Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Handmatig dak zwart spuiten

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Exterieur Styling
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 21 Jul 2005, 20:27    Onderwerp: Handmatig dak zwart spuiten Reageer met quote

hoe kan ik het beste plaatwerk spuiten?

Wil mijn dak namelijk hoogglans zwart gaan spuiten, en tevens de A-stijl opnieuw doen.

Nog manieren waarop je dit zo mooi en strak mogelijk krijgt?
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 21 Jul 2005, 21:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ja: laten doen door 'n ervaren spuiter.
Zelf met 'n spuitbusje krijg je het nooit zo mooi als de rest van de auto, en zeker op zo'n groot vlak als het dak gaat dat opvallen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 21 Jul 2005, 21:58    Onderwerp: Reageer met quote

En het is al helemaal lastig omdat het dak ligt, dat spuit veel lastiger met spuitbussn...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 22 Jul 2005, 7:43    Onderwerp: Reageer met quote

Heb wel zo een paar ideetjes ervovor, maar dat leg ik je in maasmechelen wel uit. lult wat makkelijker  Wink
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 4 Aug 2005, 13:34    Onderwerp: Reageer met quote

Denk dat ik t toch ga laten doen, doe ik als de motor eruit is want ze mogen de motorruimte nu ook meteen hoogglans zwart spuiten.

Nu enkel dit, ik ben dus van plan mijn motorruim compleet leeg te halen en opnieuw te spuiten, kleine puntjes roest zitten daar dus die schuur ik blank alvorens zn nieuwe kleur. Nu hoor ik wel eens kreten als zinc behandelingen en s**t, maar hoe gaat dat nu in zn werk? Is dat gewoon een goedje dat je er voor de grondlak op moet spuiten?
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Do 4 Aug 2005, 13:54    Onderwerp: Reageer met quote

jip
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 4 Aug 2005, 15:39    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi, dat wordt dan gedaan zodat als mn hele auto in de toekomst diamant zwart gespoten kan worden ze t motorruim al niet meer hoeven te doen... scheelt aanzienlijk in kosten Razz

Motorruim zelf wordt dus diamant zwart

Kleurenthema van het blok:
Klepdeksels: Gepolijst aluminium
Sparkcover: Zwart (opdruk wordt wit)
Inlaat spruitstuk: Gepolijst aluminium
Onderblok Zwart
Dynamo, en diverse pompen: Gepolijst aluminium
Pully's: zwart
Distributiekap: zwart met de opdruk wit
Slangen en moffen: zwarte siliconeslangen
slangklemmen, beugeltjes en al dat klein spul: Chroom
Reservoirtjes: Zwart en hun dopjes rood
Intercooler piping: Gepolijst aluminium
Electronica kabels probeer ik zoveel mogelijk buiten het zicht weg te werken
Accu gaat naar kofferbak (compensatie van de gewichtsverplaatsing V/A)
Olieslangen van turbo en olie koeler worden vervangen door exemplaren met mantels van gevlochten staal. (niet die overschuif manteltjes van 5 euro).

Als alles toch uit elkaar licht vormen deze dingen niet veel meer onkosten dan dat t al allemaal kost, maar het ziet er zoveel beter uit, en geeft de auto de 'new' look terug die hij verdient na alle pech die hij gehad heeft.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 4 Aug 2005, 17:37    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik jou was zou ik over de kleur nog 'ns goed nadenken, desnoods photoshoppen...
In 1 maand tijd heb ik 't van Ferrari rood via wit met blauwe parelmoerglans naar diamandzwart zien gaan, volgens mij weet je zelf nog nie wat je wil Laughing

Mooie look van het motorruim overigens, alleen zou je wel je hoofdaccu naar achteren plaatsen? Je komt hele lange kabels naar je startmotor te trekken dan die met hun dikte door de cabine naar voren moeten, en zo nog meer kabels.
Eveneens kom je achterin een afgesloten accubak aan het maken met ventilatie naar buiten toe.
Da's allemaal handig voor 'n tweede accu voor audio maar voor de hoofdaccu zou ik 't persoonlijk niet doen, spuit 'm voor mijn part ook in 't kleurenthema van het blok Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 6 Aug 2005, 0:08    Onderwerp: Reageer met quote

Die moeten toch naar achter, anders moeten ze ooit voor een versterker naar achter.... en voor diens versterker... zal misschien wat werk zijn maar de engine bay wordt er ook weer een stuk cleaner van worden Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 6 Aug 2005, 0:28    Onderwerp: Reageer met quote

En als we 't hele blok naar achteren doen? Wordt ie nog wat cleaner van Laughing

Bedoel maar wat maakt die accu nou uit, is 1 van die dingen die mij nou totaal nie in de weg zouden staan, is dat echt 't werk waard?
Jouw motorruim is gevuld, ga dan geen gaten creëren Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Za 6 Aug 2005, 8:07    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse, dat heet gewichts verdeling.

Het zwaartepunt meer naar het midden verplaatsen, verbeterd het weg gedrag van een auto (vooral in de drift)  Twisted Evil
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 8 Aug 2005, 6:40    Onderwerp: Reageer met quote

Juist, het is compensatie...

De RB20DET is ietsje zwaarder dan de CA18DET, dit verplaatst dus de gewichtsverhouding zijn zwaarte punt naar voor toe.

De versnellingsbak is ook ietsje zwaarder maar die ligt toch vrijwel in t midden en maakt niet zo heel veel uit dus.

Wanneer ik nu de accu van voor naar achter verplaats (accu is zwaar) gooi ik dus weer wat kilo's van voor naar achter toe waardoor ik weer dichter bij mijn 50/50 verhouding kom. En zoals friso al zegt, voor in de drift is dat ideaal.

Om nog beter bij mijn 50/50 te komen zal er ook ooit nog een carbon motorkap komen.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Ma 8 Aug 2005, 7:52    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
En zoals friso al zegt, voor in de drift is dat ideaal.


En bedankt....... Confused  Shock  Razz
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 9 Aug 2005, 12:43    Onderwerp: Reageer met quote

oeps sorry... de koorts stijgt me naar mn hoofd Embarassed Zoals FREESTYLER al zei moest dat dus zijn  Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Exterieur Styling Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB