Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Electrische nos kit!
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Do 7 Jul 2005, 11:58    Onderwerp: Electrische nos kit! Reageer met quote

het moet niet veel gekker worden in de tuning wereld.
heb diverse sites gevonden die een electrische turbo verkoopen
en dan heb ik het niet over die pc blowers die je op marktplaats ziet maar echte blowers.
het zou je voor 15 a20 seconde lang een boost geven van maar liefst 5 en 12 psi!
of het werkt of niet even buiten beschouwing gelaten.
is en blijft het gewoon te duur je hebt dan batcaps of mega moderne auccu's nodig ook moet je een dikke dynamo van 200amp continu inbouwen.
in mijn ogen dus niet echt praktisch en duur voor dat geld wat je kwijt bent om dit goed aan het werken te krijgen heb je een compleet turboblok of een turbo ombouw voor.
hier de site http://www.boosthead.com/home.php
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Do 7 Jul 2005, 14:39    Onderwerp: Reageer met quote

Even verplaatst Smile .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 7 Jul 2005, 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

Tis rommel... blijf er ver bij uit de buurt, als je boost wil, ga turbo of S/C, op de conventionele manier. 12 PSI boost krijg je niet door n electro motortje, en 5 PSI ook niet... Laughing

PS: Hoe moet je die 12 PSI boost ook je blok uit krijgen met n standaard uitlaatje Laughing ik krijg buikkramp!
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Di 20 Dec 2005, 14:46    Onderwerp: Reageer met quote

ik kan me wel voorstellen dat je een beter mengsel krijgt, dus de lucht meer over het inlaattraject verspreid.

maar hiervoor zijn ook zogenaamde inserts aanwezig voor in je luchtfilter.

kheb die dingen btw ook al op marktplaats zien staan voor ong 150 euro, maar deze werken gwoon via de accu/dynamo.

''Electric motor? Then it must run off your alternator, right?

Wrong. For years, drawing current straight from an alternator was the misguided approach of engineers unable to think outside the box. It simply isn't possible for an alternator to produce enough current to power a real supercharger. ''
tog wel intressant wat die vent zegt:
http://www.boosthead.com/product.php?id=18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 20 Dec 2005, 15:28    Onderwerp: Reageer met quote

Ow geweldig...
"...powered by extra batteries" Very Happy

Kom je op 'n evenement met 'n paar Yellowtops in de koffer... Denkt iedereen dat 't voor je dikke installatie is maar nee... 't is om de turbo te voeden whehehehehe Laughing Laughing

Nog ff reactie op de eerste post, in de faq spreken ze over aparte accu's zodat de auto er niet mee belast wordt, en ook de dynamo dus niet.
Voordeel van de electric superchargers (ik weet niet hoe ze werken dus dat laat ik buiten beschouwing) is dan wel dat je minder verlies lijdt omdat ze niet door de riem van de motor worden aangedreven, en ze zijn een heel stuk lichter (ook al wordt in dat punt van de faq ineens niet meer over het gewicht van de extra accu's gesproken Rolling Eyes)...
Volgens de informatie zouden ze toch idd 6-12 PSI boost moeten kunnen geven... Snap alleen niet goed dat 't voor maximum 15 seconden is, of zijn dan de batterijen leeg? Confused Rolling Eyes
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 20 Dec 2005, 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

Accu's leeg of motortje te heet...

Enne, die extra accu's moet je wel weer meeslepen, dus die KOSTEN weer vermogen...

Ook zul je die accu's moeten laden, dat kan met de dynamo of thuis met een lader,
kost allebei vermogen (van de dynamo of uit het stopcontact), dus kost ook geld...

Ik geloof er niet in...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTSC
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 30 Januari 2006
Posts: 62
PostGeplaatst: Wo 1 Feb 2006, 18:50    Onderwerp: Reageer met quote

als het niet waar was sou het ook niet uitzijn gebracht, ofniej. het zou kunne kloppe, maar mischien slechte kwaliteit? Razz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 1 Feb 2006, 18:59    Onderwerp: Reageer met quote

Er wordt zoveel onzin uitgebracht... Op grotere beurzen staan ze er uitgebreide demo's mee te geven hoe goed het wel niet werkt, welke ongetwijfeld niet helemaal een goed beeld geven wat 't doet. Want in praktijk is 't vaak weggegooid geld.

Het voorbeeld in dit topic zal misschien werken, maar feitelijk heb je voor nog steeds veel geld iets met een hoop bijkomende nadelen. Doe het dan in 1 keer goed. Pro's gaan ook nog steeds voor de conventionele manier, als dit zo'n geweldig systeem geweest was waren die allang overgeschakeld Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
KTSC
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 30 Januari 2006
Posts: 62
PostGeplaatst: Wo 1 Feb 2006, 19:58    Onderwerp: Reageer met quote

hmmm ahsooww. maar ik zou zelf ook al zou het goed werken, tog voor de ouderwete GT gaan ofwel Generated Turbo, ofniet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Wo 1 Feb 2006, 20:07    Onderwerp: Reageer met quote

Ehm, GT Staat niet voor Generated turbo hoor... ik heb overgens ook geen idee wat een "Generated turbo" zou moeten zijn..... ofwel, lang niet iedere GT heeft een turbo...

Volgens mij (maar correct me if I'm wrong) staat GT voor Grand Turissmo (en nee, dan bedoel ik niet het spel... )
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
KTSC
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 30 Januari 2006
Posts: 62
PostGeplaatst: Wo 1 Feb 2006, 20:12    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb het eens ergens gelezen, het kan kloppen wat jij segt, maar ik had het ergens gelezen maar weet niet meer waar:( k d8 egt dat het voor Generated Turbo stond omdat het word gegenereerd door de uitlaat gassen,?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 1 Feb 2006, 20:14    Onderwerp: Reageer met quote

Was dat maar waar... Dan was mijn Escortje 1.4 GT wat sneller geweest Laughing
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Wo 1 Feb 2006, 20:16    Onderwerp: Reageer met quote

LOL.... mijn GTi'tje idd ook wel... had die het vermogen van m'n 5 GT Turbo maar...
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 1 Feb 2006, 22:00    Onderwerp: Reageer met quote

GT staat aan de overkant van de oceaan voor Grand Tourer...

En  "uitbrengen" van een product is alleen een garantie
voor het feit dat er genoeg gekken zijn die het willen kopen...

Net als bijvoorbeeld "SplitFire" bougies en "Vonkverbreders".
Die eerste is met een beetje goede wil nog engigzins te verdedigen,
de laatste is echt absoluut bewezen stierenpoep.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 1 Feb 2006, 22:04    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je die demostandjes van vonkverbreders wel eens gezien?
Vraag me af of ze daar nou geen problemen mee kunnen krijgen dan, omdat ze daar imo toch mee hebben moeten knoeien om zo'n groot verschil te showen...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB