Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Do 7 Jul 2005, 11:58 Onderwerp: Electrische nos kit! |
|
|
|
het moet niet veel gekker worden in de tuning wereld.
heb diverse sites gevonden die een electrische turbo verkoopen
en dan heb ik het niet over die pc blowers die je op marktplaats ziet maar echte blowers.
het zou je voor 15 a20 seconde lang een boost geven van maar liefst 5 en 12 psi!
of het werkt of niet even buiten beschouwing gelaten.
is en blijft het gewoon te duur je hebt dan batcaps of mega moderne auccu's nodig ook moet je een dikke dynamo van 200amp continu inbouwen.
in mijn ogen dus niet echt praktisch en duur voor dat geld wat je kwijt bent om dit goed aan het werken te krijgen heb je een compleet turboblok of een turbo ombouw voor.
hier de site http://www.boosthead.com/home.php _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Do 7 Jul 2005, 14:39 Onderwerp: |
|
|
|
Even verplaatst . |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 7 Jul 2005, 22:21 Onderwerp: |
|
|
|
Tis rommel... blijf er ver bij uit de buurt, als je boost wil, ga turbo of S/C, op de conventionele manier. 12 PSI boost krijg je niet door n electro motortje, en 5 PSI ook niet...
PS: Hoe moet je die 12 PSI boost ook je blok uit krijgen met n standaard uitlaatje ik krijg buikkramp! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| BRYght Junior Member
| Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Di 20 Dec 2005, 14:46 Onderwerp: |
|
|
|
ik kan me wel voorstellen dat je een beter mengsel krijgt, dus de lucht meer over het inlaattraject verspreid.
maar hiervoor zijn ook zogenaamde inserts aanwezig voor in je luchtfilter.
kheb die dingen btw ook al op marktplaats zien staan voor ong 150 euro, maar deze werken gwoon via de accu/dynamo.
''Electric motor? Then it must run off your alternator, right?
Wrong. For years, drawing current straight from an alternator was the misguided approach of engineers unable to think outside the box. It simply isn't possible for an alternator to produce enough current to power a real supercharger. ''
tog wel intressant wat die vent zegt:
http://www.boosthead.com/product.php?id=18 |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 20 Dec 2005, 15:28 Onderwerp: |
|
|
|
Ow geweldig...
"...powered by extra batteries"
Kom je op 'n evenement met 'n paar Yellowtops in de koffer... Denkt iedereen dat 't voor je dikke installatie is maar nee... 't is om de turbo te voeden whehehehehe
Nog ff reactie op de eerste post, in de faq spreken ze over aparte accu's zodat de auto er niet mee belast wordt, en ook de dynamo dus niet.
Voordeel van de electric superchargers (ik weet niet hoe ze werken dus dat laat ik buiten beschouwing) is dan wel dat je minder verlies lijdt omdat ze niet door de riem van de motor worden aangedreven, en ze zijn een heel stuk lichter (ook al wordt in dat punt van de faq ineens niet meer over het gewicht van de extra accu's gesproken )...
Volgens de informatie zouden ze toch idd 6-12 PSI boost moeten kunnen geven... Snap alleen niet goed dat 't voor maximum 15 seconden is, of zijn dan de batterijen leeg? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 20 Dec 2005, 21:04 Onderwerp: |
|
|
|
Accu's leeg of motortje te heet...
Enne, die extra accu's moet je wel weer meeslepen, dus die KOSTEN weer vermogen...
Ook zul je die accu's moeten laden, dat kan met de dynamo of thuis met een lader,
kost allebei vermogen (van de dynamo of uit het stopcontact), dus kost ook geld...
Ik geloof er niet in... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| KTSC Starting Member
| Geregistreerd op: 30 Januari 2006 | Posts: 62 | |
|
Geplaatst: Wo 1 Feb 2006, 18:50 Onderwerp: |
|
|
|
als het niet waar was sou het ook niet uitzijn gebracht, ofniej. het zou kunne kloppe, maar mischien slechte kwaliteit? |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 1 Feb 2006, 18:59 Onderwerp: |
|
|
|
Er wordt zoveel onzin uitgebracht... Op grotere beurzen staan ze er uitgebreide demo's mee te geven hoe goed het wel niet werkt, welke ongetwijfeld niet helemaal een goed beeld geven wat 't doet. Want in praktijk is 't vaak weggegooid geld.
Het voorbeeld in dit topic zal misschien werken, maar feitelijk heb je voor nog steeds veel geld iets met een hoop bijkomende nadelen. Doe het dan in 1 keer goed. Pro's gaan ook nog steeds voor de conventionele manier, als dit zo'n geweldig systeem geweest was waren die allang overgeschakeld _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| KTSC Starting Member
| Geregistreerd op: 30 Januari 2006 | Posts: 62 | |
|
Geplaatst: Wo 1 Feb 2006, 19:58 Onderwerp: |
|
|
|
hmmm ahsooww. maar ik zou zelf ook al zou het goed werken, tog voor de ouderwete GT gaan ofwel Generated Turbo, ofniet? |
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Wo 1 Feb 2006, 20:07 Onderwerp: |
|
|
|
Ehm, GT Staat niet voor Generated turbo hoor... ik heb overgens ook geen idee wat een "Generated turbo" zou moeten zijn..... ofwel, lang niet iedere GT heeft een turbo...
Volgens mij (maar correct me if I'm wrong) staat GT voor Grand Turissmo (en nee, dan bedoel ik niet het spel... ) _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| KTSC Starting Member
| Geregistreerd op: 30 Januari 2006 | Posts: 62 | |
|
Geplaatst: Wo 1 Feb 2006, 20:12 Onderwerp: |
|
|
|
ik heb het eens ergens gelezen, het kan kloppen wat jij segt, maar ik had het ergens gelezen maar weet niet meer waar:( k d8 egt dat het voor Generated Turbo stond omdat het word gegenereerd door de uitlaat gassen,? |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 1 Feb 2006, 20:14 Onderwerp: |
|
|
|
Was dat maar waar... Dan was mijn Escortje 1.4 GT wat sneller geweest _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Wo 1 Feb 2006, 20:16 Onderwerp: |
|
|
|
LOL.... mijn GTi'tje idd ook wel... had die het vermogen van m'n 5 GT Turbo maar... _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 1 Feb 2006, 22:00 Onderwerp: |
|
|
|
GT staat aan de overkant van de oceaan voor Grand Tourer...
En "uitbrengen" van een product is alleen een garantie
voor het feit dat er genoeg gekken zijn die het willen kopen...
Net als bijvoorbeeld "SplitFire" bougies en "Vonkverbreders".
Die eerste is met een beetje goede wil nog engigzins te verdedigen,
de laatste is echt absoluut bewezen stierenpoep. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 1 Feb 2006, 22:04 Onderwerp: |
|
|
|
Heb je die demostandjes van vonkverbreders wel eens gezien?
Vraag me af of ze daar nou geen problemen mee kunnen krijgen dan, omdat ze daar imo toch mee hebben moeten knoeien om zo'n groot verschil te showen... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|