Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 20 Jun 2005, 18:47 Onderwerp: Escortje heeft probleempje |
|
|
|
'k zit hier met 'n probleem met de wagen...
Uitgerekend 3 dagen voor Summer Edition
Als ik rij en ik rij op snelheid over een flinke hobbel (bijv. aan begin van 'n brug op de snelweg ofzo) houdt ineens de auto in, de toerenteller maakt 'n sprong naar 0 en terug en dan gaat ie weer...
In eerste instantie keken we naar de ontsteking... We hebben de bougiekabels gecontroleerd, en alle contacten aan stroomverdeler en bobine gereinigd en met contactspray behandeld.
Helaas... No go!
De verdelerkap is reeds een gloednieuwe die er net 'n maand of 2-3 in zit dus die is niet verdacht. De stroomverdeler zelf mogelijk wel...
Maar wat raar is is dit... Tijdens enkele ritjes vandaag en gisteren waarbij ik poogde het probleem te veroorzaken begon de wagen soms ook tussendoor in te houden en bleef ie soms zelfs aan de gang (inhouden, gaan, inhouden, gaan, en de toerenteller maar heen en weer springen) tot ik ff de koppeling indrukte en beetje gas bijgaf...
Het probleem gebeurt dus bij hobbels op snelheid, maar wat nog waziger is, bij het nemen van een bocht naar links op 'n beetje snelheid. Ga ik naar rechts is er niets aan de hand!
De stroomverdeler blijft gezien het probleem 'n logische verdachte, maar hierboven genoemde bijwerkingen houden geen steek. Ik weet echt ff niet meer waar ik het moet gaan zoeken......
Wie heeft een idee? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Marco Junior Member
| Geregistreerd op: 15 Januari 2005 | Posts: 147 | Woonplaats: België |
|
Geplaatst: Ma 20 Jun 2005, 21:03 Onderwerp: |
|
|
|
Zou je het probleem eens niet zoeken in de richting van de brandstoftoevoer?
Is de benzinetank vol?
Metertje niet stuk?
Geen verstoppingen, lekkages?... |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 20 Jun 2005, 21:51 Onderwerp: |
|
|
|
Heb je ook al gekeken naar de bobine en diens aansluitingen? En de onderbreker of pulsgever? _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 20 Jun 2005, 22:13 Onderwerp: |
|
|
|
Benzinemetertje is altijd nie lekker geweest dus rij op de dagteller, weet hoeveel km ik op een tank kan... En de tank is nog 3/4 vol kan ik met zekerheid zeggen.
Ben verder geen expert van het motorische gedeelte, zou nog nie eens weten waar m'n benzinepomp (waarschijnlijk een mechanische) zou moeten liggen.
Lekkages heb ik gelukkig niet, verstoppingen zou ik niet weten, hoe spoor je die op? Moet je zeker alle zooi eruit laten lopen eerst?
Ik heb alle aansluitingen aan de bobine en stroomverdeler gecontroleerd, gereinigd, met contactspray ingespoten en goed vastgezet. Die verdenk ik ook niet direct...
Ook de onderbreker is helemaal in orde, nergens verdachte punten. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| williamrtd Advanced Member
| Geregistreerd op: 4 Januari 2004 | Posts: 541 | Woonplaats: rotterdam |
|
Geplaatst: Di 21 Jun 2005, 14:25 Onderwerp: |
|
|
|
Aangezien ik een compleet leek ben op het gebied motorisch e.d..... maar kunnen het niet je koppelingsplaten zijn die slippen??? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 21 Jun 2005, 15:58 Onderwerp: |
|
|
|
Vandaag in een poging tot 'n shortcut te rijden een verlaten leeg terrein gevonden waar ik 't bestaan nog nie van wist, en meteen even gebruik van gemaakt om te testrijden
Het lijkt er toch vnl. op dat helling van de auto ermee te maken heeft, een bepaalde vloeistof of brandstof naar een bepaalde kant te trekken... en mogelijk een flinke hobbel kortstondig hetzelfde effect veroorzaakt.
Kon daar hard rondjes rijden vol rechtsom, niks aan de hand. Vol linksom continu het probleem aanwezig, korte ruk rechtsom lost het probleem meteen op.
En bij heftige hobbels treedt het even heel kortstondig op.
Begin eigenlijk ook steeds meer de brandstofaanvoer te verdenken, maar wat/hoe/waar blijft nog even gissen... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Marco Junior Member
| Geregistreerd op: 15 Januari 2005 | Posts: 147 | Woonplaats: België |
|
Geplaatst: Di 21 Jun 2005, 19:26 Onderwerp: |
|
|
|
Ik denk dat er een electrische opvoerpomp bovenop/in je tank gemonteerd zit.
Deze ( de aansluiting ervan) kan je zien als je onder de zit van de achterbank kijkt (lopen kabeltjes naartoe).
Kan ook slecht contact hebben.
Verder gaat de benzine door een buisje onder de wagen door naar de carburateur.
(eens controleren of dit nergens is dichtgepitst door ooit slecht op te krikken of weet ik veel welke oorzaken...)
De brandstofpomp voert altijd te veel benzine aan dus er zit een terugvoerbuis aan je carb naar de tank.
Verder kan je enkel de carburateur enkel nog volledig demonteren en FATSOENLIJK kuisen, helemaal.
Dit is het zowat qua brandstof.
Een ander geval, valse lucht aanzuigen kan ook nog.
Dan krijg je hetzelfde effect als een brandstoftekort doordat de mengverhouding weer te arm wordt.
Dit kan zitten in iedere dichting van de carb tot tegen de cilinderkop.
Wat nog voor de carb komt speelt niet zo erg een rol.
Controleren door overal aan te trekken en te duwen met draaiende motor (ralenti)en terwijl je ergens aan trekt er met remreiniger op de joints spuiten.
Als het toerental kortstondig verhoogt zuigt ie daar valse lucht aan.
Er kan ook nog een scheurje zijn in een van de metalen onderdelen van het inlaatsysteem.
Hier heb je nog even je handen mee vol .
Succes en hou ons op de hoogte.
Specifiekere vragen, je weet me te vinden via mail en ik zal proberen te helpen. |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 21 Jun 2005, 20:56 Onderwerp: |
|
|
|
Mijn Escort was dan wel een diesel, maar die heeft een keer een vergelijkbaar probleem gehad
bedenk ik me net: bij stationair merkte je daar niets van, maar als je gas gaf viel de motor bijna stil.
Mijn probleem bleek dat de toevoerleiding van het filter naar de verstuiverpomp lek was.
De grap was alleen dat deze was doorgeschuurd door de geluidsdempende "bult" onderaan
de motorkap; bij stationair drukte die bult het lek dicht, gaf je gas, dan kantelde het blok
iets achterover inde motorrubbers en zoog 'ie valse lucht aan via het lek.
Daardoor zakte het toerental, kantelde het blok terug en liep 'ie stationair weer prima...
En als je daarnaar zoekt doe je de motorkap dus open en is die bult weg; motor viel
bijna meteen stil... Leve de wegenwacht; die vond het in 10 minuten en hielp me op
weg door de leiding te vervangen door een slang en twee klemmen.
Die heb ik laten zitten, want dat kon zei hij, zat er nog op toen de Escort verkocht werd...
Kan het bij jouw Escort niet iets vergelijkbaars zijn???
Als het enkel bij bochten of hellingen is zou dat best kunnen.
Maar iets lulligs als een verbogen vlotterarm of
lekke vlotter behoort dan ook tot de mogelijkheden...
Naar mijn weten heeft jouw auto trouwens een mechanische opvoerpomp op het blok,
maar met dat rare "net geen injectie" systeem zou een electrische pomp in de tank ook kunnen... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 21 Jun 2005, 21:15 Onderwerp: |
|
|
|
'k zie het al, dit worden de langste 1,5 dag van m'n leven
Ik ga maar 'ns kijken dan! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| williamrtd Advanced Member
| Geregistreerd op: 4 Januari 2004 | Posts: 541 | Woonplaats: rotterdam |
|
Geplaatst: Wo 22 Jun 2005, 14:12 Onderwerp: |
|
|
|
veel succes dan maar....1 geluk heb je wel....het weer is errug lekker!!!! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Marco Junior Member
| Geregistreerd op: 15 Januari 2005 | Posts: 147 | Woonplaats: België |
|
Geplaatst: Do 23 Jun 2005, 18:58 Onderwerp: |
|
|
|
Zeg Jesse, hoe zit het nu met je auto?
Al meer te weten gekomen? |
|
Naar boven |
|
|
| dummie Starting Member
| Geregistreerd op: 10 April 2005 | Posts: 36 | |
|
Geplaatst: Vr 24 Jun 2005, 11:33 Onderwerp: |
|
|
|
ik heb het ook gehad.. lag bij mij aan mijn startonderbreker. die ertussen vandaan gehaalt en nooit geen last meer..
dat je toerenteller terugzagt kan zijn dat je even geen stroom hebt/ wat je kan die is je dynamo rechtstreeks aansluiten op de acu. met natuurlijk een 25 zekering ertussen en probeer het dan eens.. |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Za 25 Jun 2005, 6:33 Onderwerp: |
|
|
|
dummie schreef: |
ik heb het ook gehad.. lag bij mij aan mijn startonderbreker. die ertussen vandaan gehaalt en nooit geen last meer..
dat je toerenteller terugzagt kan zijn dat je even geen stroom hebt/ wat je kan die is je dynamo rechtstreeks aansluiten op de acu. met natuurlijk een 25 zekering ertussen en probeer het dan eens.. |
......
Je dynamo zit standaard al rechtstreeks geschakeld aan je accu, evenals je startmotor.
Daarbij leverd een dynamo gemiddeld 70 ampere, denk je werkelijk dat die 25 het dan zou houden als die niet nog ergens een rechtstreekse verbinding had???
Kan wel zijn dat de kabels iets los zitten, maar dan moet ie ook start problemen geven. normaal gesproken zou de accu dit dan wel kunnen opvangen (heb 2-3 dagen alleen op de accu gereden, dus dit moet ie wel kunnen hebben)
Maar denk persoonlijk ook aan het verhaal van valse lucht via defekte leidingen/dichtingen _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 27 Jun 2005, 11:20 Onderwerp: |
|
|
|
Nou ben net terug van Automaxx Summer Edition! M'n auto helaas niet...
Halverwege de neoncruise vrijdagavond begon ie ineens weer zo te stoten, als 'n dweil liep ie en sloeg na m'n pogingen 'm aan te houden af... Stond ik dan... Nie meer aan de praat te krijgen...
Tot een half uur later, toen liep ie zomaar ineens weer! Dus rechtstreeks terug naar m'n paddock gereden, ook daar liep ie nog prima. Voor de laatste keer....
Daarna heb 'k hem nie meer aangekregen...
Dag later met aantal man gekeken naar 't blok om tot de conclusie te komen dat er geen brandstof in de carburateur meer werd ingespoten... We moeten 't dus kennelijk inderdaad bij de brandstofpomp zoeken denk ik.
Lullige was ook dat m'n accu al een stuk leeggetrokken was door verlichting en ICE, die ik met de neoncruise en daarna wel ff zou opladen... Met alle startpogingen het probleem op te sporen is die helemaal leeggeraakt en viel er uiteindelijk niets meer te proberen...
De auto is naar Harderwijk gesleept waar die bij een familielid staat. Hoe deze naar huis gaat komen en hoe/of ik hem daar laat repareren is nog niet bekend. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| jappiee Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Januari 2005 | Posts: 671 | |
|
Geplaatst: Ma 27 Jun 2005, 18:07 Onderwerp: |
|
|
|
dat is flink klote voor je jongen! succes er mee _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|