Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Escortje heeft probleempje
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 20 Jun 2005, 18:47    Onderwerp: Escortje heeft probleempje Reageer met quote

'k zit hier met 'n probleem met de wagen... Confused
Uitgerekend 3 dagen voor Summer Edition Mad

Als ik rij en ik rij op snelheid over een flinke hobbel (bijv. aan begin van 'n brug op de snelweg ofzo) houdt ineens de auto in, de toerenteller maakt 'n sprong naar 0 en terug en dan gaat ie weer...

In eerste instantie keken we naar de ontsteking... We hebben de bougiekabels gecontroleerd, en alle contacten aan stroomverdeler en bobine gereinigd en met contactspray behandeld.
Helaas... No go!

De verdelerkap is reeds een gloednieuwe die er net 'n maand of 2-3 in zit dus die is niet verdacht. De stroomverdeler zelf mogelijk wel...

Maar wat raar is is dit... Tijdens enkele ritjes vandaag en gisteren waarbij ik poogde het probleem te veroorzaken begon de wagen soms ook tussendoor in te houden en bleef ie soms zelfs aan de gang (inhouden, gaan, inhouden, gaan, en de toerenteller maar heen en weer springen) tot ik ff de koppeling indrukte en beetje gas bijgaf...
Het probleem gebeurt dus bij hobbels op snelheid, maar wat nog waziger is, bij het nemen van een bocht naar links op 'n beetje snelheid. Ga ik naar rechts is er niets aan de hand!

De stroomverdeler blijft gezien het probleem 'n logische verdachte, maar hierboven genoemde bijwerkingen houden geen steek. Ik weet echt ff niet meer waar ik het moet gaan zoeken...... Sad
Wie heeft een idee?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Marco
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 15 Januari 2005
Posts: 147
Woonplaats: België
PostGeplaatst: Ma 20 Jun 2005, 21:03    Onderwerp: Reageer met quote

Zou je het probleem eens niet zoeken in de richting van de brandstoftoevoer?
Is de benzinetank vol?
Metertje niet stuk?
Geen verstoppingen, lekkages?...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 20 Jun 2005, 21:51    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je ook al gekeken naar de bobine en diens aansluitingen? En de onderbreker of pulsgever?
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 20 Jun 2005, 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

Benzinemetertje is altijd nie lekker geweest dus rij op de dagteller, weet hoeveel km ik op een tank kan... En de tank is nog 3/4 vol kan ik met zekerheid zeggen.

Ben verder geen expert van het motorische gedeelte, zou nog nie eens weten waar m'n benzinepomp (waarschijnlijk een mechanische) zou moeten liggen.
Lekkages heb ik gelukkig niet, verstoppingen zou ik niet weten, hoe spoor je die op? Moet je zeker alle zooi eruit laten lopen eerst? Confused

Ik heb alle aansluitingen aan de bobine en stroomverdeler gecontroleerd, gereinigd, met contactspray ingespoten en goed vastgezet. Die verdenk ik ook niet direct...

Ook de onderbreker is helemaal in orde, nergens verdachte punten.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
williamrtd
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 4 Januari 2004
Posts: 541
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Di 21 Jun 2005, 14:25    Onderwerp: Reageer met quote

Aangezien ik een compleet leek ben op het gebied motorisch e.d.....  maar kunnen het niet je koppelingsplaten zijn die slippen???
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 21 Jun 2005, 15:58    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag in een poging tot 'n shortcut te rijden een verlaten leeg terrein gevonden waar ik 't bestaan nog nie van wist, en meteen even gebruik van gemaakt om te testrijden Razz Razz
Het lijkt er toch vnl. op dat helling van de auto ermee te maken heeft, een bepaalde vloeistof of brandstof naar een bepaalde kant te trekken... en mogelijk een flinke hobbel kortstondig hetzelfde effect veroorzaakt.

Kon daar hard rondjes rijden vol rechtsom, niks aan de hand. Vol linksom continu het probleem aanwezig, korte ruk rechtsom lost het probleem meteen op.
En bij heftige hobbels treedt het even heel kortstondig op.

Begin eigenlijk ook steeds meer de brandstofaanvoer te verdenken, maar wat/hoe/waar blijft nog even gissen...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Marco
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 15 Januari 2005
Posts: 147
Woonplaats: België
PostGeplaatst: Di 21 Jun 2005, 19:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat er een electrische opvoerpomp bovenop/in je tank gemonteerd zit.
Deze ( de aansluiting ervan) kan je zien als je onder de zit van de achterbank kijkt (lopen kabeltjes naartoe).
Kan ook slecht contact hebben.
Verder gaat de benzine door een buisje onder de wagen door naar de carburateur.
(eens controleren of dit nergens is dichtgepitst door ooit slecht op te krikken of weet ik veel welke oorzaken...)
De brandstofpomp voert altijd te veel benzine aan dus er zit een terugvoerbuis aan je carb naar de tank.
Verder kan je enkel de carburateur enkel nog volledig demonteren en FATSOENLIJK kuisen, helemaal.
Dit is het zowat qua brandstof.
Een ander geval, valse lucht aanzuigen kan ook nog.
Dan krijg je hetzelfde effect als een brandstoftekort doordat de mengverhouding weer te arm wordt.
Dit kan zitten in iedere dichting van de carb tot tegen de cilinderkop.
Wat nog voor de carb komt speelt niet zo erg een rol.
Controleren door overal aan te trekken en te duwen met draaiende motor (ralenti)en terwijl je ergens aan trekt er met remreiniger op de joints spuiten.
Als het toerental kortstondig verhoogt zuigt ie daar valse lucht aan.
Er kan ook nog een scheurje zijn in een van de metalen onderdelen van het inlaatsysteem.

Hier heb je nog even je handen mee vol Sad .
Succes en hou ons op de hoogte.
Specifiekere vragen, je weet me te vinden via mail Very Happy  en ik zal proberen te helpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 21 Jun 2005, 20:56    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn Escort was dan wel een diesel, maar die heeft een keer een vergelijkbaar probleem gehad
bedenk ik me net: bij stationair merkte je daar niets van, maar als je gas gaf viel de motor bijna stil.

Mijn probleem bleek dat de toevoerleiding van het filter naar de verstuiverpomp lek was.
De grap was alleen dat deze was doorgeschuurd door de geluidsdempende "bult" onderaan
de motorkap; bij stationair drukte die bult het lek dicht, gaf je gas, dan kantelde het blok
iets achterover inde motorrubbers en zoog 'ie valse lucht aan via het lek.
Daardoor zakte het toerental, kantelde het blok terug en liep 'ie stationair weer prima...

En als je daarnaar zoekt doe je de motorkap dus open en is die bult weg; motor viel
bijna meteen stil... Leve de wegenwacht; die vond het in 10 minuten en hielp me op
weg door de leiding te vervangen door een slang en twee klemmen.
Die heb ik laten zitten, want dat kon zei hij, zat er nog op toen de Escort verkocht werd...

Kan het bij jouw Escort niet iets vergelijkbaars zijn???
Als het enkel bij bochten of hellingen is zou dat best kunnen.
Maar iets lulligs als een verbogen vlotterarm of
lekke vlotter behoort dan ook tot de mogelijkheden...

Naar mijn weten heeft jouw auto trouwens een mechanische opvoerpomp op het blok,
maar met dat rare "net geen injectie" systeem zou een electrische pomp in de tank ook kunnen...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 21 Jun 2005, 21:15    Onderwerp: Reageer met quote

'k zie het al, dit worden de langste 1,5 dag van m'n leven Razz
Ik ga maar 'ns kijken dan!
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
williamrtd
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 4 Januari 2004
Posts: 541
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Wo 22 Jun 2005, 14:12    Onderwerp: Reageer met quote

veel succes dan maar....1 geluk heb je wel....het weer is errug lekker!!!!
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Marco
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 15 Januari 2005
Posts: 147
Woonplaats: België
PostGeplaatst: Do 23 Jun 2005, 18:58    Onderwerp: Reageer met quote

Zeg Jesse, hoe zit het nu met je auto?
Al meer te weten gekomen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dummie
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 10 April 2005
Posts: 36
PostGeplaatst: Vr 24 Jun 2005, 11:33    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb het ook gehad.. lag bij mij aan mijn startonderbreker. die ertussen vandaan gehaalt en nooit geen last meer..
dat je toerenteller terugzagt kan zijn dat je even geen stroom hebt/ wat je kan die is je dynamo rechtstreeks aansluiten op de acu. met natuurlijk een 25 zekering ertussen en probeer het dan eens..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Za 25 Jun 2005, 6:33    Onderwerp: Reageer met quote

dummie schreef:
ik heb het ook gehad.. lag bij mij aan mijn startonderbreker. die ertussen vandaan gehaalt en nooit geen last meer..
dat je toerenteller terugzagt kan zijn dat je even geen stroom hebt/ wat je kan die is je dynamo rechtstreeks aansluiten op de acu. met natuurlijk een 25 zekering ertussen en probeer het dan eens..


......

Je dynamo zit standaard al rechtstreeks geschakeld aan je accu, evenals je startmotor.
Daarbij leverd een dynamo gemiddeld 70 ampere, denk je werkelijk dat die 25 het dan zou houden als die niet nog ergens een rechtstreekse verbinding had???

Kan wel zijn dat de kabels iets los zitten, maar dan moet ie ook start problemen geven. normaal gesproken zou de accu dit dan wel kunnen opvangen (heb 2-3 dagen alleen op de accu gereden, dus dit moet ie wel kunnen hebben)

Maar denk persoonlijk ook aan het verhaal van valse lucht via defekte leidingen/dichtingen
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 27 Jun 2005, 11:20    Onderwerp: Reageer met quote

Nou ben net terug van Automaxx Summer Edition! M'n auto helaas niet...

Halverwege de neoncruise vrijdagavond begon ie ineens weer zo te stoten, als 'n dweil liep ie en sloeg na m'n pogingen 'm aan te houden af... Stond ik dan... Nie meer aan de praat te krijgen...
Tot een half uur later, toen liep ie zomaar ineens weer! Dus rechtstreeks terug naar m'n paddock gereden, ook daar liep ie nog prima. Voor de laatste keer....
Daarna heb 'k hem nie meer aangekregen...

Dag later met aantal man gekeken naar 't blok om tot de conclusie te komen dat er geen brandstof in de carburateur meer werd ingespoten... We moeten 't dus kennelijk inderdaad bij de brandstofpomp zoeken denk ik.

Lullige was ook dat m'n accu al een stuk leeggetrokken was door verlichting en ICE, die ik met de neoncruise en daarna wel ff zou opladen... Met alle startpogingen het probleem op te sporen is die helemaal leeggeraakt en viel er uiteindelijk niets meer te proberen...

De auto is naar Harderwijk gesleept waar die bij een familielid staat. Hoe deze naar huis gaat komen en hoe/of ik hem daar laat repareren is nog niet bekend.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
jappiee
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Januari 2005
Posts: 671
PostGeplaatst: Ma 27 Jun 2005, 18:07    Onderwerp: Reageer met quote

dat is flink klote voor je jongen! succes er mee
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB