Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Mijn tuning/styling project
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Za 11 Jun 2005, 19:43    Onderwerp: mijn tuning/styling project Reageer met quote

beste mede car freaks.
ik ben druk bezig mijn gsi'tje wat te tunen.
na van de winter bezig te zijn geweest met een hoop dingen te fiksen Sad (ben nog niet helemaal klaar)
beesie heeft een slecht baasje gehad. Crying or Very sad  ben ik eindelijk zover dat we eens wat kunnen gaan tunen.
het is de bedoeling om er 2 jaar mee te rijden want dan zal hij wel over de 2 ton zijn aangezien ik vrij veel km's maak.
Dan is het toch tijd voor een ander beesie tot die tijd wil ik de wagen iets tunen niet extreem of zo hij moet wel betrouwbaar blijven,Als de wagen op is dan ben ik ook klaar met het ander blokje dat ik heb en dat ik helemaal to da max ga tunen daar komen allemaal race parts in.
dus ga ik mijn wagen bescheiden tunen.
ik heb nu de kop laten vlakken niet echt weinig maar ook niet extreem een goeie middenweg hoop ik.
dan laat ik binnen kort de nokkenas wat afslijpen en komt er een DdV Chippie in. Cool  hoeveel pk ik er bij krijg geen idee een chip alleen levert tussen de 12 en 20 pk op  wat het vlakken oplevert weet ik ook nog niet  ook heb ik geen idee wat snelle nokkies oplevert maar hoop dan toch van 115pk naar ong 140 A 150 pk te komen als alles goed gaat dan gaat hij op automaxx summer op de rollenbank en weet ik het precies
als ik het beesie op tijd klaar krijg das nog wat onzeker, het schoonmaken en lakken neemt meer tijd inbeslag dan geplant heb vandaag een alarmpje besteld  en ik wil niet meteen ver gaan rijden met de gevlakte kop zodat ik zeker weet dat hij goed is. de plannen met het ander blokkie zijn als volgt opvoeren tot er niets meer op te voeren valt en er dan mee gaan racen  Cool  dus dat project gaat binnenkort ook langzaam beginnen.
hier wat picca's van hoe het er nu uit ziet en wat ik al gedaan heb.

hier het 2de blokje dat vet getuned gaat worden.


hier hebben we de vuile kop los klaar om schoongemaakt te worden en te laten vlakken.


hier de klepzijde van de kop eeek! wat vuil Sad



hmmm dit ziet er weer veel beter uit  Cool



Bling Bling!  Cool









en de auto ziet er nu zo uit  Embarassed



ik hoop het voor automaxx summer af te hebben en dan met mijn gsi'tje te kunnen pronken  Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
elnino
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 26 Mei 2005
Posts: 65
Woonplaats: wormer
PostGeplaatst: Za 11 Jun 2005, 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

nokken as af laten slijpen??? wat voor nut heeft dat dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Za 11 Jun 2005, 20:57    Onderwerp: Reageer met quote

wat je doet bij nokken as slijpen is het volgende je kleppen gaan dan verder openstaan met als gevolg meer lucht en benzine en dus meer vermogen.  Very Happy   is helaas moeilijker dan het klinkt, is niet even naar de garage gaan en zeggen slijp het maar je moet echt gaan kijken wat haalbaar is want wat je doet is je moter heel dicht tegen de klop (pingel) grens aan laten lopen. 98 benzine is dan ook een must. meer info vindt je op deze site http://www.ddv-motorsport.nl/nl/main.html
deze jongen is qua tuning de man waar je wezen moet heel nederland haalt daar zijn chippies enz. hij is ooral gespecialeert in opel. en tuned ook rally en race wagens voor bekende coureurs. maar hier vindt je meer info over het verslijpen van je nokkenas. de kosten zijn overigens (maar)  Rolling Eyes  400 euro!
maarja je wilt pk's of je wilt het niet. Wink
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 12 Jun 2005, 3:11    Onderwerp: Reageer met quote

Nice, 'k hoop dat 't lukt voor Summer Edition!

't is toch inderdaad na dergelijke aanpassingen even voorzichtig zijn, rustig beetje inrijden weer, en hopen dat alles goed is (want heb ook al gehoord van bedrijven die fouten maakten wat 'n blokje toch fataal werd uiteindelijk).

Heb je nog veel te doen voordat ie weer rijdend is? Ziet er naar uit dat 't op montage na ver af is...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
elnino
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 26 Mei 2005
Posts: 65
Woonplaats: wormer
PostGeplaatst: Zo 12 Jun 2005, 10:32    Onderwerp: Reageer met quote

succes!!!...  ben benieuwd hoeveel het opleverd!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Zo 12 Jun 2005, 11:43    Onderwerp: Reageer met quote

de to do list is niet zo lang meer.
In principe kan ik alles weer monteren maar moet het inlaat spruitstuk nog schoon maken en spuiten en dat neemt veel tijd in beslag en aangezien een koppakking revisie set bij de dealer 78 euro kost (nokkenas pakkingen in en uitlaat/koppakking)moet maandag nog een distriebutie riem halen en dan kan hij weer in elkaar. ik doe het liever goed een afgerafelt iets, blijf je toch zien en aangezien je niet elke week je kop voor de fun loshaalt  heb ik mij voorgenomen om het niet te gaan verhaasten als het niet lukt dan maar met de 1.4 naar automaxx waar ik gisteren overigens de kleppendeksel pakking uit heb geblazen  Laughing is in de lengte richting doormidden heb dus eigenlijk nu 2 klepdeksel pakkingen  Embarassed
de audio zit er op een paar uur in kabels liggen er nog. compo achter zit er nog in alleen de versterkers erin en aansluiten en de neon natuurlijk maar das een kwestie van buisje vast klikken en stekkertje  in steken. mijn prostar gold alarm lukt me helaas niet meer om het in te bouwen ook moet het raam nog gefikst worden.was vorig jaar op six al stuk en ben er nog steeds niet aan toe gekomen  Embarassed aangezien ik veel alleen sleutel is dat niet te doen  Sad en dan moet ik nog een plaatje over een stukje balk lassen dat wordt van de winter vervangen laten we er een nieuw stuk in lassen. Smile  
is nu de 2de keer dat de kopgelicht is de eerste was na sixflags vorig jaar had het beesie net en kan zeggen was blij dat ik thuis was  Twisted Evil  te hoge temp vet veel vermogens verlies een hoop kabaal uit de uitlaat een vet verbruik van koelvloeistof.toen wist ik al hoe laat het was een gescheurde kop. Crying or Very sad
o pzich zit hij zo weer inelkaar maar zoals eerder gezegt wil ik niet meteen door heel nederland rijden met een moter modificatie nu is de kop maar een halve milimeter gevlakt wat niet echt veel maar ook niet weinig is.maar ik moet eerst weer vertouwen in het beesie hebben voor ik weer lekker op het gas kan gaan.
nu sparen voor de nokkenas modificatie en als laaste de chip dan komt die chip ook tot zijn recht.
met de chip branden wordt dan rekening gehouden met de modificaties die aan het blok zijn gedaan  Laughing en dan vindt ik het wel genoeg qua motorisch tunen.
als ik verder wil gaan moet ik betere/sterkere onderdelen in het blok gaan bouwen en dat gaat al met het andere blok gebeuren. Laughing
morgen weer lak halen en dan hoop ik dinsdag of woensdag alles weer in te kunnen bouwen kijken of hij wil lopen koelvloeistof en olie verversen
keuren en rijden maar. Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 12 Jun 2005, 12:25    Onderwerp: Reageer met quote

Gelijk heb je, op 't gemak doen en nooit overhaasten want dan gaat 't juist fout...

Btw heb je toch de Prostar Gold besteld dan? Ben er wel eens benieuwd naar!
Ennuh als je 'ns hulp met je bakkie nodig hebt komen we wel met 'n paar man langs hoor Very Happy
En dat raam kijken we op Automaxx ook wel ff naar Thumbs up
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Zo 12 Jun 2005, 17:06    Onderwerp: Reageer met quote

ok ik hoop het maar in mijn achterhoofd ben ik al aan het plannen wat in de 1.4 moet en dat is bij mij geen goed teken  Confused
het raam is op zich niet moeilijk het raam zit in een metalen strip geklemt waar 2 plastic dopjes in heen en weer schuiven om het raam omhoog en laag te laten gaan en die strip hebben ze niet goed op het raam gezet met als gevolg dat hij er soms uitschiet als het raam helemaal beneden is en het niet lekker afsluit.
nokkenas gebeurd niet nu en de chip ook niet mijn beurs raakt ook ooit eens leeg.
heb nu al een hoop geld uitgegeven moet dus eerst weer effe sparen want sixflags kost ook geld.
als je langs wilt komen de senseo staat klaar! Very Happy
ja ik heb de gold bestelt, nog zonder extra's omdat ik eerst eens wil weten hoe wie en wat en dan koop ik alle modules er bij. nu alleen nog de zooi gaan aansluiten en ik ben wel techniesch maar een alarm is andere koek dus daar ga ik ook echt mijn tijd voor nemen om die in te bouwen. alarmen inbouwen is toch wel een vak apart (weet het van mijn caraudio dealer) en je bent bezig met electriciteit en dan ben ik altijd mega voorzichtig heb ooit een kadet gsi 16v door gepruts aan de electra in de fik gehad omdat men een hoop veranderd had en niets geisoleert. zal mij nooit meer overkomen! ik blijf er gewoon op mijn gemak aan werken en halen we het dan halen we het zo niet jammer dan.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 12 Jun 2005, 17:51    Onderwerp: Reageer met quote

Nou als je tegen dan hulp met 't alarm nodig hebt laat maar wat weten!
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Zo 12 Jun 2005, 22:19    Onderwerp: Reageer met quote

update met nieuwe picca's  Very Happy
vandaag weer verder gegaan met schoonmaken eindelijk is het eind in zicht  Wink
hier nog wat foto's van wat ik vandaag gedaan heb
hier de resten van de oude klepdeksel pakking die is blijven zitten.

en hier is hij weer bling bling mooi schoon. Cool

hier een foto van het spruitstuk hier is het half schoon kan ik morgen pas mee verder gaan ook kan ik morgen weer gaan spuiten. Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 12 Jun 2005, 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

Niet om vervelend te doen, maar Thunderbunny, zou je je zinnen wat netter
willen maken? Dus een keertje op return tikken en hoofdletters gebruiken???

Als je zou praten zoals je schrijft ben je na 1 regel buiten adem...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
veilsidesupra
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Oktober 2003
Posts: 514
Woonplaats: Woerden
PostGeplaatst: Ma 13 Jun 2005, 13:46    Onderwerp: Reageer met quote

SaphireNX schreef:
Niet om vervelend te doen, maar Thunderbunny, zou je je zinnen wat netter
willen maken? Dus een keertje op return tikken en hoofdletters gebruiken???

Als je zou praten zoals je schrijft ben je na 1 regel buiten adem...


Laughing
_________________
It's not how you stand next to your car, it's how you race your car. Ya'll better learn that!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Ma 13 Jun 2005, 21:33    Onderwerp: Reageer met quote

ok ik zal een poging wagen  Laughing  Wink
Weer een update.
Vandaag weer verdergegaan, Alles is nu mooi schoon en de eerste laag lak zit er op!  Very Happy
Nu weer tot morgen wachten want de spuitbus is weer leeg  Sad  
Een laagje lak is echt niet genoeg om het goed te doen.
Morgen dus weer een spuitbus halen dan kan ik weer verder gaan met spuiten.
Ik hoop morgen avond ook de blanke lak er over te kunnen spuiten dan nog effe goed laten drogen en dan kan ik alles weer inelkaar gaan zetten.
Dat zal hoogstwaarschijnlijk woensdag gebeuren.
ook hoop ik morgen mijn alarmpje te krijgen  Cool  ben echt benieuwd naar dat ding  Laughing
hier de picca's





Het was een K klus alles schoon maken enz, Maar geloof me als het daadelijk weer is ingebouwd en je de kap opentrekt dan zie je meteen waarvoor je het gedaan hebt. Cool
en ben je meteen al die uren schuren en schoonmaken vergeten.
Met een beetje geluk gaat het nog net lukken om er mee naar walibi te gaan. Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 14 Jun 2005, 0:25    Onderwerp: Reageer met quote

Morgen alarmpje al? Waar heb je die dan eigenlijk besteld?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Di 14 Jun 2005, 9:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ja ja hij is binnen! das nog eens snelle service  Cool
mijn mooie jamesbond alarm
zaterdag bij camco bestelt.
en nu net gekregen Cool (over snelle service gesproken)
nu eerst de auto weer aan het lopen krijgen.
en dan inbouwen maar. Very Happy
vanmiddag weer verder met spuiten en alles weer inelkaar zetten. Cool
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB