Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Neon aan bij omdraaien contact

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
noni78
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 1 Juni 2005
Posts: 9
PostGeplaatst: Zo 5 Jun 2005, 22:22    Onderwerp: neon aan bij omdraaien contact Reageer met quote

Hallo,

Heb nu 2 neon buisjes geinstalleerd op de 12 volt aansluiting van de sigarettenaansteker.

Snel maar niet mooi afgewerkt.

Zou het graag zo willen aansluiten dat als ik het contact aandraai met de sleutel dat de neonbuisjes aan gaan. Hier tussen wil ik nog een schakelaar zetten zodat ik het onafhankelijk ook nog kan uitschakelen.

Waar en hoe moet ik dit aansluiten?

tweede vraag. Als ik nu een kabel trek vanaf de accu + van de accu de min op de chassis. Dan hou ik aan de andere kant twee draadjes over een + en een min. Kan ik hier gewoon een neon balkje op aansluiten of een autoversterker? of moet hiertussen nog het 1 en ander ik weet niet hoeveel stroom er direct van de accu komt.

Ik zoek eigenlijk een oplossing zodat ik meerdere elektrische apparaten zoals licht, autoversterker etc. kan aansluiten vanaf 1 centraal punt.

Een hoop vragen maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

groet nino
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 5 Jun 2005, 23:19    Onderwerp: Reageer met quote

Kan allemaal... Je moet dan de +12V aftappen van de ACC draad bij je contactslot, de draad die je van daaruit legt gaat van via 'n schakelaar naar de + van je neon, - gewoon op chassis.

Als die éne kabel van de accu dik genoeg is voor het totaal aan apparaten dat ie moet voeden, kun je 'm gewoon binnen opsplitsen... Met 'n verdeelblokje, of gewoon solderen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Equinox
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 December 2004
Posts: 640
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Ma 6 Jun 2005, 7:39    Onderwerp: Reageer met quote

he dat kan je dus ook met je radio doen? mijn radio moet je handmatig aan en uit doen en lijkt me fijn dat hij aanspringt als ik contact maak en uit als ik de sleutels eruit haal
_________________

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
noni78
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 1 Juni 2005
Posts: 9
PostGeplaatst: Ma 6 Jun 2005, 7:49    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Kan allemaal... Je moet dan de +12V aftappen van de ACC draad bij je contactslot, de draad die je van daaruit legt gaat van via 'n schakelaar naar de + van je neon, - gewoon op chassis.

Als die éne kabel van de accu dik genoeg is voor het totaal aan apparaten dat ie moet voeden, kun je 'm gewoon binnen opsplitsen... Met 'n verdeelblokje, of gewoon solderen.


Bedankt voor de reactie. Alleen waar kan ik die acc draad vinden? Waarschijnlijk onder het dashbord maar hoe herken ik deze draad?

p.s. moet er trouwens geen zekering of iets tussen.

groet nino
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Ma 6 Jun 2005, 8:45    Onderwerp: Reageer met quote

Lees eerst de topics door alvorens die vraag te stellen, dat is onlangs helemaal behandeld.

Zo krijg je van die iritante 3-dubbel posten.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
noni78
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 1 Juni 2005
Posts: 9
PostGeplaatst: Ma 6 Jun 2005, 8:46    Onderwerp: Reageer met quote

Freestyler schreef:
Lees eerst de topics door alvorens die vraag te stellen, dat is onlangs helemaal behandeld.

Zo krijg je van die iritante 3-dubbel posten.


sorry maar welk topic dan???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Ma 6 Jun 2005, 10:11    Onderwerp: Reageer met quote

Deze:
http://www.cartuningforum.com/forum/viewtopic.php?t=794

3 topics lager, staat alles in beschreven. over dikte, zekeringen, wel of niet aftappen etc.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 6 Jun 2005, 13:29    Onderwerp: Reageer met quote

ACC is de eerste stand van je contactslot, waarbij accessoires aangezet kunnen worden. Daar hoort dus een draad bij die vanaf je contactslot vertrekt, en die moet je hebben.
Als je een electrisch schema van je auto hebt (te vinden in werkplaatshandboeken of de "Vraagbaak" boeken) kun je direct zien welke kleur draad je hebben moet, anders zou je 't even moeten doormeten met een multimeter.

@ Equinox raar bij jou, normaal wordt de radio standaard al door contact gevoed.
Radio's hebben dan 2 draden, eentje voor een constante 12V voor het geheugen voor instellingen en radiozenders te voeden, en eentje via contact 12V om 'm ook aan te kunnen zetten. En anders is dat wel te maken nog... Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB