Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| rozedski Newbie
| Geregistreerd op: 27 Mei 2005 | Posts: 1 | Woonplaats: Putten |
|
Geplaatst: Vr 27 Mei 2005, 8:46 Onderwerp: Is het mogelijk om een Audi A4 Avant 2.0 benzine te tunen??? |
|
|
|
Heb al op diverse sites gekeken en ik kom steeds weer op hetzelfde uit: Omdat er geen turbo in zit kan dit niet.
Nu heb ik 130 PK maar aangezien de auto 1340 kg weegt vind ik dit toch iets te weinig.
Wie weet een betaalbare oplossing op meer vermogen te krijgen????
Heb ergen gelezen dat een soort chiptuning wel kan maar dat kost dan iets van 400 euro, terwijl dit zo'n 12 pk meer opleverd... Vrij duur dus.
Heb geen verstand van autos maar zijn er geen andere mogelijkheden zoals luchtfilters ofzo? En wat kost dat en wat is het rendement?
Ben benieuwd.
Ben trouwens helemaal nieuw hier maar moet zeggen dat het een leuke site is!!!
Greetz,
Rozedski[/b] |
|
Naar boven |
|
|
| gti_styling84 Junior Member
| Geregistreerd op: 23 April 2005 | Posts: 102 | Woonplaats: Voorburg (Den Haag) |
|
Geplaatst: Vr 27 Mei 2005, 12:07 Onderwerp: |
|
|
|
Uiteraard zijn er openluchtfilters te verkrijgen en kun je hierdoor wat meer vermorgen uit je motor halen je kunt ook kiezen voor een Air-Intake, dan heb je cker vermogen winst....
Tevens kun je, je katalysator verwijderen, hierdoor krijg je ook vermogenwinst. Eventueel kun je ook een Turbo aanschaffen, dit word echter wel wat duurder.... _________________ Groetjes,
Marc
|
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Vr 27 Mei 2005, 13:14 Onderwerp: |
|
|
|
hmm.. wel erg drastisch om van een kat-vervanger naar een turbo over te springen...
d'r zijn wel heel veel meer mogenlijkheden natuurlijk.. idd, open luchtfilter, cai (cold air intake) sportuitlaat, ander in/uitlaat spruitstuk, andere nokkenas en ga zo maar door.. _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| gti_styling84 Junior Member
| Geregistreerd op: 23 April 2005 | Posts: 102 | Woonplaats: Voorburg (Den Haag) |
|
Geplaatst: Vr 27 Mei 2005, 13:21 Onderwerp: |
|
|
|
R5GTT schreef: |
hmm.. wel erg drastisch om van een kat-vervanger naar een turbo over te springen...
d'r zijn wel heel veel meer mogenlijkheden natuurlijk.. idd, open luchtfilter, cai (cold air intake) sportuitlaat, ander in/uitlaat spruitstuk, andere nokkenas en ga zo maar door.. |
Ja, dat kost weer extreem veel geld _________________ Groetjes,
Marc
|
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Vr 27 Mei 2005, 14:49 Onderwerp: |
|
|
|
ik heb nooit gezegd dat het goedkoop is... maar wel goedkoper als een turbo kitje denk ik... _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 27 Mei 2005, 22:36 Onderwerp: |
|
|
|
Zeker weten! En tuning is gewoon 'n dure hobby...
Maar goed elke wagen is te tunen, jouwe dus ook!
Bekijk vantevoren eerst even of je er veel geld aan wil uitgeven of niet.
Chiptuning geeft een goed resultaat, maar doe dat altijd als laatste zodat je een chip krijgt die optimaal is voor de motor zoals ie is met alle aanpassingen die je reeds gedaan hebt. Des te meer winst zal het geven.
Begin bijvoorbeeld bij inlaat en uitlaat, dus luchtfilter, cold air intake, en volledige uitlaatlijn incl. spruitstuk. Is nog wel betaalbaar.
Wil je het echt goed doen kun je idd voor een turbokit gaan, maar dan moet je wel op 'n paar duizendjes rekenen maar daar krijg je ook veel pk'tjes voor terug
Ennuh welkom op Car Tuning Forum! en bedankt voor 't compliment _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|