Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Is het mogelijk om een Audi A4 Avant 2.0 benzine te tunen???

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rozedski
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 27 Mei 2005
Posts: 1
Woonplaats: Putten
PostGeplaatst: Vr 27 Mei 2005, 8:46    Onderwerp: Is het mogelijk om een Audi A4 Avant 2.0 benzine te tunen??? Reageer met quote

Heb al op diverse sites gekeken en ik kom steeds weer op hetzelfde uit: Omdat er geen turbo in zit kan dit niet.
Nu heb ik 130 PK maar aangezien de auto 1340 kg weegt vind ik dit toch iets te weinig.
Wie weet een betaalbare oplossing op meer vermogen te krijgen????
Heb ergen gelezen dat een soort chiptuning wel kan maar dat kost dan iets van 400 euro, terwijl dit zo'n 12 pk meer opleverd... Vrij duur dus.

Heb geen verstand van autos maar zijn er geen andere mogelijkheden zoals luchtfilters ofzo? En wat kost dat en wat is het rendement?

Ben benieuwd.

Ben trouwens helemaal nieuw hier maar moet zeggen dat het een leuke site is!!!

Greetz,
Rozedski[/b]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
gti_styling84
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 23 April 2005
Posts: 102
Woonplaats: Voorburg (Den Haag)
PostGeplaatst: Vr 27 Mei 2005, 12:07    Onderwerp: Reageer met quote

Uiteraard zijn er openluchtfilters te verkrijgen en kun je hierdoor wat meer vermorgen uit je motor halen Smile je kunt ook kiezen voor een Air-Intake, dan heb je cker vermogen winst....

Tevens kun je, je katalysator verwijderen, hierdoor krijg je ook vermogenwinst. Eventueel kun je ook een Turbo aanschaffen, dit word echter wel wat duurder....
_________________
Groetjes,

Marc

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Vr 27 Mei 2005, 13:14    Onderwerp: Reageer met quote

hmm.. wel erg drastisch om van een kat-vervanger naar een turbo over te springen...
d'r zijn wel heel veel meer mogenlijkheden natuurlijk.. idd, open luchtfilter, cai (cold air intake) sportuitlaat, ander in/uitlaat spruitstuk, andere nokkenas en ga zo maar door..
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
gti_styling84
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 23 April 2005
Posts: 102
Woonplaats: Voorburg (Den Haag)
PostGeplaatst: Vr 27 Mei 2005, 13:21    Onderwerp: Reageer met quote

R5GTT schreef:
hmm.. wel erg drastisch om van een kat-vervanger naar een turbo over te springen...
d'r zijn wel heel veel meer mogenlijkheden natuurlijk.. idd, open luchtfilter, cai (cold air intake) sportuitlaat, ander in/uitlaat spruitstuk, andere nokkenas en ga zo maar door..


Ja, dat kost weer extreem veel geld Wink
_________________
Groetjes,

Marc

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Vr 27 Mei 2005, 14:49    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb nooit gezegd dat het goedkoop is... maar wel goedkoper als een turbo kitje denk ik...
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 27 Mei 2005, 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

Zeker weten! En tuning is gewoon 'n dure hobby...

Maar goed elke wagen is te tunen, jouwe dus ook!
Bekijk vantevoren eerst even of je er veel geld aan wil uitgeven of niet.
Chiptuning geeft een goed resultaat, maar doe dat altijd als laatste zodat je een chip krijgt die optimaal is voor de motor zoals ie is met alle aanpassingen die je reeds gedaan hebt. Des te meer winst zal het geven.
Begin bijvoorbeeld bij inlaat en uitlaat, dus luchtfilter, cold air intake, en volledige uitlaatlijn incl. spruitstuk. Is nog wel betaalbaar.
Wil je het echt goed doen kun je idd voor een turbokit gaan, maar dan moet je wel op 'n paar duizendjes rekenen maar daar krijg je ook veel pk'tjes voor terug Wink

Ennuh welkom op Car Tuning Forum! Zwaai en bedankt voor 't compliment Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB