Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Oliepeilstokprobleempje
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Delorian
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 19 Augustus 2004
Posts: 79
Woonplaats: Gelderland
PostGeplaatst: Wo 11 Mei 2005, 21:38    Onderwerp: Reageer met quote

Oke, en weten jullie zo 123 waar je die ken krijgen???

En of het mega duur is ja/nee..  Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
williamrtd
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 4 Januari 2004
Posts: 541
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Do 12 Mei 2005, 14:38    Onderwerp: Reageer met quote

Marco schreef:
.
Er is ook een soort lijm die gebruikt word om bouten te borgen, kortweg vastlijmen.


Misschien een rare vraag.....maar vastlijmen?? je moet toch af en toe kunnen checken of er nog genoeg inzit.... Confused
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 12 Mei 2005, 15:12    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik het goed begrijp gaat het niet om de peilstok zelf, maar het buisje wat uit het blok steekt waar die in hangt...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
gti_styling84
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 23 April 2005
Posts: 102
Woonplaats: Voorburg (Den Haag)
PostGeplaatst: Do 12 Mei 2005, 15:17    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Als ik het goed begrijp gaat het niet om de peilstok zelf, maar het buisje wat uit het blok steekt waar die in hangt...


Jij snapt het ! En dat is niet een manier van lijmen... want olie met lijm kan irritante dingen veroorzaken !
_________________
Groetjes,

Marc

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Marco
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 15 Januari 2005
Posts: 147
Woonplaats: België
PostGeplaatst: Do 12 Mei 2005, 18:51    Onderwerp: Reageer met quote

Die lijm dient niet als afdichtproduct, dit is voor een andere toepassing maar van hetzelfde merk. Kennen jullie niet van die moeren met blauw teflon in tegen lostrillen of rondellen met tandjes?? Die lijm doet hetzelfde met een gewone bout en een gewone moer of een gat waar drrad in getapt zit.
Maar om even terug te komen op de peilstok, je moet een bij een "autoparts" gaan vragen achter een product van Loctite om ertussen te doen en dan tegoei laten uitharden maar die producten zijn vrij snel hard.
En als je er niet te veel aan smeert zie ik niet direct problemen voor dat het in je motor kan terecht komen en je kan dit altijd doen bij een olieverversing.
Voor je de nieuwe olie opdoet kan je alles tenminste goed ontvetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Delorian
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 19 Augustus 2004
Posts: 79
Woonplaats: Gelderland
PostGeplaatst: Do 12 Mei 2005, 18:53    Onderwerp: Reageer met quote

Dus met loctite is een slecht idee zeg jij Marc?

Ik was eerst van plan om het buisje goed op te schuren, grof maken..
Daarna beide delen goed ontvetten... o-ringetje bovenaan.. en een beetje loctite onderaan..
En maar vastzetten...

Zou dat gaan?  Rolling Eyes
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Marco
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 15 Januari 2005
Posts: 147
Woonplaats: België
PostGeplaatst: Do 12 Mei 2005, 19:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ge kunt ook een kruik van 5 liter olie meenemen moest het lekken en altijd bijvullen, dan moet je geen schrik hebben van die locktite want uw zuigers moesten maar eens aan uw kleppen gelijmd geraken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gti_styling84
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 23 April 2005
Posts: 102
Woonplaats: Voorburg (Den Haag)
PostGeplaatst: Vr 13 Mei 2005, 6:36    Onderwerp: Reageer met quote

Delorian schreef:
Dus met loctite is een slecht idee zeg jij Marc?
Ik was eerst van plan om het buisje goed op te schuren, grof maken..
Daarna beide delen goed ontvetten... o-ringetje bovenaan.. en een beetje loctite onderaan..
En maar vastzetten...

Zou dat gaan?  Rolling Eyes


Ik zou dat niet doen idd... tzit wel in je motorblok nl. en om dat nou vast te gaan lijmen  Rolling Eyes
_________________
Groetjes,

Marc

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 13 Mei 2005, 7:09    Onderwerp: Reageer met quote

gti_styling84 schreef:
Delorian schreef:
Dus met loctite is een slecht idee zeg jij Marc?
Ik was eerst van plan om het buisje goed op te schuren, grof maken..
Daarna beide delen goed ontvetten... o-ringetje bovenaan.. en een beetje loctite onderaan..
En maar vastzetten...

Zou dat gaan?  Rolling Eyes


Ik zou dat niet doen idd... tzit wel in je motorblok nl. en om dat nou vast te gaan lijmen  Rolling Eyes


Precies, helemaal mee eens.

Zou het bovenstaande doen, maar dan zonder de loctite.
Had er bij de supra ook last van. Ringetje vervangen en probleem verholpen.  Wink
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 13 Mei 2005, 7:09    Onderwerp: Reageer met quote

nog een vautje
_________________
Ride to be original, try to be unique.


Laatst aangepast door Freestyler op Vr 13 Mei 2005, 7:11, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 13 Mei 2005, 7:10    Onderwerp: Reageer met quote

vautje  Embarassed
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Delorian
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 19 Augustus 2004
Posts: 79
Woonplaats: Gelderland
PostGeplaatst: Vr 13 Mei 2005, 13:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een oplossing gevonden...
Ben ff naar de garage heen geweest..

En ik heb nu de "buis" mooi clean gemaakt, vetvrij, iets opgegroft met schuurpapier.
Vervolgens t gat waar ie inmoet ook clean gemaakt, vetvrij..

Een klein 0-ringetje bovenop gedaan.
En met een speciale siliconen pakkingvervanger een dun randje bovenaan de buis
gelegt.
Deze pakkingvervanger kan tegen: benzine, olieen, 250 graden celcius enz enz..

Dus dat komt wel goed...
Tis alleen ffkes de auto een goed half dagje laten staan... harden..
Ach dan maar ff rond scoooteren..  Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
gti_styling84
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 23 April 2005
Posts: 102
Woonplaats: Voorburg (Den Haag)
PostGeplaatst: Vr 13 Mei 2005, 14:06    Onderwerp: Reageer met quote

Netjes Smile
_________________
Groetjes,

Marc

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 13 Mei 2005, 14:27    Onderwerp: Reageer met quote

Beter! Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Marco
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 15 Januari 2005
Posts: 147
Woonplaats: België
PostGeplaatst: Za 14 Mei 2005, 18:44    Onderwerp: Reageer met quote

Marco schreef:
Anders moet je eens navragen achter "Locktite".
Dit is een merk waar veel soorten lijmen en dichtingspasta van zijn die veel gebruikt worden in de auto industrie.
Locktite is van Henkel.
Er is ook een soort lijm die gebruikt word om bouten te borgen, kortweg vastlijmen.


Had ik ook niets van pakkingvervanger gezegd als oplossing?...Dichtingpasta of zo iets?
Ik had alleen die lijm effe extra aangehaald omdat dit denk ik een van de bekendere producten was van da merk en dat het zo misschien duidelijker was dat het een heel goed merk is met een uitgebreid gamma.
Maakt niet uit...
Ik denk gewoon dat je nu de beste oplossing hebt aangehaald, dus ik wens je succes maar ik denk dat het nu wel goed is opgelost.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB