Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Olieen, welke en waarom
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 14 Mei 2005, 15:13    Onderwerp: Reageer met quote

Maf, want in de Vraagbaak die ik nu voor mijn NX heb staat het wel...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 14 Mei 2005, 17:20    Onderwerp: Reageer met quote

In mijn vraagbaak staat het volgende mbt olie:

Bij de technische specs staat:
Motoroliesoort: API specificatie SF/CC

En in het hoofdstuk "Smeersysteem" wordt alleen gesproken over "voorgeschreven olie"... Sad
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
OutSider
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 18 December 2004
Posts: 35
PostGeplaatst: Di 31 Mei 2005, 13:37    Onderwerp: Reageer met quote

ik moet binnekort mijn olie veranderen
en in de garage staat er een blauwe bus Marly 10W40
is dit een goede?
ik stel deze vraag maar omdat er al een vrij groot topic van soorten olien is ....
greetz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Zo 3 Jul 2005, 23:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ik gebruik Valvoline gebruikte ik vroeger in de brommer tijd al zowel mengsmering olie als carter olie. Is echt goed spul.
In de gsi komt alleen volsynthetische olie in.
Is wel wat dunner dus kans op lekken iets groter, maar is sneller rondgepompt en ook sneller warmer dan dikkere olie.
en olie verbruik het is natuurlijk altijd zo dat een moter olie verbruikt zelfs gloednieuwe auto's dat is heel normaal gewoon goed op peil houden dan is er niets aan de hand.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 4 Jul 2005, 16:37    Onderwerp: Reageer met quote

In principe moet Mineraal of synthetisch niets uitmaken voor de dikte; die ligt
vast in de viscositeit, ofwel de nummertjes op de verpakking (15W40 enzo)...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Marco
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 15 Januari 2005
Posts: 147
Woonplaats: België
PostGeplaatst: Di 5 Jul 2005, 20:52    Onderwerp: Reageer met quote

Tja...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 6 Jul 2005, 22:02    Onderwerp: Reageer met quote

ThunderBunny schreef:
Ik gebruik Valvoline gebruikte ik vroeger in de brommer tijd al zowel mengsmering olie als carter olie. Is echt goed spul.
In de gsi komt alleen volsynthetische olie in.
Is wel wat dunner dus kans op lekken iets groter, maar is sneller rondgepompt en ook sneller warmer dan dikkere olie.
en olie verbruik het is natuurlijk altijd zo dat een moter olie verbruikt zelfs gloednieuwe auto's dat is heel normaal gewoon goed op peil houden dan is er niets aan de hand.


Jij had toch je blok opnieuw opgebouwd hè? Die moet dus ook weer ingereden worden neem ik aan Smile Dan adviseer ik je bij deze mineraal olie te gebruiken de eerste perdiode, zo kan alles goed op elkaar inlsijten.

Na 1500 km wissel je olie (neem gewoon 10W40 mineraal, lekker goedkoop)

Na nu 1500 km wissel je je olie filter en olie en ga je mooi over op synthetische olie, blok is nu goed ingelopen dus kun je er lekker tegenaan Very Happy
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Do 7 Jul 2005, 16:04    Onderwerp: Reageer met quote

ehh half opnieuw opgebouwd onderblok niet wel de kop en klephuis.
dit blokkie ga ik echt niet meer op zijn staart trappen.
dat ga ik het blokkie niet meer aan doen, als ik al zie hoe het boven blok er aan toe was dan kan het onder blok niet veel beter zijn. Sad
dus ik doe hier normaal mee ik ben aan het sparen voor een revisie.
dan het andere blok reviseren om lepelen en dan gaan we weer gassen.
met dit blok moet ik het niet gaan doen dan het de pret snel over ben ik bang voor.
het liefst zou ik een 16 kleppert nemen maar dan zit ik met het volgende probleem.
alle blokjes zitten over de 2 ton,ze zijn allemaal afgetrapt.
dus dan zit ik alsnog vast aan een revisie plus de aanschaf
een echt goed blok als die al te vinden zijn dan zit je op ong 800 euro voor een 16v en ook dan is het zo dat je pas weet of het goed is als het loopt. met wat pech kun je die ook reviseren.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!


Laatst aangepast door ThunderBunny op Do 7 Jul 2005, 16:39, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 7 Jul 2005, 16:37    Onderwerp: Reageer met quote

800 euro voor een blok, valt nog mee...

probeer eens een SR20DET + bak en ECU uit te halen voor een S13, kosten binnen europa tussen de 2500 en 3500 euro, en die blokken zijn even min niet gereviseert  Sad Dus ook die kosten komen er nog op...

In de states zijn ze cheap! Dat wel, maar dan zit je weer vast aan een dikke 500 euro transport kosten... dus wordt t weer duurder.... tuning kost geld Sad
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Do 7 Jul 2005, 16:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ja precies wat je zegt, zonder revisie blijft het een risico, en uiteraard toch een hoopje geld...

EDIT/ hey verrek, nog voordat ik op OK kon klikken staat er weer een post tussen....hai Max Razz !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Do 7 Jul 2005, 17:38    Onderwerp: Reageer met quote

800 euro is voor een 2 liter GSI blok duur! of het moet een blokkie zijn dat nog geen ton gelopen is en waar een omaatjuh in gereden heeft dan is het een normale prijs Wink
gemidelde prijs is ong 400 euro.
nadeel of voordeel  Rolling Eyes  je weet dan zeker dat je hem moet reviseren.
maar goed als je een beetje goed nadenkt is het altijd beter bij een engine swap een revisie te doen.
je weet dan zeker dat het goed is en dat je weer 2 ton zonder alte veel problemen kan rijden.
maare dit gaat wel heel erg offtopic  Rolling Eyes  Embarassed
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 7 Jul 2005, 19:48    Onderwerp: Reageer met quote

ow goed, iig, ik vond dat je t inlopen van de motor beter kunt doen met mineraal olie, en als ie ingelopen is overgaan op vol synthetische olie, of op zn minst half synthetisch.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Vr 15 Jul 2005, 23:11    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb gewoon de olie aangehouden die de dealer adviseert.
die weten het beste wat er inmoet en kan.
en die zegt normaal zit er hals syth in maar wij adviseren altijd vol syth blijkt toch wat beter voor het blok te zijn dan half syth.
zal als ik de olie ga vervangen wel een kannetje mineraal olie halen.
thx voor de tip.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Marco
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 15 Januari 2005
Posts: 147
Woonplaats: België
PostGeplaatst: Za 16 Jul 2005, 7:17    Onderwerp: Reageer met quote

En over het olieverbruik, als je een katalysator hebt zou ik toch even nadenken over toch niet te veel olieverbruik.
Of je moet de kat. eronderuitwillen Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 16 Jul 2005, 18:50    Onderwerp: Reageer met quote

Olie verbruik, dat hoort niet! in welk geval dan ook, in ieder geval niet in een blok dat net gereviseerd is.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB