Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Vw mit audio
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Totté
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 27 April 2005
Posts: 26
Woonplaats: Boerendrecht
PostGeplaatst: Wo 27 Apr 2005, 0:53    Onderwerp: vw mit audio Reageer met quote

hallo iedereen,

ik heb net een auto( VW t4 ) , en daar moet muziek in !  en daar had ik graag wat hulp bij van jullie

de 'hu'  zal moete vervangen worden , vermits er een domme radio inzit atm
ik heb wel wat opgezocht , maar ik wil toch de goedkopere oplossing op dit moment ... heb nog veel te betale aan de bus ( arm studentje :/ )

dus kwam ik op wat mij  een goeie hu leek :
de Aiwa cdc-r104 http://www.eu.aiwa.com/nl/productnew.php?name=CDC-R104

deze kan prlly beter , maar ik beschouw het als een spul waar ik mee mag klooien ... zolang het maar ze werk doet

verder had ik via via al een subwoofer en versterker  verkregen... dit zijn dan :

Versterker: Caliber   CA 80.5
-Max Power output = 14.4v : 4*80W (bridged 2*160W)    +   1*240W Delay Remote on.
-Short circuit protection.
-Thermal protection.
-Tri-mode capability-Adjustable low pass filter
12dB/OCT 40-400Hz.
-2 OHm Stable (Stereo )
-PWM Regulated power supply
**5 channel channel Amplifier

SubWoofer: 112 SK  basscube

*kabels: alle kabels die ervoordien gebruikt werden


ik heb gewoon de cijfertjes van de doos , dan weten jullie waarover het gaat (modelnr s. niet gevonden op Inet)



ik zou niet weten of de versterker en sub iets van waarde hebben , maar ik vermoed van wel.    Tevens begrijp ik enkele termen niet zo best  dit ff terzijde


Waar ik meest mee inzit is de HU ...   gaat deze wel werken op de spulle die ik al heb ? waarom niet(wel) ?

zo , ik laat het hier ff bij , tis al een dikke posts voor de 1ste maal     Twisted Evil
_________________
.. Gott weiss ich will kein Engel sein ..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jappiee
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Januari 2005
Posts: 671
PostGeplaatst: Wo 27 Apr 2005, 9:06    Onderwerp: Reageer met quote

ten eerste, Welkom hier op het  Car Tuning Forum!!!

over je vraag, de hu heeft een line out, dus in principe moet je daar de versterker prima op aankunnen sluiten, en dan de sub daar bridged op aansluiten, tenzij het een dubbelspoels is.. maar dat geloof ik niet
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 27 Apr 2005, 13:41    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt er zeker wat aan! Hoeveel plezier je ervan hebt hangt natuurlijk ook er vanaf wat je verlangt van geluid in de auto en hoe veeleisend je bent...
Moet 't zuiver zijn? Hard blazen? Beide misschien? Of neem je met gewoon wat muziek die wat beter dan standaard klinkt al genoegen?

Die hu zal er zeker op werken. Maar er zijn meer factoren die ik persoonlijk belangrijk vind bij aanschaf van een hu. Allereerst klank. Ook die kan verschillen per hu, afhankelijk van de voorversterker die gebruikt wordt.
Ten tweede functies en bedieningsgemak. Bedient ie lekker, vind ik 'm handig, kan ie alles wat ik van 'm verlang?

En welkom op Car Tuning Forum natuurlijk! Zwaai Laat je T4 maar 's ff zien in 't Wie is wie forum? Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Totté
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 27 April 2005
Posts: 26
Woonplaats: Boerendrecht
PostGeplaatst: Vr 29 Apr 2005, 17:23    Onderwerp: Reageer met quote

allereerts bedankt voor de snelle reply's , ik doe er langer over Razz
@Jesse , ik wil het best wel hard , maar de kwaliteit moet ook behoorlijk zijn , veeleisend ben ik niet

ik heb het erop gewaagd en de Aiwa gekocht (mede omdat er een ultradunne mp3speler van 1.5gig bijzat  , en dat voor 200€.. )      , trouwens Aiwa  blijkt een dochterbedrijf te zijn van Sony , daardoor hebben zij dus dezelfde technologie en vertrouw ik het wel


een andere zaak is om de vorige speler eruit te krijgen !?   iemand goede tips over hoe dit te doen ? ... me zus vertelde me dat het met de beugeltjes moet , maar de hu is reeds zo oud dat het niet met afneembaar frontje is en ik nergens zie waar die beugeltjes in zouden horen Sad ...   wel zijn  er 4 kleine gaatjes in  , daar heb ik al eens ingezeten met de fijne schroevedraaier , maar dat lijkt me niets
iemand plz  vertel me hoe ik dat hoereding eruit krijg !
dan kan ik sub etc beginne inbouwe :d

yo , later me ff voorstelle in Wie-is-Who forum  Wink
_________________
.. Gott weiss ich will kein Engel sein ..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 29 Apr 2005, 20:15    Onderwerp: Reageer met quote

Die 4 gaatjes zijn wel degelijk de ontgrendeling, zitten er 2 links en 2 rechts zeker?
Daar moeten dus pinnetjes in, alle 2 tegelijk en van binnen precies op de juiste plek om die vergrendeling van z'n plaats te duwen.
Kan best even prutsen zijn met alle ergernis van dien maar op die manier moet je 'm los kunnen krijgen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 29 Apr 2005, 22:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ik was dat geprul met die schroevendraaiertjes beu en heb toen bij Halfords
een universele inbouwschach gekocht; daar zaten twee van die beugeltjes bij...

De schacht is inmiddels ook in gebruik, dus ik heb er "gratis gereedschap aan
over gehouden. De schacht was iets van €7,- als ik me niet vergis...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Totté
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 27 April 2005
Posts: 26
Woonplaats: Boerendrecht
PostGeplaatst: Za 30 Apr 2005, 15:22    Onderwerp: Reageer met quote

Update !

lol , ja Jesse  het zijn er 2 aan elke zijde ( wel een dom systeem lijkt me zo )
SapherinX .. die beugeltjes kwame wel bij me nieuwe Hu maar daarmee kon ik het niet loskrijgen

m.a.w  ik heb dat ding er met veel bruut geweld uitgerukt :d
en inmidels succesvol de nieuwe hu erin gestopt , cool

nu  had ik andermaal nog een vraagje Razz , kenne jullie mss een site waar goed uitgelegd staat hoe ik versterker en sub eraan moet kopelen ? liefst met foto's  van hoe de aansluitingen gebeuren enzo. Dan kan ik dat ook weer bijleren en proberen

nogmaald bedankt voor de reply's Twisted Evil
_________________
.. Gott weiss ich will kein Engel sein ..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 30 Apr 2005, 19:54    Onderwerp: Reageer met quote

Die beugeltjes voor in die twee gaten zijn universeel:


En zo gebruik je ze:
 

De laatste tijd kom je deze methode van inbouw steeds vaker tegen, met name voor OEM-systemen bij o.a. Ford.
Radio-merken hebben vaak ieder hun eigen systeem,
erg vervelend als je even niet meer weet welke van de 5 setjes bij welke radio horen :S
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 30 Apr 2005, 21:45    Onderwerp: Reageer met quote

Hele duidelijke en uitgebreide site met informatie over alles van ICE is http://www.12vhifi.nl
Als je daarna nog vragen hebt horen we 't wel, maar volgens mij kom je daar heel ver mee Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Totté
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 27 April 2005
Posts: 26
Woonplaats: Boerendrecht
PostGeplaatst: Zo 1 Mei 2005, 21:22    Onderwerp: Reageer met quote

thx voor de uitleg en mooie pics SaphireNX , maar zoals ik al zei , ik heb het er gewoon uitgerukt met de schroevedraaier Razz
thx Jesse voor de link , ik bekijk/bestudeer het en zal dan een poging doen om alles erop te  hangen Smile , daarna post ik men volgende probleem wel   Laughing

**  ben deze dag naar het circuit in Zolder geweest voor de Renault-event ... Machtig gaaf !! , na 2 uurtjes in de file kon ik de F1 rondjes hore rijden , maar die heb ik helaas niet gezien .. wel de 1.6 mégane race en zo 1.6 f1 wagentjes .. ook nog van renault 3000 voitures ( man wat een geluid van die beestjes )  er zat goed 40.000 man , vele Nl'ers  en mss 1 van jullie ook ? ....

ik vond het best wel een mega event  Very Happy (en volgende keer vergeet ik de camera niet )

grtz
_________________
.. Gott weiss ich will kein Engel sein ..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 2 Mei 2005, 0:25    Onderwerp: Reageer met quote

Camera vergeten...? Schaam je kerel!

Kom je volgende zondag weer neer Zolder? Tussen 9u en 9u30 bij de ingang! Cool Dan is 't Race Wars II (zie meetingforum) Very Happy

@ Marco nu weet je wat er vandaag daar te doen was Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Totté
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 27 April 2005
Posts: 26
Woonplaats: Boerendrecht
PostGeplaatst: Di 3 Mei 2005, 15:22    Onderwerp: Reageer met quote

dno hoor Jesse , ik heb nog geen rijbewijs weet je ... dus dat is niet makkelijk , hoewel ik dat wel wil

goed.. men volgend probleem is dat ik als ik het zo bezie er totaal geen verstand van heb  hoe ik eraan moet beginne , ik weet dat der power van de accu moet kome voor de versterker en dat van de hu iets of wat  ook daarheen moet.  Daar stop het dan wel zowat Razz

dus heb ik een paar foto's van men materiaal ( versterker , hu , sub , en kabels )   zodat jullie me mss weer iets kunne verduidelijken
ik heb ook foto genome van de aansluiting op de sub , deze leek me nogal bizar met een soort van schuifsysteem erop

jammer genoeg ben ik bij die site van 12vhifi niet teveel wijzer geworden hoe ik het nu allemaal moet aankoppelen , wel hoe het allemaal werkt Mad

de foto's gaan van 92 tot 96 (voor het materiaal )
http://users.pandora.be/zavvi/T4%20Transporter/
_________________
.. Gott weiss ich will kein Engel sein ..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 3 Mei 2005, 19:22    Onderwerp: Reageer met quote

Op foto 96 zie je de speakeraansluitingen van de subwoofer.
Rode ring is + en zwarte ring is -
Deze moeten worden aangesloten op de speaker uitgangen van de versterker. Je kunt hiervoor het subwooferkanaal gebruiken, of 2 andere kanalen bruggen voor meer vermogen. Hoe dit moet zul je uit de handleiding moeten opmaken, want dat verschilt per model.

Verder moet de versterker natuurlijk voeding hebben. Dikke + kabel met die zekering die erin zit (foto 95) aan de kant van de accu. Aansluiten op de "+12V" op foto 94.
De - kabel moet even dik zijn, en dien je aan een goed massapunt te bevestigen (hele carrosserie is namelijk aangesloten op de - van de accu dus hoef je niet helemaal naar voren te trekken).
Goed massapunt is bijvoorbeeld zo'n dikke gordelbout. Gebruik een kabeloog, en schuur onder de bout even het metaal blank zodat het contact goed is (lak geleidt immers niet). Aansluiten op "GND" (foto 94).
3de aansluiting is de Remote, waar "REM" bij staat. Deze dien je aan te sluiten op een blauwe draad (of blauw/wit) die achter uit je radio komt. Deze draad zorgt ervoor dat als je je radio aanzet, dan pas de versterker mee aanspringt. Bij de roze RCA kabel zit je een los draadje erbij hangen, deze kun je daarvoor gebruiken.

Als laatste moet natuurlijk het geluid nog van de radio bij de versterker komen, hiervoor gebruik je de RCA kabel (de roze of blauwe op foto 95).
Deze gaat vanaf een uitgang aan de radio naar een van de ingangen op de versterker (foto 93).

De instellingen op de versterker dan (foto 93). Het mooiste resultaat krijg je door elke speaker enkel te laten afspelen waarvoor die bedoeld is. Zet bij het subwoofer kanaal LP aan. Deze zorgt ervoor dat de sub enkel lage tonen krijgt, en geen hoge. Zet de Frequency Level potmeter rond de 80Hz om te beginnen, en stel dit later op gehoor af totdat je zelf tevreden bent.
Gebruik voor de andere speakers het HP filter, deze doet het omgekeerde en zorgt dat deze speakers alles krijgen vanaf de frequentie waar de subwoofer ophoudt. En ze dus niet hun nek (of conus) breken op veel te lage bassen.

Afstellen dan (foto 93). Draai de 3 Level potmeters alledrie helemaal dicht (linksom) voordat je het geheel aanzet! Draai het volume van de radio tot 80-90% open. Draai nu de Level potmeter van de gewone speakers langzaam open. Hou goed in de gaten dat er geen vervorming optreedt. Draai deze langzaam door totdat de eerste kleine tekens van vervorming optreden, en draai hem vervolgens weer een stukje terug totdat het weer helemaal zuiver is.
Doe nu hetzelfde met de sub. Waarschijnlijk kan de sub harder totdat er vervorming optreedt, dus deze kun je ook op gehoor afstellen dat die een acceptabel niveau meespeelt en dus de andere speakers niet overheerst.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 3 Mei 2005, 19:24    Onderwerp: Reageer met quote

Optie 2: kom met 't hele zooitje naar Limburg dan gaan we er met 'n paar man aan bezig Very Happy Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Totté
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 27 April 2005
Posts: 26
Woonplaats: Boerendrecht
PostGeplaatst: Vr 6 Mei 2005, 13:02    Onderwerp: Reageer met quote

haha , ik ga em niet helemaal tot daar voorduwe  zuh Razz

en ik denk het nu wel te snappe , alleen nog een nieuwe kabel ervoor gaan hale
btw. op de accu.. daar staat niet echt een + en - op , maar ik merkte wel dat er rode kabeltjes naar 1ne pool gaan dus ik vermoed dat dat de + is
is het verstandig om door de schutting van de motor ( de brandluik zo ) om daar een gaatje in te make om die kabel erdoor te jage ? .. of beter ergens langs onderdoor
_________________
.. Gott weiss ich will kein Engel sein ..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB