Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Equinox Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Za 9 Apr 2005, 13:13 Onderwerp: Onderkoeling? |
|
|
|
Ik heb gister bij mijn COlt die een pannekoekfilter heeft wat isolatie weggehaalt tussen de motorkap en de koplamp zodat er meer lucht in het luchtfilter kan komen( de aanzuigbuis zit bij de koplamp) maar nu vertelde mijn schoonvader dat te veel koude lucht ook niet goed is..en nu merkte ik idd dat gisteravond de motor niet helemaal op temperatuur was tijdens het rijden wat mij al opviel dus vandaar mijn vraag of TE koud kwaad kan _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| OutSider Starting Member
| Geregistreerd op: 18 December 2004 | Posts: 35 | |
|
Geplaatst: Za 9 Apr 2005, 15:09 Onderwerp: |
|
|
|
als ik rij staat mijn temperatuur op 80° zelfs als rij ik vrij snel, zolang ik rij blijft hij op 80°
van zodra ik stil sta zie ik na 2-3 minuten pas dat hij naar 94-95° gaat wanneer dan mijn vetilatoren opspringen tot temp trug aan een 88-89° is ....
het gaat hier over een 1800cc 16kleppen van peugeot
denk niet dat dit veel geholpen heeft mara zo kun je mischien is een beetje vergelijken ook al zijnde motoren volledig anders |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 9 Apr 2005, 22:53 Onderwerp: |
|
|
|
Hangt van de motor af denk ik, klinkt mij zeer bekend 's winters als het koud en vochtig is met m'n open luchtfilter... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 10 Apr 2005, 1:05 Onderwerp: |
|
|
|
Heeft je Colt een carburateur of injectie?
Een "pannekoek" wil meestal zeggen dat het een Carb is,
maar nu ik zie dat het een 1.8 GLi is twijfel ik... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Equinox Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Zo 10 Apr 2005, 8:28 Onderwerp: |
|
|
|
nee die 1.8 GLi is van de galant die ik nu heb en dat is idd een ECI Multi in jectie maar de Colt is een carb _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 10 Apr 2005, 10:32 Onderwerp: |
|
|
|
Als het een carb is loop je met TE veel koude lucht kans op een bevriezende carburateur,
daarom zit er meestal ook een extra klep met met een slang naar een kap om de uitlaat.
Die klep gaat onder een bepaalde temperatuur open en laat lucht binnen die warmer is
omdat die langs de uitlaat loopt (warmtewisselaar-effect)...
In een Carb heb je naast de temp van de lucht zelf overigens nog 2 sterk koelende factoren:
de verdampende benzine koelt de lucht en de luchtsnelheid in de carb helpt ook...
Bij mijn 1.6 100NX gaat de lucht met ruim 160kmh door de carb bij 4000rpm... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 11 Apr 2005, 7:02 Onderwerp: |
|
|
|
Paddestoel filters zijn ook vrij gebruikelijk bij monopoint injectie...
Verder niks aan toe te voegen _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|