Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Ma 4 Apr 2005, 20:31 Onderwerp: Bijna weer geblazen rijden !! |
|
|
|
hehe. eindelijk, na lange tijd heeft mijn renault 5 GT Turbo afgelopen weekend weer de eerste voorzichtige meters gereden op eigen kracht !
volgend weekend alles afmonteren en dan maar eens kijken wat het karretje met 160 PK aan de wielen doet bij het stoplicht... _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 4 Apr 2005, 23:25 Onderwerp: |
|
|
|
Hell yeah bitch! Smoke some rice _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 5 Apr 2005, 8:28 Onderwerp: |
|
|
|
Niccceeeee _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| williamrtd Advanced Member
| Geregistreerd op: 4 Januari 2004 | Posts: 541 | Woonplaats: rotterdam |
|
Geplaatst: Di 5 Apr 2005, 14:31 Onderwerp: |
|
|
|
160 pk?? en die auto weegt....rond de 800 kilo( als het niet minder is toch)??? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| veilsidesupra Advanced Member
| Geregistreerd op: 19 Oktober 2003 | Posts: 514 | Woonplaats: Woerden |
|
Geplaatst: Di 5 Apr 2005, 16:21 Onderwerp: |
|
|
|
wauw...
160 pk in zon autootje
geile s**t _________________ It's not how you stand next to your car, it's how you race your car. Ya'll better learn that!
|
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Di 5 Apr 2005, 19:59 Onderwerp: |
|
|
|
hij weegt ongeveer 870 kg, en zo met een group a carb, vrijlopend inlaat elleboogje, snelle intercooler, vrijlopende uitlaat, zware koppakking+bouten en een turbodruk van ongeveer 1,3 bar moet 'ie toch wel aan de 160 pk gaan komen ja... en oven een tijdje volgt de snelle nokkenas en snelle ontsteking nog..
see you at the traffic light... _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 6 Apr 2005, 12:04 Onderwerp: |
|
|
|
Enige nadeel is in zo'n lichte wagentjes als je de 200 km/u voorbij gaat, dat rijd niet echt relaxt meer... maar voor acceleratie heb je een bloedsnel en gevaarlijk wagentje in handen! Keep up the good work. Wat ga je aan mods doen om m op hoge snelheden goed stabiel te houden? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Do 7 Apr 2005, 10:45 Onderwerp: |
|
|
|
hij is al redelijk stabiel van zichzelf (heb er in het verleden 210 mee gereden, zonder problemen) hij staat op bridgestone potenza banden (195/50/r15) rondom, hij heeft intussen al een veerpootbrug, en in de toekomst moet 'ie nog verlaagd worden, en moeten er wat stevigere fusee's en sabelisatorstangrubbers op komen.. en met die aanpassingen hoop ik toch wel dat hij behoorlijk stabiel zal zijn.. mocht er iemand nog ideeen hebben, dsan hoor ik het natuurlijk graag. _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 7 Apr 2005, 22:12 Onderwerp: |
|
|
|
Zo te horen heb je de belangrijkste wegliggingfactoren al gehad of in de planning...
Zeker als je verlaagd met zowel kortere veren als schokbrekers. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Do 7 Apr 2005, 23:59 Onderwerp: |
|
|
|
ja zeker.. 't laatste wat ik wil is als ik straks een keer flink aan het doorrijden ben ineens te gaan schuiven of stuiteren of zo.. dus ik moet nog een keer goed rond gaan kijken voor veren en dempers (waarschijnlijk via www.k-tecracing.com daar komt de rest ook al vandaan.. ) en dan hoop ik het karretje toch wel op de weg te gaan houden.. _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| ki Junior Member
| Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Vr 8 Apr 2005, 13:54 Onderwerp: |
|
|
|
Daar wil ik nog wel eens gaan naaststaan, lekker spannend... _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Vr 8 Apr 2005, 14:09 Onderwerp: |
|
|
|
Ik sta voor alles open, maar waar kom ik dan precies langs te staan ? immers, er is altijd wel een snellere auto.... (als ik dar quattro zo onder je bericht zie staan wordt ik al wel wat nerveus, heb zelf nl. maar voorwiel aandrijving..) _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| ki Junior Member
| Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Vr 8 Apr 2005, 15:38 Onderwerp: |
|
|
|
Je zou dan naast een schuit van een Audi 100 quattro komen te staan met de legendarische 2.2 turbo motor van Audi met 154 kW. Best te vergelijken met de Audi 3.6 V8 van 250 pk maar dan neutraler (en sneller).
Machtige motor maar die moet dan ook een schip van 1960 kilo leeggewicht voortstuwen.
Je zou winnen of gelijk rijden in een sprint van 0 tot 180 km/h. Vanaf 180 komt het max. vermogen pas optimaal in en volgen weinigen.
De Quattro laat toe een katapult-start te nemen, doch van 0-100 km/h doe ik in 7.5 sec (zeer zware wagen, moet op gang komen), 100-200 gaat lekker en hernemen van 180 naar 250 km/h gaat gevoelsmatig het hardst. _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
|
| ki Junior Member
| Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Vr 8 Apr 2005, 15:44 Onderwerp: |
|
|
|
Ha ja, die turbodruk van 1.3 bar. Ik vermoed dat dat 1.3 bar absolute druk is dus 0.3 ŕ 0.4 bar overdruk?
Ik rij op 1.65 bar absoluut bij vollast onder de 5000 rpm, vanaf 5000 rpm klimt de druk lineair met het motortoerental tot 1.8 bar (theorie 245 pk maar in de praktijk slechts 220 pk door minder efficiënte spoeling). _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 8 Apr 2005, 17:26 Onderwerp: |
|
|
|
Net vermogen, maar bij die turbo van jou is t koppel pas echt interessant!
Voor veren en dempers zou ik gaan voor n setje goede coil overs.
Voorwiel aandrijving is n noodzakelijk kwaad dat ooit n lullige idioot bedacht heeft, die man wordt door vele powerfreaks gehaat in hart en nieren, en ik ben daar 1 van AWD is het betere werk, en RWD blijft gewoon kikken om mee te driften _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|