Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Bijna weer geblazen rijden !!
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Ma 4 Apr 2005, 20:31    Onderwerp: Bijna weer geblazen rijden !! Reageer met quote

hehe. eindelijk, na lange tijd heeft mijn renault 5 GT Turbo afgelopen weekend weer de eerste voorzichtige meters gereden op eigen kracht !
volgend weekend alles afmonteren en dan maar eens kijken wat het karretje met 160 PK aan de wielen doet bij het stoplicht... Cool
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 4 Apr 2005, 23:25    Onderwerp: Reageer met quote

Hell yeah bitch! Smoke some rice Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 5 Apr 2005, 8:28    Onderwerp: Reageer met quote

Niccceeeee Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
williamrtd
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 4 Januari 2004
Posts: 541
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Di 5 Apr 2005, 14:31    Onderwerp: Reageer met quote

160 pk??  en die auto weegt....rond de 800 kilo( als het niet minder is toch)???
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
veilsidesupra
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Oktober 2003
Posts: 514
Woonplaats: Woerden
PostGeplaatst: Di 5 Apr 2005, 16:21    Onderwerp: Reageer met quote

wauw...

160 pk in zon autootje  Razz

geile s**t
_________________
It's not how you stand next to your car, it's how you race your car. Ya'll better learn that!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Di 5 Apr 2005, 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

hij weegt ongeveer 870 kg, en zo met een group a carb, vrijlopend inlaat elleboogje, snelle intercooler,  vrijlopende uitlaat, zware koppakking+bouten en een turbodruk van ongeveer 1,3 bar moet 'ie toch wel aan de 160 pk gaan komen ja... en oven een tijdje volgt de snelle nokkenas en snelle ontsteking nog..

see you at the traffic light...  Twisted Evil
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 6 Apr 2005, 12:04    Onderwerp: Reageer met quote

Enige nadeel is in zo'n lichte wagentjes als je de 200 km/u voorbij gaat, dat rijd niet echt relaxt meer... maar voor acceleratie heb je een bloedsnel en gevaarlijk wagentje in handen! Keep up the good work. Wat ga je aan mods doen om m op hoge snelheden goed stabiel te houden?
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Do 7 Apr 2005, 10:45    Onderwerp: Reageer met quote

hij is al redelijk stabiel van zichzelf (heb er in het verleden 210 mee gereden, zonder problemen) hij staat op bridgestone potenza banden (195/50/r15) rondom, hij heeft intussen al een veerpootbrug, en in de toekomst moet 'ie nog verlaagd worden, en moeten er wat stevigere fusee's en sabelisatorstangrubbers op komen.. en met die aanpassingen hoop ik toch wel dat hij behoorlijk stabiel zal zijn.. mocht er iemand nog ideeen hebben, dsan hoor ik het natuurlijk graag.
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 7 Apr 2005, 22:12    Onderwerp: Reageer met quote

Zo te horen heb je de belangrijkste wegliggingfactoren al gehad of in de planning...
Zeker als je verlaagd met zowel kortere veren als schokbrekers.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Do 7 Apr 2005, 23:59    Onderwerp: Reageer met quote

ja zeker.. 't laatste wat ik wil is als ik straks een keer flink aan het doorrijden ben ineens te gaan schuiven of stuiteren of zo.. dus ik moet nog een keer goed rond gaan kijken voor veren en dempers (waarschijnlijk via www.k-tecracing.com daar komt de rest ook al vandaan.. ) en dan hoop ik het karretje toch wel op de weg te gaan houden..
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Vr 8 Apr 2005, 13:54    Onderwerp: Reageer met quote

Daar wil ik nog wel eens gaan naaststaan, lekker spannend...
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Vr 8 Apr 2005, 14:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik sta voor alles open, maar waar kom ik dan precies langs te staan ? immers, er is altijd wel een snellere auto.... (als ik dar quattro zo onder je bericht zie staan wordt ik al wel wat nerveus, heb zelf nl. maar voorwiel aandrijving..)
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Vr 8 Apr 2005, 15:38    Onderwerp: Reageer met quote

Je zou dan naast een schuit van een Audi 100 quattro komen te staan met de legendarische 2.2 turbo motor van Audi met 154 kW. Best te vergelijken met de Audi 3.6 V8 van 250 pk maar dan neutraler (en sneller).

Machtige motor maar die moet dan ook een schip van 1960 kilo leeggewicht voortstuwen.

Je zou winnen of gelijk rijden in een sprint van 0 tot 180 km/h. Vanaf 180 komt het max. vermogen pas optimaal in en volgen weinigen.

De Quattro laat toe een katapult-start te nemen, doch van 0-100 km/h doe ik in 7.5 sec (zeer zware wagen, moet op gang komen), 100-200 gaat lekker en hernemen van 180 naar 250 km/h gaat gevoelsmatig het hardst.
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Vr 8 Apr 2005, 15:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ha ja, die turbodruk van 1.3 bar. Ik vermoed dat dat 1.3 bar absolute druk is dus 0.3 ŕ 0.4 bar overdruk?

Ik rij op 1.65 bar absoluut bij vollast onder de 5000 rpm, vanaf 5000 rpm klimt de druk lineair met het motortoerental tot 1.8 bar (theorie 245 pk maar in de praktijk slechts 220 pk door minder efficiënte spoeling).
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 8 Apr 2005, 17:26    Onderwerp: Reageer met quote

Net vermogen, maar bij die turbo van jou is t koppel pas echt interessant!

Voor veren en dempers zou ik gaan voor n setje goede coil overs.

Voorwiel aandrijving is n noodzakelijk kwaad dat ooit n lullige idioot bedacht heeft, die man wordt door vele powerfreaks gehaat in hart en nieren, en ik ben daar 1 van Mad AWD is het betere werk, en RWD blijft gewoon kikken om mee te driften Razz
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB