Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Probleem achterlichten corsa b 5d - MAG DICHT

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jp666
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 21 Maart 2005
Posts: 6
PostGeplaatst: Ma 21 Mrt 2005, 8:49    Onderwerp: probleem achterlichten corsa b 5d - MAG DICHT Reageer met quote

hey, k ben dus ander achterlichten gaan halen (rood-wit), maar kan deze nu niet plaatsen vermits de printplaat van mijn originele lichten voorzien is voor 5 lampjes en de nieuwe achterlichten zijn voorzien voor een printplaat met 4 lampjes. De verdeler van de lichten kan me niet verder helpen en mijn opel garage ook niet (belgische garage). Weet hier iemand misschien een oplossing voor??

deze lichten dus:




grtz


Laatst aangepast door jp666 op Wo 23 Mrt 2005, 9:25, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 21 Mrt 2005, 14:45    Onderwerp: Reageer met quote

Allereerst welkom hier! Zwaai

Is het probleem dat de originele 5-lampjes printplaat dus niet past in de nieuwe lichten? Als die lichten voor jouw type auto bedoeld zijn zou de verdeler van de lampen zo'n printplaat toch ook moeten kunnen leveren lijkt me...
Als er modellen zijn die die 4-lampjes printplaat standaard hadden zou ik eens op de sloop gaan kijken daarvoor.
En anders wordt 't zelf aanpassen, 'k weet niet hoe het er allemaal uitziet dus hoe ver dat mogelijk is...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
jp666
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 21 Maart 2005
Posts: 6
PostGeplaatst: Ma 21 Mrt 2005, 14:56    Onderwerp: Reageer met quote

hey, dank u voor de verwelkoming. Dat is het probleem idd, die lichten zijn eigenlijk voor de facelift van corsa b (>98 ) volgens de site van de verdeler, en mijne is van '96. Dus dacht ik, ik haal mij die printplaat van ne '98, nu zegge ze mij bij de opel garage dat zij geen corsa's weten met een printplaat van 4 lampjes, enkel de pick-up die alleen in zuid-amerika is gemaakt en waarvan ze geen stukken kunnen krijgen. Naar de fabrikant en de winkel waar ik ze gekocht heb heb ik ook al gebeld, die kunnen er ook niet aan geraken. Aanpassen zou volgens mijn opel garage niet mogelijk zijn met deze achterlichten.

Waar ik nog aan dacht was dat er ergens zo een firma was die lichten zelf maakte, zoals je zelf wil, dat die misschien ook printplaten kan maken. Maar ik weet niet meer welk bedrijf dat was.

grtz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 21 Mrt 2005, 15:00    Onderwerp: Reageer met quote

'k heb even gekeken of ik er iets over kon vinden...

Wat ik vond was dat jouw nieuwe achterlichten de standaardlichten zijn van de laatste Corsa's B, van 1998-2000. Als je er zoeen op 'n sloop kunt vinden zou je de printplaat daaruit moeten kunnen halen dus.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 21 Mrt 2005, 15:02    Onderwerp: Reageer met quote

Beetje raar dat de Opel dealer zelf van niks weet... Maar goed die ervaring heb ik zelf ook al met merkgarages...
Zou dus gewoon eens zoeken naar 'n sloopwagen van dat >98 faceliftmodel, dan is 't waarschijnlijk een kwestie van even eruit halen en omzetten.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
jp666
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 21 Maart 2005
Posts: 6
PostGeplaatst: Ma 21 Mrt 2005, 15:18    Onderwerp: Reageer met quote

ok, dat moet ik dan maar eens gaan doen morgen, maar ik weet niet of die in belgie gemaakt zijn, ik heb er nog nooit ene gezien met ander achterlichten dan mijn originele.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 21 Mrt 2005, 15:36    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zou inderdaad ook nog kunnen ja... Mijn informatie heb ik in Nederland gevonden en gebeurt wel eens dat niet alle modellen ook in ieder land uitgebracht zijn...

Ik heb die info van een online zaak, Auto-onderdelen.com, daar zag ik jouw lichten ook opstaan...
Die hebben een hoop losse onderdelen, je zou hun eens kunnen mailen over die printplaten misschien dat zij je kunnen helpen...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
jp666
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 21 Maart 2005
Posts: 6
PostGeplaatst: Ma 21 Mrt 2005, 15:40    Onderwerp: Reageer met quote

Deze zaak heeft dezelfde leverancier als waar ik mijn lichten heb gehaald, maar zal het hun toch eens vragen. Als zij niet weten zal ik eens met een opel garage in nederland contact moeten opnemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 21 Mrt 2005, 23:18    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik het goed begrijp heb je dus enkel de lichtunits gekocht?
Zonder de fittingen en dergelijke?
Beetje vreemd dat ze ze zo leveren eigenlijk...

Een schemerlam koop je ook niet zonder fitting...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 21 Mrt 2005, 23:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb bij bovengenoemde zaak zelf ook mijn witte hoekknippers, zijknippers en donkere achterlichten gekocht.
Achterlichten waren zonder fitting, de knippers allemaal met!
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
jp666
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 21 Maart 2005
Posts: 6
PostGeplaatst: Di 22 Mrt 2005, 8:22    Onderwerp: Reageer met quote

De fittingen waren er niet bij, en k heb nog geen enkele zaak gevonden waar ze ze kunnen krijgen. Ik vind het ook gek, ze gaan geen lichten verkopen als er geen "fittingen' voor zijn he.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Wo 23 Mrt 2005, 5:43    Onderwerp: Reageer met quote

gewoon eens sloperijen afbellen, vragn of ze die lampen hebben en daar dan de printplaten van nemen, lampen krijgen ze zonder fitting ook verkocht aan iemand die schade gereden heeft.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
jp666
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 21 Maart 2005
Posts: 6
PostGeplaatst: Wo 23 Mrt 2005, 9:24    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb er gisteren nog enkele gebeld en niet gevonden, vandaag ga ik ze terug doen naar de winkel, anders blijf ik er toch maar weer mee zitten.

bedankt voor de hulp

topic mag toe

grtz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB