Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Za 26 Jul 2003, 12:16 Onderwerp: |
|
|
|
Gewoon een kabel (bijv. dikte van andere bekabeling ?) van de - pool
van de accu, naar een bout op mijn chassis maken is beter ? Of begrijp
ik nu iets verkeerd... |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 26 Jul 2003, 12:20 Onderwerp: |
|
|
|
Je verdikt op die manier gewoon de massaverbinding...
Als je 2x 20mm˛ massakabel parallel hebt liggen, van ongeveer dezelfde lengte, heeft dat hetzelfde resultaat als 1x 40mm˛...
Je originele zal genoeg zijn voor de standaardverbruikers in de wagen, eentje extra voor hoge stromen van de amps is dus geen overbodige luxe, gewoon de dikte nemen van de voedingskabel die naar achteren ligt heb je nog wat reserve over _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Za 26 Jul 2003, 12:27 Onderwerp: |
|
|
|
Dát heb ik nog nooit gedaan, die extra verbinding. Ik vroeg me dus
vooral af of je , zoals (ik meende D-ford ) vertelde, het
"inzakken" bij basspieken, dat dat ook aan een niet 100% goede massa
kan liggen, ga ik dit zeker eens proberen! Zou best kunnen dat daar iets
hapert dus. De massa op die bout is naar mijn zin, voor zover ik weet
goed, maar nu ga ik dan dus een 20mm^2 kabeltje van mijn accu naar
mijn chassis aanleggen. Kijken wat dat doet!
Bedankt jongens ! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 26 Jul 2003, 12:32 Onderwerp: |
|
|
|
Ligt aan het totale vermogen dat je apparatuur verbruikt. Belangrijk zijn dat voedingskabels dik genoeg zijn, en dat je accu het aankan.
Is deze te licht of misschien versleten vervang 'm dan door een zwaardere. Heb je nog knipperende verlichting op hoge volumes bij vermogens hoger dan 500W is een powercap aan te raden.
Goeie massa is altijd aan te raden _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Za 26 Jul 2003, 12:50 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb eigenlijk géén knipperende verlichting, maar een inzakkend
toerental bij basspulsen. voorbeeld; Wanneer er bass te horen is,
wordt mijn toerentellernaald naar beneden getrokken. Een beetje okey,
maar graag zou ik zit toch minder willen hebben, vandaar da'k zit soort
dingen wil proberen. Ik trek nl maar zo'n 350W rms, en heb een
optima yellowtop in de auto zitten. |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 26 Jul 2003, 12:53 Onderwerp: |
|
|
|
Dan zou 'k het eens proberen...
Zoals SaphireNX al zegt voor 't geld moet je 't niet laten, is meestal toch maar een kort stukkie kabel... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| D-Ford-Lover Starting Member
| Geregistreerd op: 20 Juli 2003 | Posts: 59 | Woonplaats: Belgium |
|
Geplaatst: Za 26 Jul 2003, 23:19 Onderwerp: |
|
|
|
ja probeer het zo eens ik heb dus standaard aan de accu een 6 mm2 of 8 als massa en heb er voor de zekerheid (normaal ging ik 15 mm2 nemen) 2x15 mm2 bij gelegd ik had die stukjes toch over dus waarom niet
Probeer het zeker zo eens MAAR als je toerental zakt bij bassen (bass => veel stroom) dan denk ik dat je alternator de gevraagde stroom niet kan leveren het kan zelfs zo erg zijn dat je wagen gewoon stil valt omdat je install gewoon alle elektriciteit die er uit komt gebruikt en niets overblijft voor ontsteking.
Een zwaardere accu kan helpen maar dan gaat die ook gewoon leeg gaan omdat de alternator niet kan volgen bij het laden en een cap kan ook helpen maar dit alles na een zwaardere alternator.
By the way hoeveel rms totaal heb je dan steken ???
Ik heb wel een diesel en standaard een 650A 75ah accu en een alternator die iets van een 80A bij laadt _________________
http://users.pandora.be/ford-lovers |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 26 Jul 2003, 23:23 Onderwerp: |
|
|
|
Zware accu heb je... Vind dat standaard massakabeltje beetje dun als ie aan de accu te zien toch zware verbruikers te verduren krijgt...
Weet niet hoe dik de standaard massakabel in m'n Escortje is, maar alleszins op 't oog al even dik of zelfs dikker dan m'n 20mm˛ voedingskabel die ik heb gebruikt voor m'n install...
En da's dan een accuutje van 43Ah 220A in een oud benzinemotortje...
Of zijn grote verbruikers als startmotor bij jou voorzien van een aparte rechtstreekse massakabel? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| D-Ford-Lover Starting Member
| Geregistreerd op: 20 Juli 2003 | Posts: 59 | Woonplaats: Belgium |
|
Geplaatst: Za 26 Jul 2003, 23:25 Onderwerp: |
|
|
|
@ Jesse ik bedoel wle de massa van accu naar chasis standaard hé
de massa voor het systeem en naar de motor is idd even dik als men stroom standaard en dat is iets van een 20 a 25 mm2 _________________
http://users.pandora.be/ford-lovers |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 26 Jul 2003, 23:35 Onderwerp: |
|
|
|
Ja die bedoel ik ook, de standaardkabel van - pool naar carrosserie!
Zal morgen eens ff nameten hoe dik ie precies is! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|