Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Massapunt caraudio Nissan 100NX..
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Za 26 Jul 2003, 12:16    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon een kabel (bijv. dikte van andere bekabeling ?) van de - pool
van de accu, naar een bout op mijn chassis maken is beter ? Of begrijp
ik nu iets verkeerd...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 26 Jul 2003, 12:20    Onderwerp: Reageer met quote

Je verdikt op die manier gewoon de massaverbinding...
Als je 2x 20mm˛ massakabel parallel hebt liggen, van ongeveer dezelfde lengte, heeft dat hetzelfde resultaat als 1x 40mm˛...

Je originele zal genoeg zijn voor de standaardverbruikers in de wagen, eentje extra voor hoge stromen van de amps is dus geen overbodige luxe, gewoon de dikte nemen van de voedingskabel die naar achteren ligt heb je nog wat reserve over Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Za 26 Jul 2003, 12:27    Onderwerp: Reageer met quote

Dát heb ik nog nooit gedaan, die extra verbinding. Ik vroeg me dus
vooral af of je , zoals (ik meende D-ford Embarassed ) vertelde, het
"inzakken" bij basspieken, dat dat ook aan een niet 100% goede massa
kan liggen, ga ik dit zeker eens proberen! Zou best kunnen dat daar iets
hapert dus. De massa op die bout is naar mijn zin, voor zover ik weet
goed, maar nu ga ik dan dus een 20mm^2 kabeltje van mijn accu naar
mijn chassis aanleggen. Kijken wat dat doet!

Bedankt jongens Very Happy!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 26 Jul 2003, 12:32    Onderwerp: Reageer met quote

Ligt aan het totale vermogen dat je apparatuur verbruikt. Belangrijk zijn dat voedingskabels dik genoeg zijn, en dat je accu het aankan.
Is deze te licht of misschien versleten vervang 'm dan door een zwaardere. Heb je nog knipperende verlichting op hoge volumes bij vermogens hoger dan 500W is een powercap aan te raden.

Goeie massa is altijd aan te raden Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Za 26 Jul 2003, 12:50    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb eigenlijk géén knipperende verlichting, maar een inzakkend
toerental bij basspulsen. voorbeeld; Wanneer er bass te horen is,
wordt mijn toerentellernaald naar beneden getrokken. Een beetje okey,
maar graag zou ik zit toch minder willen hebben, vandaar da'k zit soort
dingen wil proberen. Ik trek nl maar zo'n 350W rms, en heb een
optima yellowtop in de auto zitten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 26 Jul 2003, 12:53    Onderwerp: Reageer met quote

Dan zou 'k het eens proberen...
Zoals SaphireNX al zegt voor 't geld moet je 't niet laten, is meestal toch maar een kort stukkie kabel...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
D-Ford-Lover
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Juli 2003
Posts: 59
Woonplaats: Belgium
PostGeplaatst: Za 26 Jul 2003, 23:19    Onderwerp: Reageer met quote

ja probeer het zo eens Wink ik heb dus standaard aan de accu een 6 mm2 of 8 als massa Laughing en heb er voor de zekerheid (normaal ging ik 15 mm2 nemen) 2x15 mm2 bij gelegd ik had die stukjes toch over dus waarom niet Wink

Probeer het zeker zo eens MAAR als je toerental zakt bij bassen (bass => veel stroom) dan denk ik dat je alternator de gevraagde stroom niet kan leveren het kan zelfs zo erg zijn dat je wagen gewoon stil valt omdat je install gewoon alle elektriciteit die er uit komt gebruikt en niets overblijft voor ontsteking.

Een zwaardere accu kan helpen maar dan gaat die ook gewoon leeg gaan omdat de alternator niet kan volgen bij het laden en een cap kan ook helpen maar dit alles na een zwaardere alternator.

By the way hoeveel rms totaal heb je dan steken ???

Ik heb wel een diesel en standaard een 650A 75ah accu en een alternator die iets van een 80A bij laadt Wink
_________________


http://users.pandora.be/ford-lovers
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 26 Jul 2003, 23:23    Onderwerp: Reageer met quote

Zware accu heb je... Vind dat standaard massakabeltje beetje dun als ie aan de accu te zien toch zware verbruikers te verduren krijgt...
Weet niet hoe dik de standaard massakabel in m'n Escortje is, maar alleszins op 't oog al even dik of zelfs dikker dan m'n 20mm˛ voedingskabel die ik heb gebruikt voor m'n install...
En da's dan een accuutje van 43Ah 220A in een oud benzinemotortje...

Of zijn grote verbruikers als startmotor bij jou voorzien van een aparte rechtstreekse massakabel?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
D-Ford-Lover
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Juli 2003
Posts: 59
Woonplaats: Belgium
PostGeplaatst: Za 26 Jul 2003, 23:25    Onderwerp: Reageer met quote

@ Jesse ik bedoel wle de massa van accu naar chasis standaard hé

de massa voor het systeem en naar de motor is idd even dik als men stroom standaard en dat is iets van een 20 a 25 mm2 Wink
_________________


http://users.pandora.be/ford-lovers
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 26 Jul 2003, 23:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ja die bedoel ik ook, de standaardkabel van - pool naar carrosserie!
Zal morgen eens ff nameten hoe dik ie precies is!
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB