Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Massapunt caraudio Nissan 100NX..
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Vr 25 Jul 2003, 15:06    Onderwerp: Massapunt caraudio Nissan 100NX.. Reageer met quote

Welk massapunt gebruiken de 100nx bezitters hier voor hun caraudio?
Ikzelf gebruik de bout van de gordel-clip-bevestiging van de achterbank.
Misschien hebben jullie andere/betere opties, of is dit een goede plek?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 25 Jul 2003, 15:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ben wel geen 100NX bezitter maar goed...
Gordelbouten waren bij mij te dik voor de reeds op de kabel aangebrachtte ringen... Dus heb ik een bout van de achterbank zelf genomen, in het midden onder de zitten... Deze houdt het middelste steunpunt vast van de (in 2 delen neerklapbare) rugleuning...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
D-Ford-Lover
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Juli 2003
Posts: 59
Woonplaats: Belgium
PostGeplaatst: Vr 25 Jul 2003, 16:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een gat geboord in de rib boven de wielkuip, er zijn daar twee ribben waartussen de schokdemper vast staat daar een bout door en alle ogen daarop Wink en je hoor bloot metaal Laughing
_________________


http://users.pandora.be/ford-lovers
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Freshmeat
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 66
Woonplaats: Limburg (Belgium)
PostGeplaatst: Vr 25 Jul 2003, 16:54    Onderwerp: Reageer met quote

@Richard:
Ik heb eens gehoord (of gelezen) dat die bout van de gordel-clip-bevestiging een vreselijk slechte plaats was om je massa te hebben, ik zou voor de veiligheid toch een beter alternatief kiezen, zodat je al geen kortsluitingen of andere problemen kunt krijgen Rolling Eyes
_________________
I need a bitch and I couldn't care less if the bitch is yours...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 25 Jul 2003, 17:03    Onderwerp: Reageer met quote

Kortsluitingen kan niet, je gordelbevestiging is een heel goed massapunt omdat deze meestal met een dikke bout vast zit.
Soms kan er wel moeilijk over gedaan worden bij wedstrijden, omdat je aan de veiligheid van de auto hebt geprutst... Ook wel begrijpelijk, want met een paar ringen voor massa zit zo'n bout ineens minder diep.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Vr 25 Jul 2003, 17:17    Onderwerp: Reageer met quote

'k heb er ook nog nooit problemen mee gehad tot nu toe, maar ik hoorde
laatst ergens verdeelde meningen, vandaar dat ik het ff navraag hier.
Hij werkt -volgens mij- dus wél goed, maar aangezien de meningen
verdeeld waren dus de post hier Wink ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
D-Ford-Lover
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Juli 2003
Posts: 59
Woonplaats: Belgium
PostGeplaatst: Vr 25 Jul 2003, 17:31    Onderwerp: Reageer met quote

het is toch een kleintje om ergens op een goede plaats die vrij is een perfecte massa te maken Wink

En bij mij gaan de kabels gewoon door men zijpaneel recht naar de zijkant van de wagen dus op die rib Wink extra kort dus en handig en ze zitten nergens gekneld of zo en komen niet in aanraking met stroom Wink
_________________


http://users.pandora.be/ford-lovers
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Vr 25 Jul 2003, 17:54    Onderwerp: Reageer met quote

Wanneer is een massa eigenlijk "goed" en "goed genoeg" ?
Hij speelt naar mijn zin goed, maar vraag me af of het gewoon
100% in orde is. Waaraan kán ik dat evt. merken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
D-Ford-Lover
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Juli 2003
Posts: 59
Woonplaats: Belgium
PostGeplaatst: Vr 25 Jul 2003, 18:27    Onderwerp: Reageer met quote

aan je voltage ??? en aan de curves van je stroom met een scoop mischien.

Een slechte massa kan zeker als gevolg hebben dat je slechte bassen en dimmende lichten krijgt => dit kan ook door te grote stroom pieken natuurlijk en oplosbaar zoals jij wel weet met een cap.

Maar je kan de weerstand van je massa's uitmeten hé dan weet je of het ok is Wink meten met een zeeeeer nauwkeurig toestel Wink
_________________


http://users.pandora.be/ford-lovers
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 25 Jul 2003, 18:40    Onderwerp: Reageer met quote

Als de kabel van de massa dik genoeg is, en met een brede ring op een dikke bout goed contact maakt met een blank geschuurd stuk metaal, kun je wel stellen dat je een goede massa hebt.

En als alles goed speelt en je hebt nergens problemen mee, blijf er dan gewoon vanaf! Alleen maar kans dat 't slechter wordt Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 25 Jul 2003, 22:01    Onderwerp: Reageer met quote

Hou er ook even rekening mee dat de massa van
chassis naar accu OOK voldoende dikte moet hebben!

Bij veel kabelsets (oa bij Conrad) zit er daarom een
TWEEDE massakabeltje bij om tussen accu en carrosserie
ERBIJ te maken... Immers wat de versterker IN gaat moet
ook TERUG naar de accu.

De standaard-verbinding is afgestemd op de standaard-
verbruikers. Een zware Amp in je auto hoort daar NIET bij,
dus moet je ook die verbinding upgraden...

Kleine moeite, lage kosten en het KAN een groot verschil maken!
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 25 Jul 2003, 22:06    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt ja... Vooral als je meerdere zware SPL amps hebt is 't geen overbodige luxe... Heb je 1 of 2 SQ versterkers met een bescheiden vermogen zal 't niet echt nodig zijn... Mijn standaard massakabel van - naar carrosserie is alleszins dikker dan de versterker nodig heeft, en op 't moment dat de startmotor (grote verbruiker) gebruikt wordt staat m'n ICE altijd uit. Best zoveel mogelijk verbruikers uit laten op 't moment dat je je motor start!
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 26 Jul 2003, 7:23    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Mijn standaard massakabel van - naar carrosserie is alleszins dikker dan de versterker nodig heeft


Reken voor de gein eens uit wat er allemaal aan andere
verbruikers aan kan staan terwijl je je amp(s) wel gebruikt...
Voor iedere 12Watt vermogen komt er weer 1A extra door
de bedrading en dat gaat HARD...

Simpel sommetje;
koplampen: 2 x 55W = 110W = 9,1A
achterlichten & standslichten 4 x 5W = 20W = 1,6A
achterruitverwarming ca.60W (afh. van auto) = 5A
koelventilator(s) ca. 120W = 10A
ruitmotor max. 120W = =10A
grootlicht-signaal 2x60W = 120W = 10A
aanjager ca. 80W = 6,6A
Dan nog dingen als de aansteker, binnenlicht, electronica enz.enz.

Totaal in dit voorbeeld: 630W = 52,5A(!)

En dan heb ik alleen nog maar voorbeeldwaardes genomen,
deze kunnen VEEL hoger liggen... Mijn DeLorean heeft bijv.
TWEE koelventilators die ieder 15A trekken en de aanjager
trekt op de hoogste stand makkelijk 25A.

Ik blijf bij mijn standpunt dat je je massakabel het beste kunt
upgraden, voor de kosten hoef je het niet te laten en het is
nog veiliger ook want je bedrading zal minder warm worden,
dus verklein je het risico op brand. (En we hebben toch wel
allemaal een brandblusser aan boord?)
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
D-Ford-Lover
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Juli 2003
Posts: 59
Woonplaats: Belgium
PostGeplaatst: Za 26 Jul 2003, 10:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb 15 mm2 massa voor de cap en daar komt 10 en 15mm2 als stroom
15 mm2 voor de sub amp stroom en massa
10 mm2 voor de compo amp stroom en massa

De massa aan de accu is 2x15 mm2 Wink

greets
_________________


http://users.pandora.be/ford-lovers
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 26 Jul 2003, 11:46    Onderwerp: Reageer met quote

Dan ga ik dat toch eens doen... Accu zit heel dicht bij het chassis dus met mijn restje 20mm² kabel wat ik nog heb kom ik gemakkelijk toe...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB