Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Vr 25 Jul 2003, 15:06 Onderwerp: Massapunt caraudio Nissan 100NX.. |
|
|
|
Welk massapunt gebruiken de 100nx bezitters hier voor hun caraudio?
Ikzelf gebruik de bout van de gordel-clip-bevestiging van de achterbank.
Misschien hebben jullie andere/betere opties, of is dit een goede plek? |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 25 Jul 2003, 15:15 Onderwerp: |
|
|
|
Ben wel geen 100NX bezitter maar goed...
Gordelbouten waren bij mij te dik voor de reeds op de kabel aangebrachtte ringen... Dus heb ik een bout van de achterbank zelf genomen, in het midden onder de zitten... Deze houdt het middelste steunpunt vast van de (in 2 delen neerklapbare) rugleuning... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| D-Ford-Lover Starting Member
| Geregistreerd op: 20 Juli 2003 | Posts: 59 | Woonplaats: Belgium |
|
Geplaatst: Vr 25 Jul 2003, 16:45 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb een gat geboord in de rib boven de wielkuip, er zijn daar twee ribben waartussen de schokdemper vast staat daar een bout door en alle ogen daarop en je hoor bloot metaal _________________
http://users.pandora.be/ford-lovers |
|
Naar boven |
|
|
| Freshmeat Starting Member
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 66 | Woonplaats: Limburg (Belgium) |
|
Geplaatst: Vr 25 Jul 2003, 16:54 Onderwerp: |
|
|
|
@Richard:
Ik heb eens gehoord (of gelezen) dat die bout van de gordel-clip-bevestiging een vreselijk slechte plaats was om je massa te hebben, ik zou voor de veiligheid toch een beter alternatief kiezen, zodat je al geen kortsluitingen of andere problemen kunt krijgen _________________ I need a bitch and I couldn't care less if the bitch is yours... |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 25 Jul 2003, 17:03 Onderwerp: |
|
|
|
Kortsluitingen kan niet, je gordelbevestiging is een heel goed massapunt omdat deze meestal met een dikke bout vast zit.
Soms kan er wel moeilijk over gedaan worden bij wedstrijden, omdat je aan de veiligheid van de auto hebt geprutst... Ook wel begrijpelijk, want met een paar ringen voor massa zit zo'n bout ineens minder diep. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Vr 25 Jul 2003, 17:17 Onderwerp: |
|
|
|
'k heb er ook nog nooit problemen mee gehad tot nu toe, maar ik hoorde
laatst ergens verdeelde meningen, vandaar dat ik het ff navraag hier.
Hij werkt -volgens mij- dus wél goed, maar aangezien de meningen
verdeeld waren dus de post hier ... |
|
Naar boven |
|
|
| D-Ford-Lover Starting Member
| Geregistreerd op: 20 Juli 2003 | Posts: 59 | Woonplaats: Belgium |
|
Geplaatst: Vr 25 Jul 2003, 17:31 Onderwerp: |
|
|
|
het is toch een kleintje om ergens op een goede plaats die vrij is een perfecte massa te maken
En bij mij gaan de kabels gewoon door men zijpaneel recht naar de zijkant van de wagen dus op die rib extra kort dus en handig en ze zitten nergens gekneld of zo en komen niet in aanraking met stroom _________________
http://users.pandora.be/ford-lovers |
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Vr 25 Jul 2003, 17:54 Onderwerp: |
|
|
|
Wanneer is een massa eigenlijk "goed" en "goed genoeg" ?
Hij speelt naar mijn zin goed, maar vraag me af of het gewoon
100% in orde is. Waaraan kán ik dat evt. merken? |
|
Naar boven |
|
|
| D-Ford-Lover Starting Member
| Geregistreerd op: 20 Juli 2003 | Posts: 59 | Woonplaats: Belgium |
|
Geplaatst: Vr 25 Jul 2003, 18:27 Onderwerp: |
|
|
|
aan je voltage ??? en aan de curves van je stroom met een scoop mischien.
Een slechte massa kan zeker als gevolg hebben dat je slechte bassen en dimmende lichten krijgt => dit kan ook door te grote stroom pieken natuurlijk en oplosbaar zoals jij wel weet met een cap.
Maar je kan de weerstand van je massa's uitmeten hé dan weet je of het ok is meten met een zeeeeer nauwkeurig toestel _________________
http://users.pandora.be/ford-lovers |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 25 Jul 2003, 18:40 Onderwerp: |
|
|
|
Als de kabel van de massa dik genoeg is, en met een brede ring op een dikke bout goed contact maakt met een blank geschuurd stuk metaal, kun je wel stellen dat je een goede massa hebt.
En als alles goed speelt en je hebt nergens problemen mee, blijf er dan gewoon vanaf! Alleen maar kans dat 't slechter wordt _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 25 Jul 2003, 22:01 Onderwerp: |
|
|
|
Hou er ook even rekening mee dat de massa van
chassis naar accu OOK voldoende dikte moet hebben!
Bij veel kabelsets (oa bij Conrad) zit er daarom een
TWEEDE massakabeltje bij om tussen accu en carrosserie
ERBIJ te maken... Immers wat de versterker IN gaat moet
ook TERUG naar de accu.
De standaard-verbinding is afgestemd op de standaard-
verbruikers. Een zware Amp in je auto hoort daar NIET bij,
dus moet je ook die verbinding upgraden...
Kleine moeite, lage kosten en het KAN een groot verschil maken! _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 25 Jul 2003, 22:06 Onderwerp: |
|
|
|
Klopt ja... Vooral als je meerdere zware SPL amps hebt is 't geen overbodige luxe... Heb je 1 of 2 SQ versterkers met een bescheiden vermogen zal 't niet echt nodig zijn... Mijn standaard massakabel van - naar carrosserie is alleszins dikker dan de versterker nodig heeft, en op 't moment dat de startmotor (grote verbruiker) gebruikt wordt staat m'n ICE altijd uit. Best zoveel mogelijk verbruikers uit laten op 't moment dat je je motor start! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Za 26 Jul 2003, 7:23 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
Mijn standaard massakabel van - naar carrosserie is alleszins dikker dan de versterker nodig heeft |
Reken voor de gein eens uit wat er allemaal aan andere
verbruikers aan kan staan terwijl je je amp(s) wel gebruikt...
Voor iedere 12Watt vermogen komt er weer 1A extra door
de bedrading en dat gaat HARD...
Simpel sommetje;
koplampen: 2 x 55W = 110W = 9,1A
achterlichten & standslichten 4 x 5W = 20W = 1,6A
achterruitverwarming ca.60W (afh. van auto) = 5A
koelventilator(s) ca. 120W = 10A
ruitmotor max. 120W = =10A
grootlicht-signaal 2x60W = 120W = 10A
aanjager ca. 80W = 6,6A
Dan nog dingen als de aansteker, binnenlicht, electronica enz.enz.
Totaal in dit voorbeeld: 630W = 52,5A(!)
En dan heb ik alleen nog maar voorbeeldwaardes genomen,
deze kunnen VEEL hoger liggen... Mijn DeLorean heeft bijv.
TWEE koelventilators die ieder 15A trekken en de aanjager
trekt op de hoogste stand makkelijk 25A.
Ik blijf bij mijn standpunt dat je je massakabel het beste kunt
upgraden, voor de kosten hoef je het niet te laten en het is
nog veiliger ook want je bedrading zal minder warm worden,
dus verklein je het risico op brand. (En we hebben toch wel
allemaal een brandblusser aan boord?) _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| D-Ford-Lover Starting Member
| Geregistreerd op: 20 Juli 2003 | Posts: 59 | Woonplaats: Belgium |
|
Geplaatst: Za 26 Jul 2003, 10:13 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb 15 mm2 massa voor de cap en daar komt 10 en 15mm2 als stroom
15 mm2 voor de sub amp stroom en massa
10 mm2 voor de compo amp stroom en massa
De massa aan de accu is 2x15 mm2
greets _________________
http://users.pandora.be/ford-lovers |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 26 Jul 2003, 11:46 Onderwerp: |
|
|
|
Dan ga ik dat toch eens doen... Accu zit heel dicht bij het chassis dus met mijn restje 20mm² kabel wat ik nog heb kom ik gemakkelijk toe... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|