Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Diesel (TDi)
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
D-Ford-Lover
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Juli 2003
Posts: 59
Woonplaats: Belgium
PostGeplaatst: Do 24 Jul 2003, 17:39    Onderwerp: Diesel (TDi) Reageer met quote

En burpen ermee ???? hoe

Hoe laat je een TDi goed brommen.

Volgens mij kan dat niet, wie heeft dit al ooit gehoord en weet hoe te bekomen ???

Zelfs zonder uitlaat maakt een TDi geen zwaar geluid Crying or Very sad
_________________


http://users.pandora.be/ford-lovers
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Do 24 Jul 2003, 17:41    Onderwerp: Reageer met quote

kameraad van mij heeft een SDi , met een dubbele Sebring eronder
(enkel einddemper) en idd, de geluidswinst is minimaal. Wel is het geluid
bij bepaalde constante toerentallen wat meer aanwezig. Misschien
eens EPS Exhausts contacteren ? Zei claimen voor elke auto een
uitlaat qua ook geluid naar wens aan te passen. Ik weet niet of dit ook
voor diesels opgaat, maar ze kunnen je misschien iig wél meer vertellen.
suc6!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 24 Jul 2003, 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

Die doen misschien een ratel in de demper, aangedreven door de uitlaatstroom? Razz
Sjee geen idee voor diesels, maar idd opvallend dat meestal benzinewagens showen met vet geluid, terwijl die Common Rail diesels van tegenwoordig qua performance absoluut niet achterblijven Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Freshmeat
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 66
Woonplaats: Limburg (Belgium)
PostGeplaatst: Do 24 Jul 2003, 21:33    Onderwerp: Reageer met quote

@D-Ford-Lover:

Een skytune kan wonderen doen heb ik al gehoord, die maken zo van die einddempers met van die gaatjeskaas in Cool
_________________
I need a bitch and I couldn't care less if the bitch is yours...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 24 Jul 2003, 21:39    Onderwerp: Reageer met quote

Skytune zegt me niet direct iets, gatenkaas wel Wink
Ken van die dempers die er zo uitzien, met bijna letterlijk wat ik net met "ratel" bedoelde, een systeem erin dat herrie maakt aangedreven door de uitlaatstroom.
Bij benzinemotoren is de herrie er al, en is de demper vrij letterlijk om te dempen bedoeld, zodat de auto stiller wordt.
Dat laatste weet ik alles van, toen bij mij een rotte einddemper onder mijn auto uit donderde onder het rijden, toen ik hem pas had... Wel een lekker geluidje dan overigens, en als je de gas induwt..... Laughing Laughing Razz Mr. Green
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Freshmeat
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 66
Woonplaats: Limburg (Belgium)
PostGeplaatst: Vr 25 Jul 2003, 11:08    Onderwerp: Reageer met quote

Yep, lang leve de gatenkaas Laughing , echt mooi als je zo optrekt vooral in lage toeren Very Happy
_________________
I need a bitch and I couldn't care less if the bitch is yours...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Vr 25 Jul 2003, 11:09    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi systeem in weze ja. Wanneer je motor 'stil' is van zichzelf, op
die manier toch geluid produceren uit je uitlaat!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 25 Jul 2003, 11:42    Onderwerp: Reageer met quote

Als 't ook echt mooi geluid geeft wel natuurlijk, en dat zou ik niet weten...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
D-Ford-Lover
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Juli 2003
Posts: 59
Woonplaats: Belgium
PostGeplaatst: Za 26 Jul 2003, 23:28    Onderwerp: Reageer met quote

bij TDi's houdt de turbo alles tegen , ik heb op men werk ooit een diesel (gewone) zonder uitlaat buiten gezet en je kan al bedenken wat dat geeft Shock mega zwaar geluid en db's ook een TDi zo buiten gezet en wat deed die fwwieet en heel stil Crying or Very sad zonder veel pk's nog.

Daarom ben ik benieuwd of het ooit iemand is gelukt van een TDi te laten brommen.

Ikzelf heb nog een demper (1 verwijderd en katalystor weg)
_________________


http://users.pandora.be/ford-lovers
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 26 Jul 2003, 23:38    Onderwerp: Reageer met quote

Zit 'm dat dan echt in die Turbo, en niet ook andere componenten?
Sommige benzinemotoren met Turbo brommen toch nog wat harder dan niet-turbo versies... Of is er een hemelsbreed verschil tussen benzine turbo's en diesel turbo's?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 27 Jul 2003, 11:37    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Of is er een hemelsbreed verschil
tussen benzine turbo's en diesel turbo's?


Ja, voor zover ik het uit mijn literatuur kan filteren
worden diesels niet zo hard geblazen omdat deze
al een veel hogere compressieverhouding hebben
dan benzine-motoren...

Bovendien zit een groot deel van het terugbrengen
van het geluid 'm in het feit dat zonder turbo het gas
met "ploffen" uit je uitlaat komt, maar MET turbo als
een veel constantere stroom, dus minder lawaaiig...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
D-Ford-Lover
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Juli 2003
Posts: 59
Woonplaats: Belgium
PostGeplaatst: Zo 27 Jul 2003, 17:24    Onderwerp: Reageer met quote

een diesel kan je niet vergelijken met benzine hé de RS van onze club die bromt standaard al fel die heeft zoals je wel weet ook een turbo hé.

Maar een diesel maakt zowieso al een ander geluid en de turbo dempt alles nog eens ook Crying or Very sad ik wil de eerste Tdi nog horen die echt lekker bromt Confused
_________________


http://users.pandora.be/ford-lovers
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
MrDivra
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 22 Januari 2004
Posts: 26
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Vr 4 Jun 2004, 9:11    Onderwerp: Reageer met quote

misschien moet je niet naar een diepe brom zoeken.
gooi de turbo wat omhoog en je krijgt een mooie fluit toon!
Cool
_________________
Heb jij wel eens een mitsubishi langs de kant zien staan met pech????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 23 Jun 2004, 11:57    Onderwerp: Reageer met quote

hmmmm..... teleursellend... k had al eerder moeten lezen dit toppicje....

Het staat vol met dingen die onwaar zijn... Een diesel maakt van zichzelf meer herrie, dit is te verklaren aan de hogere compressie die een diesel voert ten opzichte van een benzine motor, dit is nodig om het diesel zooitje tot ontbranding te brengen (diesel wordt ontbrand door hoge compressie, benzine met ontsteking).

Turbodiesels zijn van zichzelf wat stiller, omdat de turbo een hoop van het lawaai dempt. Dit is ook zo bij benzinemotoren.

@jesse, de comon rail diesels doen niet meer onder qua vermogen voor n benzine brander? darn dude... das best foute uitspraak maat Wink maar ik zie m vaker en weet ook hoe mensen deze vergissing maken. De TURBO diesels doen inderdaad niet echt onder voor de ATMOSFERISCHE Benzine motoren... echter, dit is een vergelijk van koek en kaas... Vergelijk maar eens een TDI met een benzine motor met n turbo, denk dat je al kan voelen welke sneller zal zijn, niet? Smile Nu vergelijken we een atmosferische benzine motor met een atmosferische diesel.... rijd jij de diesel, ik rijd de benzine wel, k zal n boek meenemen voor het op je wachten bij de finish Laughing vergelijk wel motoren van dezelfde inhoud en aantal cilinders. We willen immers een eerlijk vergelijk.

Hoe dan ook, Diesels maken iet wat meer herrie, maar of je die herrie mooi moet vinden of niet das n persoonlijke smaak, ik ben van het dieselgeluid niet echt gecharmeerd, er gaat niks boven t geluid van n luid schreeuwende V6 op hoge toeren! Tenzij je een geluksvogel bent die zich n dikke V12 kon veroorloven Very Happy
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 23 Jun 2004, 13:38    Onderwerp: Reageer met quote

Over die vergelijking... Ik weet niet hoe eerlijk mijn vergelijking is, maar een diesel met dezelfde cylinderinhoud zal minder presteren als een benzine.
Pa zijn 2.0 Turbo Diesel is bijvoorbeeld nauwelijks sneller als mijn 1.4 benzine, non-turbo.

Maar ik weet wel dat ik ooit in een Audi heb gezeten, volgens mij een A3 of S3 ofzo... Bouwjaar rond de 2000... Cylinderinhoud weet ik nie meer (volgens mij tussen 1.9 en 2.5 ergens), en dat was een common-rail Turbo-Diesel Injectie motor, niet getuned helemaal standaard. En die liet menig benzine-auto toch ver achter zit, dat ding trok echt belachelijk abnormaal hard op.
Zelfs een keer een stoplichtsprintje tegen een wat ouder model Porsche met behoorlijke voorsprong gewonnen...

Jammer genoeg weet ik er de details niet meer van, maar 'k weet wel wat ik heb meegemaakt toen ik bij die gozer in de auto zat.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB