Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Za 26 Jul 2003, 12:12 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
Zo dat weten we dan ook weer
'k probeerde eigenlijk te vergeten dat er NOS bestaat, nu begin ik alweer te kwijlen |
idd beetje stormvloed van info, maar we steken er volgens mij wél wat
van op toch!? |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 26 Jul 2003, 12:15 Onderwerp: |
|
|
|
'k had daarvoor zo'n beetje de hele Holley website gelezen, dus stond nie veel nieuws meer in voor me _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Za 26 Jul 2003, 12:24 Onderwerp: |
|
|
|
Voor jou dan iig niet, maar er zijn van die mensen die geen zin hebben
zelf een site te gaan doorzoeken naar info. Vandaar da'k die FAQ van
die site ff hier geplakt heb ... |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 26 Jul 2003, 12:28 Onderwerp: |
|
|
|
Beetje veel, had ik nu maar NOS op m'n muisscroller... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| nissanpower Newbie
| Geregistreerd op: 22 Juli 2003 | Posts: 12 | Woonplaats: hellevoet |
|
Geplaatst: Ma 28 Jul 2003, 23:43 Onderwerp: |
|
|
|
maare wat is er in leeuwarden dan.ik heb namelijk een doorlopende rekening naar een of ander buro daarzo maar weet alleen niet waarvoor |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 28 Jul 2003, 23:46 Onderwerp: |
|
|
|
Incassobureau van de wouten... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 11 Jan 2004, 17:14 Onderwerp: |
|
|
|
En dat je met NOS moet uitkijken kwam ik gisteren op het NX Forum tegen:
En op http://www.enhancedhealth.com/nitrousexpress.htm staat nog meer... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Zo 11 Jan 2004, 17:17 Onderwerp: |
|
|
|
WOW |
|
Naar boven |
|
|
| williamrtd Advanced Member
| Geregistreerd op: 4 Januari 2004 | Posts: 541 | Woonplaats: rotterdam |
|
Geplaatst: Zo 11 Jan 2004, 20:11 Onderwerp: |
|
|
|
ik zie het al gebeuren, kom je sóchtends de deur uit, kijk je opzij zie je de brandweer je (wat er van over is) auto ff nablussen |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 11 Jan 2004, 21:44 Onderwerp: |
|
|
|
Hmmm en iedereen maar beweren dat dat spul niet brandbaar/explosief is
Dit bewijst maar weer eens de harde waarheid! Onder druk en verhit is 't dus wel degelijk gevaarlijk spul, m.a.w. wie dat installeert zeker ff een stroomafsluiter ertussen zetten. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 12 Jan 2004, 0:14 Onderwerp: |
|
|
|
Deze explosie is dus niet het gevolg van brand,
dat moet wel even duidelijk zijn!!!
Wat er is gebeurd is dat de flesverwarmer PER ONGELUK is
blijven aan staan. Daardoor is de druk in de fles VEEL te
hoog geworden. Als beveiliging voor zulke situaties zit er
dus een speciale schijf in de leiding die moet barsten als
de druk te hoog wordt en het gas laat weglekken.
Die schijf is NIET kapot gegaan en DAAROM is de fles geklapt.
En een schakelaar is wel leuk, maar als je die dus vergeet
uit te zetten helpt dta ook niets. Ook niet als je die achter
contact aansluit, want zoals we allemaal waarschijnlijk wel
weten laten veel Amerikanen hun wagens op de "driveway"
staan met de ramen open, deuren onafgesloten en de sleutels
op het contact... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 12 Jan 2004, 0:57 Onderwerp: |
|
|
|
Maar wij zijn geen Amerikanen he Zelfs als ik in de buurt ben laat ik zelden tot nooit de sleutel op het contact zitten, uitzondering is als op evenementen mijn installatie speelt.
Sluit zo'n ding evt. aan op contactstand II (motor draaiende), je hebt dat spul toch alleen nodig als je rijdt _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Zo 1 Feb 2004, 22:36 Onderwerp: |
|
|
|
Tjah, k heb NOS gehad in mn Mazda... dat was n 1.8 liter ingelijnde 4 cilinder, 12 kleppertje met enkel bovenliggende nokkenas, 1 rigister carburateur van Denso en vrijwel standaard buiten een cold air intake systeem (zelf gemaakt), EGR afgesloten, katvervanger, kop gevlakt en een sportuitlaatje (zonder nos op 112 pk ipv de standaard 90 pk), ik kan je zeggen, verwacht geen wielspin wanneer je op die knop drukt bij 120 km/u, dat is de grootste onzin. Met mijn setup won ik 37-53 pk (afhankelijk van het toerental) aan vermogen wanneer de kit werd aangesproken, en dat was niet onaardig.
Wanneer je je blok goed onderhoud, je wagen ook en er verantwoord mee om springt dan valt het allemaal mee...
Mijn wagen had 198.578 gelopen toen ik 'm kocht, blok is gereviseerd geworden en alle slijtage delen zijn vernieuwd, toen de n2o kit erop en toen k m verkocht deed alles het nog prima, de stand was inmiddels 289.231 km, over betrouwbaarheid valt dus niet te klagen....
Ga echter geen geintjes uithalen zoals op de autobaan in zn 5 met 3000 toeren in één keer het glas vloeren en de n2o erop gooien, dat vinden ze niet lekker en hij gaat óf eenorm pingelen o'f je hebt directe detonatie...
Houd aan om vanaf het moment alleen nog 98 octaan (of rijd naar duitsland voor 99) te tanken, en het verdient altijd de voorkeur om een zo hoog mogelijk octaan te hebben waarvoor octaan boosters (flesjes die je in verhoudingen aan je tank toevoegd) bestaan die goed hun werk doen. Moet je onverhoopt op vakantie bij één of ander bokkie-wokkie landje maar 92 octaan of minder tot beschikking hebben, dan laat je n2o kit maar voor wat ie is tot je er weer premium gasoline in hebt _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 1 Feb 2004, 22:49 Onderwerp: |
|
|
|
Kijk da's interessant iemand met ervaring!
Hoe gebruik je dat dan het beste? Welke toerentallen?
Welke versnellingen maakt dat nog iets uit?
Logischerwijze niet op een koude motor lijkt me...
Enne wonderen zijn natuurlijk niet te verwachten, maar 't moet volgens mij toch wel een flinke boost geven mits goed gebruikt, niet? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Zo 1 Feb 2004, 23:21 Onderwerp: |
|
|
|
Hoe gebruik je het, het is een beetje hetzelfde als normaal omgaan met je wagen, ook al rij je extreem...
het is nooit goed voor een wagen om in hoge versnellingen bij lage toerentallen vol op het gas te gaan, dan hebben ze neiging tot pingelen
(denk aan het verhaal hoe ze vroeger een wagen zn ontsteking afstelde, in zn 4 50 rijden en dan vol op t gas, pingelde hij, dan was t fout, sputterde die tegen, was t ook fout, pingelde hij bijna maar ging dr als n speer vandoor, dan was t goed)
Als je hoger dan zn drie zit (dus 4 of hoger ) dan is het aan te raden om wel in zn echte powerzone te zitten voor je het goedje gebruikt, dit kun je goed zien als je 'm n keertje op de rollenbank zet, dan zie je vanzelf bij welk toerental het vermogen echt heftig toe neemt, vanaf daar kun je het gebruiken, bij de 626 was dat vanaf 4500 toeren ongeveer.
Dit voel je zelf ook wel aan denk ik...
Onder die versnellingen mag je zelf weten hoe en wat je doet, de overbrengingen zijn dan zo dat je in elk toerenberijk kunt 'lachen'.
In de doorgaande systemen, en zo had ik het ook gedaan, is er een WOT sensor, een soort micro-switch bij je gasklephuis die pas bij vol gas geactiveert wordt, en dan pas wordt de n2o vrij gegeven, dit ter verkoming dat je per ongeluk op het knopje drukt en de wagen er met jou vandoor gaat in plaats van andersom.
Het is inderdaad aan te raden je blok goed warm te rijden, maar dat spreekt voor zich, dat doe je ook voordat je goed gaat raggen met de wagen.
Is je motorblok nog vrij standaard (van binnen met namen) dan ga je niet te ver, er zijn vanallerlij mogelijkheden mogelijk.
Begin NIET aan een dry-kit... dit doet niets anders dan lachgas via je luchttoevoer (voor de MAF) injecteren, de MAF registreert dan de extra lucht en dan moet de ECU de mengverhouding gaan aanpassen...
Geen goed idee bij zulke drastische weizigingen in extra zuurstof vind ik... je laat immers ook na een turbo opbouw geen standaard ECU draaien (als je verstand hebt ), bij een wet kit wordt het lachgas mét de extra benodigde brandstof ingespoten en dat is beter, de verhouding blijft dan altijd optimaal.
Je kunt het allemaal eigenlijk zo gek maken als je wil... wat betreft de extra boost, je voelt het idd, het voelt lekker, en bij de meeste auto's kun je de top er positief mee beinvloeden (hoeveel wagens hebben immers het vermogen vanaf de fabriek om in de hoogste versnelling aan hun maximum toerental te komen?).
Met de 626 haalde ik zonder 'lachen' 205 en mét 'lachen' 234 precies op de klok (GT klokkencluster erin gezet want origineel ging maar tot 200 ) helaas heb ik de 240 nooit gehaald (234 is het allerhardste dat ik met t ding gehaald heb) _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|