Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

NOS...
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Za 26 Jul 2003, 12:12    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Zo dat weten we dan ook weer Very Happy
'k probeerde eigenlijk te vergeten dat er NOS bestaat, nu begin ik alweer te kwijlen Razz


Very Happy idd beetje stormvloed van info, maar we steken er volgens mij wél wat
van op toch!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 26 Jul 2003, 12:15    Onderwerp: Reageer met quote

'k had daarvoor zo'n beetje de hele Holley website gelezen, dus stond nie veel nieuws meer in voor me Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Za 26 Jul 2003, 12:24    Onderwerp: Reageer met quote

Voor jou dan iig niet, maar er zijn van die mensen die geen zin hebben
zelf een site te gaan doorzoeken naar info. Vandaar da'k die FAQ van
die site ff hier geplakt heb Wink...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 26 Jul 2003, 12:28    Onderwerp: Reageer met quote

Beetje veel, had ik nu maar NOS op m'n muisscroller... Cool
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
nissanpower
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 22 Juli 2003
Posts: 12
Woonplaats: hellevoet
PostGeplaatst: Ma 28 Jul 2003, 23:43    Onderwerp: Reageer met quote

maare wat is er in leeuwarden dan.ik heb namelijk een doorlopende rekening naar een of ander buro daarzo maar weet alleen niet waarvoor Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 28 Jul 2003, 23:46    Onderwerp: Reageer met quote

Incassobureau van de wouten... Evil or Very Mad
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 11 Jan 2004, 17:14    Onderwerp: Reageer met quote

En dat je met NOS moet uitkijken kwam ik gisteren op het NX Forum tegen:




En op http://www.enhancedhealth.com/nitrousexpress.htm staat nog meer...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Zo 11 Jan 2004, 17:17    Onderwerp: Reageer met quote

WOW Shock
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
williamrtd
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 4 Januari 2004
Posts: 541
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Zo 11 Jan 2004, 20:11    Onderwerp: Reageer met quote

ik zie het al gebeuren, kom je sóchtends de deur uit, kijk je opzij zie je de brandweer je (wat er van over is) auto ff nablussen Confused Sad Crying or Very sad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 11 Jan 2004, 21:44    Onderwerp: Reageer met quote

Hmmm en iedereen maar beweren dat dat spul niet brandbaar/explosief is Confused
Dit bewijst maar weer eens de harde waarheid! Onder druk en verhit is 't dus wel degelijk gevaarlijk spul, m.a.w. wie dat installeert zeker ff een stroomafsluiter ertussen zetten.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 12 Jan 2004, 0:14    Onderwerp: Reageer met quote

Deze explosie is dus niet het gevolg van brand,
dat moet wel even duidelijk zijn!!!

Wat er is gebeurd is dat de flesverwarmer PER ONGELUK is
blijven aan staan. Daardoor is de druk in de fles VEEL te
hoog geworden. Als beveiliging voor zulke situaties zit er
dus een speciale schijf in de leiding die moet barsten als
de druk te hoog wordt en het gas laat weglekken.
Die schijf is NIET kapot gegaan en DAAROM is de fles geklapt.

En een schakelaar is wel leuk, maar als je die dus vergeet
uit te zetten helpt dta ook niets. Ook niet als je die achter
contact aansluit, want zoals we allemaal waarschijnlijk wel
weten laten veel Amerikanen hun wagens op de "driveway"
staan met de ramen open, deuren onafgesloten en de sleutels
op het contact...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 12 Jan 2004, 0:57    Onderwerp: Reageer met quote

Maar wij zijn geen Amerikanen he Wink Zelfs als ik in de buurt ben laat ik zelden tot nooit de sleutel op het contact zitten, uitzondering is als op evenementen mijn installatie speelt.
Sluit zo'n ding evt. aan op contactstand II (motor draaiende), je hebt dat spul toch alleen nodig als je rijdt Wink Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 1 Feb 2004, 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

Tjah, k heb NOS gehad in mn Mazda... dat was n 1.8 liter ingelijnde 4 cilinder, 12 kleppertje met enkel bovenliggende nokkenas, 1 rigister carburateur van Denso en vrijwel standaard buiten een cold air intake systeem (zelf gemaakt), EGR afgesloten, katvervanger, kop gevlakt en een sportuitlaatje (zonder nos op 112 pk ipv de standaard 90 pk), ik kan je zeggen, verwacht geen wielspin wanneer je op die knop drukt bij 120 km/u, dat is de grootste onzin. Met mijn setup won ik 37-53 pk (afhankelijk van het toerental) aan vermogen wanneer de kit werd aangesproken, en dat was niet onaardig.

Wanneer je je blok goed onderhoud, je wagen ook en er verantwoord mee om springt dan valt het allemaal mee...

Mijn wagen had 198.578 gelopen toen ik 'm kocht, blok is gereviseerd geworden en alle slijtage delen zijn vernieuwd, toen de n2o kit erop en toen k m verkocht deed alles het nog prima, de stand was inmiddels 289.231 km, over betrouwbaarheid valt dus niet te klagen....

Ga echter geen geintjes uithalen zoals op de autobaan in zn 5 met 3000 toeren in één keer het glas vloeren en de n2o erop gooien, dat vinden ze niet lekker en hij gaat óf eenorm pingelen o'f je hebt directe detonatie...

Houd aan om vanaf het moment alleen nog 98 octaan (of rijd naar duitsland voor 99) te tanken, en het verdient altijd de voorkeur om een zo hoog mogelijk octaan te hebben waarvoor octaan boosters (flesjes die je in verhoudingen aan je tank toevoegd) bestaan die goed hun werk doen. Moet je onverhoopt op vakantie bij één of ander bokkie-wokkie landje maar 92 octaan of minder tot beschikking hebben, dan laat je n2o kit maar voor wat ie is tot je er weer premium gasoline in hebt Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 1 Feb 2004, 22:49    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk da's interessant iemand met ervaring! Wink

Hoe gebruik je dat dan het beste? Welke toerentallen?
Welke versnellingen maakt dat nog iets uit?
Logischerwijze niet op een koude motor lijkt me...

Enne wonderen zijn natuurlijk niet te verwachten, maar 't moet volgens mij toch wel een flinke boost geven mits goed gebruikt, niet?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 1 Feb 2004, 23:21    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe gebruik je het, het is een beetje hetzelfde als normaal omgaan met je wagen, ook al rij je extreem...

het is nooit goed voor een wagen om in hoge versnellingen bij lage toerentallen vol op het gas te gaan, dan hebben ze neiging tot pingelen
(denk aan het verhaal hoe ze vroeger een wagen zn ontsteking afstelde, in zn 4 50 rijden en dan vol op t gas, pingelde hij, dan was t fout, sputterde die tegen, was t ook fout, pingelde hij bijna maar ging dr als n speer vandoor, dan was t goed)

Als je hoger dan zn drie zit (dus 4 of hoger Laughing ) dan is het aan te raden om wel in zn echte powerzone te zitten voor je het goedje gebruikt, dit kun je goed zien als je 'm n keertje op de rollenbank zet, dan zie je vanzelf bij welk toerental het vermogen echt heftig toe neemt, vanaf daar kun je het gebruiken, bij de 626 was dat vanaf 4500 toeren ongeveer.
Dit voel je zelf ook wel aan denk ik...

Onder die versnellingen mag je zelf weten hoe en wat je doet, de overbrengingen zijn dan zo dat je in elk toerenberijk kunt 'lachen'.

In de doorgaande systemen, en zo had ik het ook gedaan, is er een WOT sensor, een soort micro-switch bij je gasklephuis die pas bij vol gas geactiveert wordt, en dan pas wordt de n2o vrij gegeven, dit ter verkoming dat je per ongeluk op het knopje drukt en de wagen er met jou vandoor gaat in plaats van andersom.

Het is inderdaad aan te raden je blok goed warm te rijden, maar dat spreekt voor zich, dat doe je ook voordat je goed gaat raggen met de wagen.

Is je motorblok nog vrij standaard (van binnen met namen) dan ga je niet te ver, er zijn vanallerlij mogelijkheden mogelijk.

Begin NIET aan een dry-kit... dit doet niets anders dan lachgas via je luchttoevoer (voor de MAF) injecteren, de MAF registreert dan de extra lucht en dan moet de ECU de mengverhouding gaan aanpassen...

Geen goed idee bij zulke drastische weizigingen in extra zuurstof vind ik... je laat immers ook na een turbo opbouw geen standaard ECU draaien (als je verstand hebt Laughing ), bij een wet kit wordt het lachgas mét de extra benodigde brandstof ingespoten en dat is beter, de verhouding blijft dan altijd optimaal.

Je kunt het allemaal eigenlijk zo gek maken als je wil... wat betreft de extra boost, je voelt het idd, het voelt lekker, en bij de meeste auto's kun je de top er positief mee beinvloeden (hoeveel wagens hebben immers het vermogen vanaf de fabriek om in de hoogste versnelling aan hun maximum toerental te komen?).

Met de 626 haalde ik zonder 'lachen' 205 en mét 'lachen' 234 precies op de klok (GT klokkencluster erin gezet want origineel ging maar tot 200 Laughing ) helaas heb ik de 240 nooit gehaald (234 is het allerhardste dat ik met t ding gehaald heb)
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB