Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 29 Nov 2005, 22:50 Onderwerp: |
|
|
|
Met een keuzeschakelaar ggaat sowieso niet werken, want als je overschakelt valt je blok stil.
Bobine parrallel hangen is ook niet slim, want dan gaat er dus twee keer zoveel stroom lopen
in je ontstekingscircuit en ik denk niet dat de contactpuntjes, condensator en lichtspoel
(want ik denk niet dat je een accu hebt) dat leuk zullen vinden...
Je zult dus eigenlijk iets moeten maken net als bij een auto-kit: een omschakeltoets of relais
die je gebruikt nadat je een stoot gas gegeven hebt, zodat de motro "mmeteen" weer ontsteekt
als je je knop loslaat.
Ik denk alleen niet dat je zulke mooie vlammen zult krijgen omdat de uitstoot
van een tweetakt redelijk vuil en vet is en dus niet zo mooi zal branden... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Alert Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 Oktober 2005 | Posts: 532 | Woonplaats: t Harde |
|
Geplaatst: Wo 30 Nov 2005, 15:40 Onderwerp: |
|
|
|
SaphireNX schreef: |
Met een keuzeschakelaar ggaat sowieso niet werken, want als je overschakelt valt je blok stil. |
ja oke, maar als door de bewegings energie die er nog inzit zal men blok blijven lopen, alleen niet ontsteken dus wordt het mengsel door de cilinder heen geblazen zonder te ontsteken. dat maakt niets uit naar mijn mening (corrigeer als ik fout denk)
SaphireNX schreef: |
want dan gaat er dus twee keer zoveel stroom lopen
in je ontstekingscircuit en ik denk niet dat de contactpuntjes, condensator en lichtspoel
(want ik denk niet dat je een accu hebt) dat leuk zullen vinden...
|
waar baseer jij dat op? het enige wat er gebeurt is dat je de ene bobine inschakeld en de andere wordt dan uitgeschakeld de stroom zal dan niet zijn kring maken via de bobine voort blok maar via de bobine van het afterburner systeem.
(ook hier, corrigeer me int geval van fouten)
ik hebt geprobeerd met een aansteker bij de uitlaat, je hebt meer een oranje, blauwe explosie, ziet er gaaf uit. _________________ KEEP ON TUNING!!
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 30 Nov 2005, 22:20 Onderwerp: |
|
|
|
Je had het over PARRALLEL, wanneer je dat doet gaat dus twee keer zoveel stroom lopen...
Als je omschakelt heb je dat probleem idd niet, dan is het een "gewone" afterburner...
Maar je kunt wel het beste en makkelijkst werken met een tweede bobine (liefst dezelfde),
want een hoogspanningsschakelaar is duur, onhandig en relatief onveilig... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Alert Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 Oktober 2005 | Posts: 532 | Woonplaats: t Harde |
|
Geplaatst: Vr 2 Dec 2005, 16:11 Onderwerp: |
|
|
|
jaa oke.. sorry mijn fout _________________ KEEP ON TUNING!!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
|
|