Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Afterburner
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 29 Nov 2005, 22:50    Onderwerp: Reageer met quote

Met een keuzeschakelaar ggaat sowieso niet werken, want als je overschakelt valt je blok stil.
Bobine parrallel hangen is ook niet slim, want dan gaat er dus twee keer zoveel stroom lopen
in je ontstekingscircuit en ik denk niet dat de contactpuntjes, condensator en lichtspoel
(want ik denk niet dat je een accu hebt) dat leuk zullen vinden...

Je zult dus eigenlijk iets moeten maken net als bij een auto-kit: een omschakeltoets of relais
die je gebruikt nadat je een stoot gas gegeven hebt, zodat de motro "mmeteen" weer ontsteekt
als je je knop loslaat.

Ik denk alleen niet dat je zulke mooie vlammen zult krijgen omdat de uitstoot
van een tweetakt redelijk vuil en vet is en dus niet zo mooi zal branden...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Wo 30 Nov 2005, 15:40    Onderwerp: Reageer met quote

SaphireNX schreef:
Met een keuzeschakelaar ggaat sowieso niet werken, want als je overschakelt valt je blok stil.


ja oke, maar als door de bewegings energie die er nog inzit zal men blok blijven lopen, alleen niet ontsteken dus wordt het mengsel door de cilinder heen geblazen zonder te ontsteken. dat maakt niets uit naar mijn mening (corrigeer als ik fout denk)

SaphireNX schreef:

want dan gaat er dus twee keer zoveel stroom lopen
in je ontstekingscircuit en ik denk niet dat de contactpuntjes, condensator en lichtspoel
(want ik denk niet dat je een accu hebt) dat leuk zullen vinden...

waar baseer jij dat op? het enige wat er gebeurt is dat je de ene bobine inschakeld en de andere wordt dan uitgeschakeld de stroom zal dan niet zijn kring maken via de bobine voort blok maar via de bobine van het afterburner systeem.
(ook hier, corrigeer me int geval van fouten)

ik hebt geprobeerd met een aansteker bij de uitlaat, je hebt meer een oranje, blauwe explosie, ziet er gaaf uit. Very Happy
_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 30 Nov 2005, 22:20    Onderwerp: Reageer met quote

Je had het over PARRALLEL, wanneer je dat doet gaat dus twee keer zoveel stroom lopen...

Als je omschakelt heb je dat probleem idd niet, dan is het een "gewone" afterburner...

Maar je kunt wel het beste en makkelijkst werken met een tweede bobine (liefst dezelfde),
want een hoogspanningsschakelaar is duur, onhandig en relatief onveilig...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Vr 2 Dec 2005, 16:11    Onderwerp: Reageer met quote

jaa oke.. sorry mijn fout  Wink
_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB