Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Waarschuwing: Pas op voor massale controles van tuners!!
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jappiee
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Januari 2005
Posts: 671
PostGeplaatst: Vr 4 Feb 2005, 15:51    Onderwerp: Reageer met quote

voor wat? die schade van na de opnames?
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 4 Feb 2005, 17:03    Onderwerp: Reageer met quote

Schade was vóór de opnames Confused

En die 1000 Eur is goedkoop gezien wat ze allemaal gaan doen...
Spatbord spuiten, eea rechttrekken, deuken uitkloppen, strips plakken en paar strips nieuw, en meteen achterin roestplek bijwerken en lassen en het bevestigingsoog van het reservewiel eruit flexen voor de nieuwe subkist... En de aankoop van nieuwe strips is nog 't duurste van alles! Confused
Dan nog wat motoronderhoud (klepsteelrubbers, pakkingen, sluitrubbers stuurbekrachtigingvloeistof en meteen de chrome kleppendeksels erop Very Happy) en dan issie echt weer als nieuw! 2 Thumbs up
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
jappiee
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Januari 2005
Posts: 671
PostGeplaatst: Vr 4 Feb 2005, 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

nou, daar gebeurd weer wat aan dan, maar ik dacht dat het na afloop van de opnames was gebeurd...
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 4 Feb 2005, 22:05    Onderwerp: Reageer met quote

Was dat maar waar...

Zelf had ik de auto de dag ervoor nog helemaal gepoetst en in de was gezet, na mijn schuiver door die vijver en grindbak zag ie er weer lekker uit Laughing
Gelukkig had de bioscoop een emmer voor me Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
jappiee
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Januari 2005
Posts: 671
PostGeplaatst: Vr 4 Feb 2005, 23:00    Onderwerp: Reageer met quote

ow dan heb ik verkeerd begrepen!

nou maandag gaat mijn alto naar de keuring, eens kijken of hij er door komt...
radiotor niet te veel vullen, dan merken ze het lek niet denk ik
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Marco
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 15 Januari 2005
Posts: 147
Woonplaats: België
PostGeplaatst: Za 5 Feb 2005, 9:02    Onderwerp: Reageer met quote

Dan weet je nu als ze je nog eens tegenhouden en als ze weer veel over de 100 zeggen dat ze liegen of iets fout doen en dan kan je er misschien verder mee gaan.
Laat ullie nie doen hoor!!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 5 Feb 2005, 10:37    Onderwerp: Reageer met quote

hč? nieuwe kleppendekselS? supra oma heeft maar 1 kleppendeksel hoor, tis n in lijn motor Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 5 Feb 2005, 16:50    Onderwerp: Reageer met quote

Dus niet, 't is wel degelijk een V6! Kijk maar bij de specs, en onderstaande foto bewijst het eens te meer! In het midden zie je de rode vuldop van de olie, daaronder en links ervan zitten de 2 kleppendeksels!

Heerlijk, hier geniet ik van! Maximus die het motorisch bij het verkeerde eind heeft Laughing Laughing


_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
jappiee
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Januari 2005
Posts: 671
PostGeplaatst: Za 5 Feb 2005, 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

hahaha
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Za 5 Feb 2005, 20:40    Onderwerp: Reageer met quote

Dus niet, tis wel degelijk een 6 in lijn motor.

Dus alles behalve een V6 (V6 heeft 3 cil links en 3 rechts), Supra heeft 6-in-lijn (check de bougies maar, dan zie je het).

MAAR, Supra heeft wel 2 kleppendeksels (dubbele nokkenas, boven liggend) de deksels worden gescheiden door een dun blikken plaatje (waar de bougie kabels doorheen gaan)

En voor de ongelovigen onder ons:




HEERLIJK ALS IEDEREEN HET BIJ HET VERKEERDE EIND HEEFT (VOORAL DE MOTORTECHNISCHE DUDES Laughing Cool Laughing


@Jesse, der stat wel vaker V6 in de specs, maar daat geeft aanhoeveel kennis die persoon in kwestie in huis heeft betreffende autotechniek.

Lijn motor, alles recht achter mekaar
VR, cilinders onder een hoek van minder dan 15 graden, dus tov elkaar iets versprongen (6 cilinders voor de ruimte van 5)
V cilinders staan onder een hoek van 15 graden (3 links, 3 rechts vrij recht op mekaar, vandaar V-model, dus 2 3cil motoren aan mekaar geplakt)
W, 2V motoren aan mekaar geplakt
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 5 Feb 2005, 21:24    Onderwerp: Reageer met quote

Whoops Embarassed Laughing
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 6 Feb 2005, 10:27    Onderwerp: Reageer met quote

Very Happy Ik WIST gewoon dat t n lijn motor was, wist alleen niet dat er ook weleens 2 kleppendeksels gehanteerd werden, meestal wordt er 1 kleppendeksel gehanteerd waar tevens de gaten voor de bougies inzitten, leuk om te weten dus Smile

Wat ik me wel nog altijd afvraag is of er performance verschil is tussen lijn en V motoren... en zo ja waardoor t veroorzaakt werd... wel heb ik t vermoeden dat de balans van n V motor beter is dan van een lijn motor, en vooral de sterkte van de krukas (kortere krukas bij een V6 dan bij een lijn motor).
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Zo 6 Feb 2005, 12:06    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
Very Happy Ik WIST gewoon dat t n lijn motor was, wist alleen niet dat er ook weleens 2 kleppendeksels gehanteerd werden, meestal wordt er 1 kleppendeksel gehanteerd waar tevens de gaten voor de bougies inzitten, leuk om te weten dus Smile

Wat ik me wel nog altijd afvraag is of er performance verschil is tussen lijn en V motoren... en zo ja waardoor t veroorzaakt werd... wel heb ik t vermoeden dat de balans van n V motor beter is dan van een lijn motor, en vooral de sterkte van de krukas (kortere krukas bij een V6 dan bij een lijn motor).


Idea Misschien leuk onderwerp voor 'n nieuw topic dan, aangezien het hier over de controles gaat Wink .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Zo 6 Feb 2005, 22:37    Onderwerp: Reageer met quote

ja eigenlijk wel, maar vind dit wel geinig zo er tussen door Cool
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 7 Feb 2005, 0:59    Onderwerp: Reageer met quote

Moet kunnen toch Wink
Als 't niet langer over controles gaat splits ik 'm wel ff...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB