Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Waarschuwing: Pas op voor massale controles van tuners!!
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 3 Feb 2005, 18:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ze gunnen ons onze hobby gewoon niet...
En mensen die voor de lol een mooie showauto bouwen worden over 1 kam geschoren met de illegale straatracers... Fijn is dat! Evil or Very Mad

Zicht achteruit hoef je inderdaad niet te hebben mits 2 buitenspiegels, dus 't zal wel een kwestie van uitstekende delen geweest zijn...
Hoop dat ik er met mijn alu spoiler doorkom, die zijvleugeltjes zijn beetje twijfel tussen net wel of net niet uitsteken, ze steken iig niet verder uit dan het breedste punt van de wagen... Als ik ze eraf haal steekt er zeker niks uit maar dan heb je pas echt scherpe randen!
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Do 3 Feb 2005, 18:43    Onderwerp: Reageer met quote

Freestyler schreef:
Richard schreef:
Jah, wat willen ze daar op zeggen. Oké ze kunnen zéggen "ja dat mag ook niet", maar ze tolereren die choppers wel!


Riekt een beetje naar discriminatie:

Verschil maken op basis van voertuig (geloof, interesses of wat dan ook waarom men niet op een chopper maar in een auto rijdt).

Recht van gelijke behandeling: choppers tolereren, getunede auto`s ook Twisted Evil


...klinkt zo al als een sterker argument zo jij het benadrukt Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Do 3 Feb 2005, 18:45    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Ze gunnen ons onze hobby gewoon niet...
En mensen die voor de lol een mooie showauto bouwen worden over 1 kam geschoren met de illegale straatracers... Fijn is dat! Evil or Very Mad

Zicht achteruit hoef je inderdaad niet te hebben mits 2 buitenspiegels, dus 't zal wel een kwestie van uitstekende delen geweest zijn...
Hoop dat ik er met mijn alu spoiler doorkom, die zijvleugeltjes zijn beetje twijfel tussen net wel of net niet uitsteken, ze steken iig niet verder uit dan het breedste punt van de wagen... Als ik ze eraf haal steekt er zeker niks uit maar dan heb je pas echt scherpe randen!


...iets wat volgens mij zeer waarschijnlijk ook niet getolereerd wordt bij zo'n controle...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 3 Feb 2005, 18:50    Onderwerp: Reageer met quote

Onderschat de Belgische keuring niet, die zijn gebaseerd op onlogica Laughing
Hoe meer standaard hoe meer kans erdoor te komen! En dan nog gaat 't nie altijd goed...

Mijn pa is een rustig en zuinig dieselrijder (schakelt bij 3000 rpm), bij zo'n rijstijl hoopt koolstof zich op in de uitlaat. Dus bij de milieutest voor CO uitstoot -> afgekeurd! Heeft de garage er een milieu onvriendelijk goedje in moeten gooien, pa een uur doortrappen aan hoge toeren om alle CO eruit te blazen -> goedgekeurd! Confused

Ook dingen als aantoonbaar veiligere remupgrades worden hier zonder meer afgekeurd omdat 't niet standaard is. Sad
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Marco
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 15 Januari 2005
Posts: 147
Woonplaats: België
PostGeplaatst: Do 3 Feb 2005, 19:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, hier in België zou wettelijk uw wagen moeten blijven zoals hij vanuit de fabriek gehomologeerd is maar op de keuring laten ze toch het een en ander toe terwijl ze over ander zaken belachelijk doen.

Ik heb 8.5 maanden in een renault garage gewerkt en wa vond ik straf?
Een r5ke gaat naar de keuring......afgekeurd....schokdempers achter versleten.
In garage 2 spiksplinternieuwe steken en....opnieuw afgekeurd....schokdempers versleten!
Oude terug eronder, bandenspanning van 1.8 bar naar 1.5 bar, terug naar keuring
en....goedgekeurd. Sjieke keuring hč. En dit zijn dan de originele merkonderdelen.
Dus wat stelt een keuring voor? Juist niks! Ge moet ze alleen een rad voor de ogen draaien bij sommige gevallen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
veilsidesupra
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Oktober 2003
Posts: 514
Woonplaats: Woerden
PostGeplaatst: Do 3 Feb 2005, 19:39    Onderwerp: Reageer met quote

Klinkt als een soort scootercontrole maar dan voor autos Confused
_________________
It's not how you stand next to your car, it's how you race your car. Ya'll better learn that!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 3 Feb 2005, 19:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ja 't heeft ook totaal niks meer met veiligheid te maken...
Je hebt te doen met ambtenaren en veel kennis van auto's hebben ze niet... Echt voorzichtig gaan ze ook al niet met de wagens om is mijn ervaring...
Ze doen maar wat naar hun goesting en wij slikken het allemaal maar, begin steeds meer te geloven dat 't 1 grote oplichterij is om de staatskas te vullen... Want soms is een rondje om het gebouw genoeg om hem door de herkeuring goedgekeurd te krijgen... En elk station keurt ook nog anders! Mad Mad
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Marco
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 15 Januari 2005
Posts: 147
Woonplaats: België
PostGeplaatst: Do 3 Feb 2005, 19:54    Onderwerp: Reageer met quote

Dit jaar heb ik met hun nieuwste attribuut kennis gemaakt, een hoogtechnologisch snufje! Nadat ik door de ganse keurstraat uit was mocht ik mijn wagen parkeren en gaan betalen...wacht effe... laat de auto hier maar even buiten staan en blijf maar zitten, toen toverde die aap daar een, ja let op...houten plank van 12,13,15, weet ik veel centimeter om onder dewagen door te gaan...bodemvrijheid controleren en wat bleek....hehe Very Happy raakte nergens...da pikt hč, aap! hihi
Toch erg hč.
En voor ik buiten mocht de auto op blokken omhoog zodat de wielen volledig uithangen, ging die aap proberen aan mijn spiraalveren te draaien achter maar ze zaten toch vast, weer pech hč, oetlul! Tja, as die nu afgeslepen waren gelijk sommige dan hebt ge wel prijs of as em fel is verlaagd.
Ze hadden em wel afgekeurd voor co van lpg.
ff schroefke minder draaien en herkeuring goedgekeurd, dan terug meer draaien natuurlijk, stomme keuring Laughing Laughing Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 3 Feb 2005, 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

Marco schreef:
En voor ik buiten mocht de auto op blokken omhoog zodat de wielen volledig uithangen, ging die aap proberen aan mijn spiraalveren te draaien achter...

Daar is mijne dus vorig jaar op afgekeurd... Jaren daarvoor nooit (hadden ze wel een ander excuus) maar vorig jaar wel, met alle geweld kreeg meneer beetje beweging in de veren... En dat was levensgevaarlijk bijvoorbeeld bij drempels nemen, konden ze eruit schieten... Shock
Nou vast zaten ze dus echt wel en ik neem een drempel nooit zo hard dat ik met 4 wielen van de grond kom!
Nu heb ik zelf niet veel kennis van ophanging dus ik ff langs de garagist, en die liet me bij 3 standaardauto's zien die hij daar op de brug had staan met de wielen los dat dat normaal is...
Dag later terug, deden ze geen moeite 'm omhoog te zetten en gingen ze even in de smeerput kijken bij wegcontact... Ja zo kan ik het ook, toen zaten ze zo vast als een huis natuurlijk...

Ik kan die lui wel afschieten... Daarbij heb ik 't nu financieel al even niet breed en deze flauwe kul kost me toch weer een halve dag, benzine en geld voor de herkeuring... Niet dat ik krenterig ben maar dit is gewoon ofwel oplichterij ofwel onkunde...
En als ik nog werkte moest ik er ook maar weer een extra vrije dag voor opofferen...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Supra Oma
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 1 November 2004
Posts: 323
PostGeplaatst: Vr 4 Feb 2005, 0:07    Onderwerp: Reageer met quote

niet klein beetje Freestyler ...jo wat waren ze aan het zeuren ...te*ingle*ers

En hield me erg netjes aan alle regels Very Happy

zoals ik altijd doe Embarassed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 4 Feb 2005, 7:54    Onderwerp: Reageer met quote

dit houden ze nooit hoog.... ze kunnen je toch niet verbieden een mooie bumper of spoiler op je wagen te steken?

Nou ja, en als ze GO tuners willen hebben moeten ze niet de show tuners hebben over t algemeen...

en tjah, als t door de go tuners komt... sorry jongens, t spijt me verschrikkelijk Embarassed

Daarbij ik snap het niet, alsof met n standaard wagen niet te racen valt... De Primera is nagenoeg nog standaard... nou geloof mij, als je ergens mee kunt racen dan is t dat bakkie wel, hij haalt de 220 met gemak, dus wat willen ze nou bewijzen? Dat opgevoerde auto's te hard rijden? SO?! Standaart auto's ook! Rolling Eyes
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Meelmuis
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 18 Maart 2004
Posts: 42
PostGeplaatst: Vr 4 Feb 2005, 10:22    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm, dat word nog leuk dan. Heb eigenljik nog geen antwoord voorbij zien komen op de vraag of dat nu in Belgie of Nederland is... Want als dat hier in Nederland is dan kan ik ook nog wel eens problemen krijgen... Evil or Very Mad Twisted Evil



Het zal niet de eerste keer zijn dat ik aangehouden word omdat mijn auto uitgebouwd is. Kwam een keer van een meeting in Utrecht, reden in de bebouwde kom met 30 km/uur, netjes gordels om en ja hoor... we worden aangehouden toen we net de snelweg op reden midden op een knooppunt... waar de vluchtstrook dus smaller is. De vrachtwagens knallen op 5 cm van mijn spiegel voorbij en de beste man vraagt of ik weet wat ik verkeerd heb gedaan. Op dat moment stapt er een lekker blond politie-agentje uit.. Wist al meteen genoeg... hier gingen boetes uitgedeelt worden... Ik zeg tegen hem dat ik niets verkeerd gedaan heb.. zegt hij: Tja, dat is ook wel zo.. Op dat moment pakt hij zijn walkie talkie of wat dan ook en zegt: We hebben een streetracer aangehouden en zullen het voertuig eens van voor naar achter inspecteren... Natuurlijk was alles in orde op het feit na dat ik een copy bij had van mijn kentekenbewijs en mijn APK keuringsrapport niet bij had.. Genoeg voor 2 keer 28 euries boete... Het mooie was wel dat toen ik de boetes thuis kreeg er een verkeerde datum op stond.. lekker bezwaar aangetekend.. en toegewezen... Stelletje EIKELS!!!!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Meelmuis
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 18 Maart 2004
Posts: 42
PostGeplaatst: Vr 4 Feb 2005, 11:37    Onderwerp: Reageer met quote

België pakt snelheidsovertreders harder aan

Uitgegeven: 4 februari 2005 10:01
Laatst gewijzigd: 4 februari 2005 10:22

BRUSSEL - Wie binnenkort met de auto in België rijdt, moet zich net zo goed aan de snelheid houden als in Nederland. De Belgische procureurs-generaal hebben besloten om voortaan ook de kleinste snelheidsovertredingen aan te pakken, schrijft dagblad De Standaard vrijdag.

Tot voor kort hanteerden de Belgen een ruime marge voor ze een bekeuring uitschreven.


Vanaf nu houdt de politie alleen nog een technische marge aan, om te corrigeren voor meetfouten. Dat betekent op de snelwegen al een prent bij 128 kilometer per uur of harder. Eerder lag de grens op 136. In de bebouwde kom is het vanaf 56 kilometer per uur raak, waar het eerst nog 67 was.

Enkele jaren geleden gold België nog als het paradijs voor jakkeraars. Nederlanders mochten vlak over de grens graag het pedaal flink indrukken.

Sindsdien is het aantal controles drastisch opgevoerd en zijn de boetes fors verhoogd. Het helpt: het aantal overtredingen neemt af en er zijn ook minder ongevallen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 4 Feb 2005, 14:24    Onderwerp: Reageer met quote

Meelmuis dit vind ik erg raar, normaal mag je toch kopieën van je papieren bij je hebben als je de originelen achteraf op het bureau kunt laten zien op verzoek?

De controles die ik meldde waren in NL, Supra Oma is 2x aangehouden op de snelweg door motormuizen omgeving Eindhoven...

En show & go wordt gewoon over 1 kam geschoren... Het feit dat ze Meelmuis in die situatie een straatracer noemde bewijst het eens te meer.
Ze zeggen de illegale racers te willen aanpakken, en wat trekken ze van de weg? Alle mooi uitziende optisch gestylede wagens... En de racers in hun sleepers lachen zich ziek Mad
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Supra Oma
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 1 November 2004
Posts: 323
PostGeplaatst: Vr 4 Feb 2005, 15:39    Onderwerp: Reageer met quote

Weer aangehouden ...en weer 1 db test nu zat ik onder de 100..... verder geen opmerkingen over mijn ramen of wat dan ook was puur geluid waar ze over zeurden


Wel raar eerst 124db en drijgen met inbeslag name ..na protest van mij opnieuw door verkeerspolitie gemeten ...is het 104 db pf rare gasten die agenten


Trouwens ...ben bij de spuiter geweest kleine 1000 euro en ze is weer klaar valt me nog mee... Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB