Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Vr 7 Jan 2005, 16:13 Onderwerp: Carburateurs... |
|
|
|
heeft er iemand toevallig ervaring/een idee over waar je rekening mee moet houden als je overstapt van 1 naar 4 carburateurs op je auto ? Ik heb de carb's al liggen (2 dubbele webers, 40mm full race) en werk in de metaal, dus kan bijna alles maken... ik heb d'r ook al wel wat ideeen over, maar misschien vergeet ik nog iets...
Gr. Henry |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 7 Jan 2005, 16:28 Onderwerp: |
|
|
|
Ik ben geen expert op dat gebied maar wat ik heb gehoord is dat afstelling bij dubbele carbs goed bijgehouden moet worden. Lopen ze niet meer volgens exact dezelfde instelling zullen de prestaties verminderen. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| eddy2 Starting Member
| Geregistreerd op: 26 December 2004 | Posts: 34 | |
|
Geplaatst: Vr 7 Jan 2005, 19:04 Onderwerp: |
|
|
|
R5GTT;
Maak in ieder geval dat ze voldoende benzine (druk) krijgen.
Het best gebruikt ge hier een rotatiepomp voor,samen met een instelbare drukregelaar met meter.
Zorg ook voor een goede retourleiding naar de tank.
Check of ge 2 identieke gasfabriekjes hebt (zie sproeiers en naalden)
Laat de carbs regelen bij een specialist.
SPAAR VOOR BENZINE !!! _________________ HOT RODS RULES |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Za 8 Jan 2005, 10:39 Onderwerp: |
|
|
|
Houd rekening met een gebruik van ongeveer 1 op 8 als je beschaafd rijd...
Houd rekening met n onwijs lekker geluid bij gas geven...
Houd rekening met het vaak afstellen van de carb...
Houd rekening met nieuwe benzine leidingen misschien (dikkere)...
Houd rekening met een electronische brandstofpomp (Walbro 500)
Maak een airbox die over alle 4 de kelkjes heen gaat, daar een aanzuigbuis aan, en daaraan een open air filter, nee de kelkjes zelf filteren niet genoeg... ze filteren niet! al klinken ze zo lekker
In geval van dat je wagen nu injectie heeft, heb je kans dat je ook distributieloze ontsteking hebt, die kom je ook aan t verruilen dan voor een distributie gestuurde ontsteking.
Suc6! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Zo 9 Jan 2005, 11:46 Onderwerp: |
|
|
|
Het is op het moment geen injectie motor, maar gewoon carb, dus dat zal al geen probleem zijn.. verder weet ik nog niet helemaal hoe ik het retour gedeelte moet gaar regelen, de carburateurs die ik nu heb liggen hebben nl. geen retour aansluiting.....
Waar ik me vooral zorgen over maak is hoe ik m'n rembekrachtiger aan moet gaan sturen.... als ik die via 1 van de carb's moet gaan aansluiten, krijg ik dan geen verschil op m'n cilinders ?? weet iemand hier iets over of wordt dit gewoon uitproberen... ?
Gr. Henry _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Zo 9 Jan 2005, 12:29 Onderwerp: |
|
|
|
Bij deze meteen ff wat foto's van een van de carbs (de linker) die er op komen te zitten, zodat iedereen een beetje een idee heeft van waar ik eigenlijk mee bezig ben
Zijaanzicht :
Cilinderzijde:
Luchtfilterzijde:
Gr. Henry _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| eddy2 Starting Member
| Geregistreerd op: 26 December 2004 | Posts: 34 | |
|
Geplaatst: Zo 9 Jan 2005, 12:30 Onderwerp: |
|
|
|
Ge kunt natuurlijk eerst probeeren met de standaard pomp.
Maar ik denk dat als ge 2 dubbele carbs gaat gebruiken,deze op hogere toeren zullen droog vallen.Dan zou ik toch een elektrische pomp aanraden.Ik zelf gebruik voor m'n chevy met blowermoter een HOLLY VOLUMAX.Deze geeft 250 gallon per uur.Daar die steeds op volle toeren draait,is er een derde aansluiting aanwezig voor de retour.
Als de druk nu te hoog word,word deze afgeleid naar de tank,zodat de vlotter in de carb niet omhoog geduwd word,en zo de moter verzuipt.
Zelfs op m'n Ford f-100,waar nu een origineele Pontiac Trans Am moter uit 1973 insteekt,staat standaart een mechanische benzinepomp met retour (een 400 cui. verbruikt in het beste geval +/- 24 liter op 100 km.)
Voor de rembekrachtiger kunt ge desnoods een T-stuk op de leiding zetten,en verbinden met beide carbs. _________________ HOT RODS RULES |
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Zo 9 Jan 2005, 12:36 Onderwerp: |
|
|
|
ok, dus een pomp met retour leiding... daar had ik nog niet over na gedacht nee, maar dat kan natuurlijk ook.... waar kan ik zo'n pomp halen (dus moeten die van ver weg komen of hebben ze die hier in nederland ook gewoon ? )
Gr. Henry _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| eddy2 Starting Member
| Geregistreerd op: 26 December 2004 | Posts: 34 | |
|
Geplaatst: Zo 9 Jan 2005, 12:50 Onderwerp: |
|
|
|
Ik bestel via internet m'n stukken bij SUMMIT Racing,zeker nu de dollar laag staat.Kleinere onderdelen haal ik bij SPEEDSHOP Stekene.
Deze zaken hebben alleen onderdelen voor ami.cars.De door mij zojuist besproken pomp is veel te zwaar voor uw voertuig.(was enkel een voorbeeld)Er moet zeker in uw buurt een zaak zijn waar men u verder kan helpen. _________________ HOT RODS RULES |
|
Naar boven |
|
|
|
|