Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Zo 9 Jan 2005, 12:34 Onderwerp: Custom uitlaat spruitstuk ? |
|
|
|
Ik ben op zoek naar een bedrijf dat een spaghettie spruitstuk kan maken voor m'n auto (Mitsubishi cordia '83) Ik heb alles al afgezocht, maar ik kan niks vinden voor deze auto (de motor die er in ligt is niet meer origineel, maar een 1,6 van een galant uit '86)
Omdat ik druk bezig ben met de inlaatzijde van deze auto (4 carb project, zie
motor/overbrenging forum) lijkt het mij verstandig om ook de uitlaatzijde aan te passen.
Iemand die me hiet mee verder kan helpen ?
Gr. henry _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 9 Jan 2005, 16:12 Onderwerp: |
|
|
|
EPS? _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 10 Jan 2005, 0:29 Onderwerp: |
|
|
|
Idd EPS Hoogezand kunnen dat normaal op maat voor je maken!
http://www.uitlaten.com _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 10 Jan 2005, 11:22 Onderwerp: |
|
|
|
Een goede uitlaatlijn is nooit weg _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Di 11 Jan 2005, 21:17 Onderwerp: |
|
|
|
heb contact gezocht met eps, en die kunnen het idd maken.. maar dan mag ik wel even 1000 euro neertellen... da's toch een hoop geld. Iemand een idee of dit goedkoper kan ?
of iemand die weet waar je rekening mee moet houden als je zelf een uitlaatspuitstuk wilt maken ?
Gr. henry _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Di 11 Jan 2005, 23:55 Onderwerp: |
|
|
|
Zijn berekeningen die ik niet voor je kan maken, en denk niet dat er hier iemand is die dit wel kan... gewoonweg omdat we de formules hiervoor niet kennen... Een veelgemaakt fout is dat men denkt bij een spaghetti spruitstuk 4 buizen van exact dezelfde lengte te moeten hebben... fout...
de uitlaatgassen moeten zo gelijd worden dat ze elkaar niet in de weg gaan lopen maar elkaar zelfs versnellen... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 12 Jan 2005, 2:34 Onderwerp: |
|
|
|
Dat bereik je toch juist met gelijke lengtes?
De ontstekingen van de 4 cylinders volgen mekaar immers op dus als je cylinders 1 en 3 (ik ga even voor het gemak van ontstekingsvolgorde 1-2-3-4 uit) en 2 en 4 bij mekaar laat komen, dan zullen ze mekaar gelijkmatig toch altijd versnellen? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 12 Jan 2005, 10:36 Onderwerp: |
|
|
|
jup, maar dan moet niet nummertje 1,2,3 en 4 bij elkaar komen in 1 keer, dat moet wel een 4-2-1 configuratie zijn, dus van 4 naar 2, en van daaraf naar 1, dan moeten ze nog door bepaalde bochten heen, en door die bochten worden uitlaatgassen uiteraard geremd, dus daarom moet dan de ene buis iets langer zijn dan de andere omdat die minder geremd is en toch op een bepaald tijdstip moet aankomen bij de andere... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Wo 12 Jan 2005, 11:37 Onderwerp: |
|
|
|
ben ik ff blij met men turbo, gewoon 1 dikke pijp vanaf de turbo naar achter _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 12 Jan 2005, 12:19 Onderwerp: |
|
|
|
Vóór de turbo zul je toch 'n spruitstuk hebben
Ennuh ik snap wat je bedoelt Max maar misschien houden ze ook die bochten zoveel mogelijk gelijk!
En met 1-2-3-4 ontstekingsvolgorde zou je dan 1 en 3 samen laten komen en 2 en 4, en dan van deze 2 naar 1... Of dubbele downpipe naar achteren kan ook _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 12 Jan 2005, 15:48 Onderwerp: |
|
|
|
dubbele downpipe heeft ook niet altijd nut... als ze van 4 naar 2 zijn gegaan kunnen de laatste 2 pijpen bij elkaar komen voor nog meer versnelling! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 12 Jan 2005, 22:47 Onderwerp: |
|
|
|
Volgorde 1-2-3-4 zul je niet tegen komen want dan krijg je heel veel trilling in je blok.
1-3-2-4 zie je vaker en dan voegt men 1 & 4 en 2 & 3 samen... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
|
|