Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

K&N? f*** K&N! Ik maak t zelf wel 8)
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 26 Dec 2004, 13:10    Onderwerp: K&N? f*** K&N! Ik maak t zelf wel 8) Reageer met quote

Hier weer n nieuw projectje van me, project open air filter voor de P10, was niet te leveren, dus dan maar eigen fabrikaat, en mensen, veel opener als dit wordt het niet, en bij WOT klinkt het alsof ik een complete sportuitlaat onder de wagen heb hangen! Die ik niet heb, ik heb dat deel nog 100% standaard Razz


_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Zo 26 Dec 2004, 13:42    Onderwerp: Reageer met quote

Let er dan wel op dat ie niet teveel lucht aanzuigt (A/F ratio, remember Wink )
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
williamrtd
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 4 Januari 2004
Posts: 541
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Zo 26 Dec 2004, 13:55    Onderwerp: Reageer met quote

en wat heb je er nou aan gedaan??? alleen de behuizing eraf gehaald????
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 26 Dec 2004, 14:06    Onderwerp: Reageer met quote

Slurf en deksel van het filterhuis eraf, gezien mijn filter alles wat van bovenaf komt filtert, en niet alleen van opzij, kon ik hiermee weg komen. Mijn A/F ratio wordt streng in de gaten gehouden door een ECU, het is namelijk geen carburateur maar een throttlebody injection systeem, het is een soort voorloper van het multipoint EFI, dat nét iets geavanceerder is dan het oude mechanische monopoint injectie en nét iets minder als het multipoint EFI, dit is het monopoint EFI. Wanneer ik de kans krijg om de benodigde onderdelen voor n goede prijs te krijgen wordt er geconverteert naar multipoint EFI van de SR20DE(T) Cool
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 26 Dec 2004, 14:55    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt hiermee wel je carterventilatie verprutst
EN je winterklep (als die er was) verwijderd...

Bovendien zuig je nu lucht aan van rond het motorblok,
in de winter niet erg, maar 's zomers is die lucht beduidend
"dunner". Dacht dat jij dat wel zou weten...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 26 Dec 2004, 16:04    Onderwerp: Reageer met quote

Dat laatste dacht ik dus ook...
Net als ik heb je met die slurf verwijderen dus ook geen cai meer...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 26 Dec 2004, 20:18    Onderwerp: Reageer met quote

Nooit roepen voor je al mn plannen weet hm... Very Happy

tegen de zomer wil ik graag beginnen met conversie van monopoint naar multipoint, dus dat doet er niet zoveel toe. Carter ventilatie wordt volgende week al opgevangen door een speciaal filtertje hiervoor, ziet uit als een universeel luchtfiltertje dat ik erop plaats, in principe nog geen ramp want dit buisie blaast alleen lucht, en tot komende week zit die prima waar ie zit.

De winterstand heeft mijn hele motor niet, dat deel zit verwerkt in de ECU, hij past gewoon de mengverhouding aan naarmate de lucht meer of minder zuurstofdelen bevat.

En geen CAI meer, die slurven die zijn van zulk pruts materiaal dat de slurf de warmte doorgeeft aan de lucht die erdoor gaat en de lucht dus alsnog warm je motor in komt.... By the way, who needs CAI in de winter waar de lucht onder de motorkap ongeveer bij het nulpunt licht? Laughing Ik bedoel, jesse, jou carburateur bevriest notabene op de snelweg! En die zit bovenop t hete torretje...

Merk geen prestatieverlies, eerder een klein tikkeltje winst in het hoge toerengebied. Het is in principe ook ff een tijdelijk iets... ik wil weten hoe mijn motor reageerde op een sportfilter en wat het geluid zou worden ongeveer, nou geloof me, dat weet ik nu Razz en zeer binnenkort zal ik een aanzuigbuis maken met aan het uiteinde een open-air filter dat in het voorspatbord geplaatst gaat worden, geheel aan het oog ontrokken. Het open air filter zal oorspronkelijk bedoeld zijn voor een Primera P10 GT, omdat ik die conversie van monopoint naar multipoint van de GT nog wil doen, en dan moet ik het sportfilter gewoon direct mee kunnen nemen.

Alles zit momenteel dus gewoon in een testfase die me geholpen heeft wat beslissingen over mn SR20Di te nemen.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
KTSC
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 30 Januari 2006
Posts: 62
PostGeplaatst: Di 31 Jan 2006, 8:53    Onderwerp: Reageer met quote

kan ik dat ook doen bij onze wagen? Shock  als da kan, dan zuigt hij tog ook de warme lucht van de motor?

dan heb je kracht verlies net zoals de ene keer toen ik de luchtinlaat achter de radiator had geplaatst
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 31 Jan 2006, 10:31    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt, hij had 't ook ff voor de gein en vnl. voor het geluid gedaan Laughing
Wil je het goed doen zou je het inderdaad moeten afmaken met een goeie cold air intake vanaf een vrij punt in de grill, of een luchtinlaatje onderin de bumper.

Ook een luchthapper voor het filter in de motorkap is een goeie oplossing, de kortste weg voor koude lucht het filter in Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 31 Jan 2006, 11:38    Onderwerp: Reageer met quote

Als je het ECHT goed wilt doen moet je zorgen dat er relatief koude lucht je motor in geblazen wordt Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
KTSC
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 30 Januari 2006
Posts: 62
PostGeplaatst: Di 31 Jan 2006, 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

kan ik net zo goed een balle pomp van 12 volt aansluiten op de accu, aansluite op de luchtinlaat, en dan heb ik een compressor:P
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 31 Jan 2006, 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

uhh...  Rolling Eyes  how about "not"?
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 31 Jan 2006, 22:37    Onderwerp: Reageer met quote

Een compressor zet er wel even wat meer druk achter dan een ballepomp Wink
Iemand stelde ook al eens voor electrische ventilators te gebruiken om geblazen te rijden, maar je zult daarmee nooit de toerentallen draaien die 'n turbo draait en daarmee zul je er eerder verlies mee lijden...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
KTSC
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 30 Januari 2006
Posts: 62
PostGeplaatst: Wo 1 Feb 2006, 8:16    Onderwerp: Reageer met quote

ja, maar het is tog nog altijd meer dan de oorspronkelijke lucht inlaat druk? bijv. als hij met 0.5 bar bijv. in krijgt dan krijgt hij tog met een ballepomp 1 of 1,5 bar? (dit is nu puur voor voorbeeld, want ik weet dat 1 bar veel is Rolling Eyes )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 1 Feb 2006, 12:40    Onderwerp: Reageer met quote

How about... not! Very Happy ROFLMAO! Laughing
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB