Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

De beste woofer en versterker?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
citrobe
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 20 December 2004
Posts: 3
Woonplaats: Izegem
PostGeplaatst: Ma 20 Dec 2004, 17:07    Onderwerp: de beste woofer en versterker? Reageer met quote

Ik wil in mijn auto een kwaliteitsmuziekinstallatie plaatsen.
Nadruk op goeie klank eerder dan op volume.
Ben daar echter niet zo vertrouwd mee, en er blijken heel wat merken te bestaan.

Wie kan mij de beste merken opnoemen betreffende subwoofer en versterker. Ik dacht rond de 500 ŕ 800 W.
Prijs speelt geen rol.
Radio heb ik al.

Als het zou kunnen wil ik er wel enkele horen. Ik woon in W.Vl, maar wil er wel een serieuze verplaatsing voor doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 20 Dec 2004, 18:06    Onderwerp: Reageer met quote

Een aantal kwaliteitsmerken kan ik je wel aanraden! Je keuze hangt natuurlijk ook af van je budget, ik weet niet hoeveel je eraan wil uitgeven.

Zeer betaalbare merken zijn bijvoorbeeld Helix, Ground Zero, Focal.
Helix en Ground Zero maken beide zeer goeie versterkers, composets en sub woofers. Helix is puur kwaliteitsgericht, heeft een warme klank.
Ground Zero is ook kwaliteitsgericht en levert daarbij hogere vermogens, vaak met gemak nog hoger dan opgegeven specificaties, goeie keuze voor zuiver EN hard dus.
Focal heeft ook erg goeie composets. Met hun versterkers en subs heb ik zelf geen ervaring.

Wil je een trapje duurder zou je eens naar composets van Micro Precision moeten luisteren. Die zijn echt super qua klank!!

Als geld echt geen rol speelt kijk dan eens naar versterkers van Brax. Dit komt van dezelfde fabriek als Helix maar zijn volledig handgemaakt, en leveren een superieure kwaliteit maar daar betaal je ook wel voor.

Er zijn uiteraard meer goeie merken ik heb enkel even genoemd waar ik zelf ervaring mee heb.
De beste tip blijft altijd eerst zelf te luisteren. Luister op evenementen naar SQ (Sound Quality) wedstrijdwagens en praat met de eigenaren.
Elk systeem klinkt toch anders dus er komt altijd wat persoonlijke smaak bij kijken.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
veilsidesupra
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Oktober 2003
Posts: 514
Woonplaats: Woerden
PostGeplaatst: Ma 20 Dec 2004, 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

Focal zijn een van de beste qua subs...
tja goede merken zijn toch echt Pioneer, JBL, Alpine en meer
Of Kicker (man wat een subs Twisted Evil )
_________________
It's not how you stand next to your car, it's how you race your car. Ya'll better learn that!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 23 Dec 2004, 2:41    Onderwerp: Reageer met quote

Pioneer, Alpine, JBL... schrap JBL maar... t is idd mooi spul, maar qua geluid zou het niet mijn eerste keuze zijn...

Voor subs, tjah, idd, KICKER... na Automaxx Summer Edition 2004 op t sixflags grasveld ben ik overtuigd, en het moet van goede huize komen wil iemand me daar nog vanaf krijgen... dat merk heeft een diepe, diepe, heel erg diepe indruk op me achter gelaten... zoiets heb ik nog nooit eerder, en ook sindsdien niet in mijn leven gehoord, niet in een auto en niet buiten een auto... zelfs geen discotheek kon die wagen overstemmen Shock andersom wel Surprised

Voor composets zou mijn keuze Micro Precision zijn, of kicker, want niet alleen de bass uit die auto beviel me goed... echter MP is ook heel erg mooi spul! T is maar wat je wil SQ of SPL. Ik zou wel opteren voor een 3 weg systeem, laat het dan moeilijk afstellen zijn, maar het klinkt zo veel beter! Niet dat 2 weg compo's slecht zijn, absoluut niet, maar t zou toch mijn voorkeur genieten.

Versterkers, geen idee wat ik ervoor zou nemen momenteel... er is veel mooi spul te krijgen!

Voor de Head Unit zou ik idd misschien gaan voor Alpine, maar waarschijnlijk blijf ik mooi bij Becker, dat merk heeft niet zomaar een hoge prijs, en ook niet zomaar dat porsche en ferrari hun keus bij becker leggen als fabrieksradio.

Dit is dus allemaal als t geld geen rol zou spelen, helaas doet het dat wel dus ik ga maar weer lekker dromen en genieten van iets dat wel lekker geluid maakt in mn auto... het motorblok! Cool
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Robjuh18
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 27 Januari 2005
Posts: 15
PostGeplaatst: Do 27 Jan 2005, 9:53    Onderwerp: Reageer met quote

citrobe schreef:
Ik dacht rond de 500 ŕ 800 W.


Bij de echt duurdere merken spelen de watts geen rol meer!
Als je dan ook naar een degelijke audio shop gaat zullen ze niet de watts
als uitgangs punt nemen, maar meer wat jij goed vind klinken...

NIJMEGEN: www.tunnel.nl
BOXMEER: www.hifipoint.nl

[ Trouwens dit is mijn eerste post, hoi iedereen Wink ]

Greetz Robjuh Cool
_________________
HaRdCoRe Will Never Die!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Marco
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 15 Januari 2005
Posts: 147
Woonplaats: België
PostGeplaatst: Do 27 Jan 2005, 15:14    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is wel zo, de betere merken spelen mooier en dikwijls ook harder met lagere wattages. Het is zeer moeilijk om iemand hier raad in te geven.
Je kan best eerst heel veel verschillende installaties beluisteren en dan pas overgaan tot aankoop.(Zoals voorheen al gezegd werd door anderen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
citrobe
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 20 December 2004
Posts: 3
Woonplaats: Izegem
PostGeplaatst: Do 27 Jan 2005, 15:23    Onderwerp: muziek in de auto Reageer met quote

Marco schreef:
Dat is wel zo, de betere merken spelen mooier en dikwijls ook harder met lagere wattages. Het is zeer moeilijk om iemand hier raad in te geven.
Je kan best eerst heel veel verschillende installaties beluisteren en dan pas overgaan tot aankoop.(Zoals voorheen al gezegd werd door anderen)


Dank u allemaal, het is mij inderdaad duidelijk geworden dat het moeilijk is zo maar te zeggen wat goed is en wat niet.
Wanneer zou er eens een bijeenkomst zijn van dat soort voertuigen.
Ik zou eens willen gaan luisteren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 27 Jan 2005, 19:50    Onderwerp: Reageer met quote

In het voorjaar zullen de meetings weer beginnen... Tuning meetings algemeen staan op onze site (Startpagina onder agenda), ben je echt specifiek uit op audio meetings kun je best het ShowYourSound Forum even in de gaten houden onder Meetings.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
mario_
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 31 Augustus 2005
Posts: 18
Woonplaats: balk
PostGeplaatst: Vr 2 Sep 2005, 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

als prijs niks uit maakt     zou ik woor de mtx jackhammer gaan (woofer)   Very Happy  Razz  Rolling Eyes  Rolling Eyes  Rolling Eyes  Rolling Eyes  Rolling Eyes  Rolling Eyes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
tecra
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 10 Oktober 2005
Posts: 52
Woonplaats: Lanaken
PostGeplaatst: Ma 10 Okt 2005, 8:48    Onderwerp: Reageer met quote

Als je heel mooie sound wil, kan ik je inderdaad Brax aanraden ...

wat zeker prijs/kwaliteit heel erg ok is, is Audio System.

Heb hier zelf pas een install mee laten maken, en voor die prijs zo'n geluid, is echt de top!

www.audio-system.nl voor het te bekijken.

Focal heeft inderdaad goeie dingen, maar vind ik toch net ietsje te duur voor wat het is(zeker als je richting utopia line gaat)
combinatie audison Focal is best wel een aanrader, maar dan zit je al heel rap aan een heel dure install.
_________________
Imagine Yourself As A Bird In The Sky
The Wind In Your Face And It Feels So Nice
Woohoooooohohoo Imagination...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
tecra
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 10 Oktober 2005
Posts: 52
Woonplaats: Lanaken
PostGeplaatst: Ma 10 Okt 2005, 8:51    Onderwerp: Reageer met quote

mario_ schreef:
als prijs niks uit maakt     zou ik woor de mtx jackhammer gaan (woofer)   Very Happy  Razz  Rolling Eyes  Rolling Eyes  Rolling Eyes  Rolling Eyes  Rolling Eyes  Rolling Eyes


belachelijk dure woofer voor dat geld...

heb zelfs van pioneer dezelfde woofer gezien, met evenveel rms vermogen ... en dat voor 1/5de van de prijs ...

neen, mtx brengt zelfs geen mooi geluid voort... ook de compo's hiervan zijn af te raden, als je een goedkope install wilt zetten is dit wel een optie ... maar dit is misschien ook wel een reden waarom je mtx nooit op ice meetings ziet ...
_________________
Imagine Yourself As A Bird In The Sky
The Wind In Your Face And It Feels So Nice
Woohoooooohohoo Imagination...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 10 Okt 2005, 14:25    Onderwerp: Reageer met quote

Heb met MTX zelf weinig ervaring maar kom 't best veel op meetings tegen... Weliswaar niet bij de echte SQ die-hards Wink
Brax is leuk spul zekers maar wel eens gekeken wat dat kost? Laughing Kun je denk ik beter naar Helix kijken, ook heel goed spul van dezelfde fabrikant, maar in een betaalbare prijsklasse...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
robbie
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Augustus 2005
Posts: 69
Woonplaats: Twello
PostGeplaatst: Di 15 Nov 2005, 18:45    Onderwerp: Reageer met quote

haal dan gewoon een jackhammer hahaha Surprised  Cool  Laughing  (als je geld te veel hebt)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Di 13 Dec 2005, 0:53    Onderwerp: Reageer met quote

Jackhammer haha tering die MTX is eg vet.

Ik heb alles van DLS en ik moet zeggen het gaat super.

Zuiver hard en diep.

vr gr eric.
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
tecra
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 10 Oktober 2005
Posts: 52
Woonplaats: Lanaken
PostGeplaatst: Za 17 Dec 2005, 9:56    Onderwerp: Reageer met quote

Eric schreef:
Jackhammer haha tering die MTX is eg vet.

Ik heb alles van DLS en ik moet zeggen het gaat super.

Zuiver hard en diep.

vr gr eric.


dsl is dan ook niet zomaar eerste de beste eh ...

vooral heerlijke composets hebben die jongens... en de woofers moeten zeker niet onderdoen, vooral die high end reeksen. great stuff, only too expensive for me...
_________________
Imagine Yourself As A Bird In The Sky
The Wind In Your Face And It Feels So Nice
Woohoooooohohoo Imagination...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB