Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Inhouden bij stationair??

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Zorrieee
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 30 December 2013
Posts: 28
Woonplaats: Den Haag
PostGeplaatst: Zo 25 Mei 2014, 15:10    Onderwerp: Inhouden bij stationair?? Reageer met quote

Sinds 2 weken in het bezit van een Alfa Romeo 145 1.6 TS.

Helaas bij thuiskomst na aankomst iets opgemerkt wat niet echt goed was.
Ten eerste de temperatuurmeter, tijdens het rijden blijft deze hangen op ongeveer 60 graden, en bij stationair draaien komt hij wel is hoger dan de 80 graden.

Het andere probleem, is dat als ik hem stationair laat draaien en de motor is warm, de toerenteller gaat schommelen, staat standaard op +/- 900, maar zodra hij gaat schommelen zakt hij naar +/- 500 en hoor ik de uitlaat een beetje ploffen. Optrekken heeft geen nut, want ik kom dan gewoon niet vooruit. Dit is niet elke keer, maar af en toe.

Inmiddels is de stappenmotor en de luchtmassameter vervangen, de benzinefilter, 1 bougie, en het gasklephuis is ook gereinigd.

Zelf ben ik niet zo technisch vandaar deze vraag. De garage waar ik kom weet het ook niet helemaal en heeft geen uitlees apparatuur.
Mocht niemand een idee hebben hier, moet ik toch maar naar een alfa dealertje rijden om hem te laten uitlezen maar dat kost me weer 50€ Shock
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 26 Mei 2014, 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

Voor €100 heb je een toestelletje om hem zelf uit te lezen. Zijn vaak universeel en dus ook bruikbaar op andere merken toekomstige wagens. Kun je ook foutmeldingen mee resetten als je het probleem zelf kunt oplossen.
De betekenissen van foutcodes voor jouw wagen vind je meestal wel op internet. Vaak bij clubs/fora van jouw model wagen, en soms ook op sites van fabrikanten van dergelijke uitleesapparatuur.

Warmlopen bij langdurig stationair draaien is vrij normaal, en zolang die uit het rood blijft geen enkel probleem. Vroeg of laat zal de fan(s) aanspringen om het gebrek aan rijwind te compenseren.

Ik ben ook geen expert op motorisch gebied dus de oorzaak kan ik niet echt mee helpen, sorry.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Zorrieee
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 30 December 2013
Posts: 28
Woonplaats: Den Haag
PostGeplaatst: Ma 26 Mei 2014, 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

Inmiddels uit laten lezen en er kwamen wat dingetjes naar boven:
Integrator lambda , wikkeling voor openen stationair activator, wikkeling voor sluiten stationair activator, lambda sonde , accu spanning, potentie meter smoorklep.

Naar een 'goedkopere' garage geweest en die hebben de caburateur vervangen. Volgens hun moest het probleem nu weg zijn dus ben benieuwd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB