Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Woffers spelen omgekeerd

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
zario
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 22 April 2014
Posts: 4
Woonplaats: vichte
PostGeplaatst: Wo 23 Apr 2014, 0:10    Onderwerp: woffers spelen omgekeerd Reageer met quote

beste,

na een tijdje mijn woofers in men auto te hebben is me opgevallen dat
mijn subs bij bass naar binnen spelen in plaats van naar buiten,
ik heb alle kabels al gewisseld , (+ en -) dan maar eens de versterker aan de radio van een vriend aangesloten en die doen nog altijd het zelvde,
dus ben ik maar een nieuwe versterker gaan kopen , alles mooi geinstaleerd volgens het boekje en de subs spelen nu nog altijd naar binnen , zoals je een lo pass filter zou steken,
heeft iemand dit al meegemaakt ? kan het zijn dat mijn stroom niet genoeg is ? of zijn mijn subs gewoon kapot ? ;

2x pioneer 500w verterker pioneer 2x500
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail AIM Naam
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Wo 23 Apr 2014, 8:56    Onderwerp: Reageer met quote

Dan spelen ze dus tegen de fase in..

Misschien een instelling in de radio die verkeerd staat?
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
zario
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 22 April 2014
Posts: 4
Woonplaats: vichte
PostGeplaatst: Wo 23 Apr 2014, 8:59    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb alles al eens op een voledige andere auto aangesloten en de subs doen juist hetzelvde, versta er niets meer van ,  Confused
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail AIM Naam
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 25 Apr 2014, 15:57    Onderwerp: Re: woffers spelen omgekeerd Reageer met quote

Geluid kun je grafisch weergeven als een golf, ze zullen altijd zowel naar binnen als naar buiten gaan. Misschien dat het naar buiten komen meer opvalt? Het kan alleszins geen kwaad.
Fase omdraaien (ofwel + en - omwisselen, ofwel fase-instelling in headunit OF versterker op 180gr zetten) zal het naar binnen en naar buiten slaan omwisselen.

Feitelijk maakt het allemaal niets uit. Kijk gewoon welke instelling (in of uit fase) het beste klinkt, mogelijk heb je bij 1 van de 2 wat meer vertraging op het basgeluid ten opzichte van de rest van de speakers. Wel moeten beide subs in dezelfde fase staan of ze zullen elkaar teniet doen (geluid valt weg).

zario schreef:
...en de subs spelen nu nog altijd naar binnen , zoals je een lo pass filter zou steken,

Wat bedoel je daar precies mee? Een lowpass filter heeft niets te maken met de uitslag, enkel met de toonhoogtes die naar de sub worden doorgestuurd. Toepassen van LPF in ofwel radio ofwel versterker is een goede zaak, zodat de sub enkel het frequentiebereik krijgt waarvoor die bedoeld is, en de rest via een HPF naar je speakers gaat.

Kun je wat meer info geven over je installatie? Zijn die versterkers 500W rms of maximaal? Per kanaal of totaal?
En wat is het rms vermogen van de subs, hoe zijn die aangesloten, en wat zijn de impedanties?
En wat voor bekabeling (dikte stroom- & massakabel) gebruik je?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB