Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Italian budget tuning project

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Exterieur Styling
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
REckhardtt
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 24 December 2013
Posts: 2
Woonplaats: Tilburg
PostGeplaatst: Di 24 Dec 2013, 15:03    Onderwerp: Italian budget tuning project Reageer met quote

Hallo allen,

Ik ben Rik, ben 19 jaar en kom oorspronkelijk uit Zeeland.

Het was maart dit jaar (2013) dat ik m'n eerste auto'tje kocht, een Fiat Seicento 1.1 Young. Voor een miezerig prijsje van €600,- mocht ik haar overnemen, geen geld zou ik zeggen.

Tegenwoordig met 136--- Km op de teller rijdt ze nog als een zonnetje, maar is haar uiterlijk wel aardig veranderd.


In de eerste maand natuurlijk op zoek gegaan naar een leuke oplossing om m'n stalen 'stock' velgen weg te moffelen óf op te leuken. Toen ik bij Halfords stond om hele coole spaakvelg-wieldoppen te halen kwam ik mijn huidige wieldoppen tegen (€3,86 p/s). Helaas waren deze zilver en stonden ze niet echt stoer onder mijn ook al niet stoer ogende Seicento.

Hierdoor besloot ik de velgen zwart te spuiten. (Action matzwart á €3,19 p/s)





Nog steeds is de koektrommel te lief. Vooral naast een beest als de Peugeot 206 GTI.



Daarom besloot ik m'n wieldoppen nog een beetje extra op te pimpen. Hier om de hoek staat een Opel Corsa met een rode ring om de  rand van de velgen, wat overigens ook wieldoppen zijn.

"Beter goed gejat, dan slecht verzonnen." Makkelijk gedaan met de tape die ik vroeger om m'n pijlblaaspijp bond om stoerder te zijn dan de buurjongetjes. (5 rollen in verschillende kleuren á €0,99 p/set)




Het begon al ergens op te lijken, maar nog steeds mocht er wel wat gedaan worden.

Omdat de lak op het dak niet al te best was, wilde ik deze bekleden met racevlag-ruitjes, zoals je ziet op de mini's in de film "The Italian Job", helaas had ik mijzelf al ingenomen dat het een budget tune zou worden en dat €130,- toch iets te veel was om mijn dak te laten verdwijnen. Een striping was daarom een betere oplossing (€18,95 van Autostyle).

En dat was ook weer een leuke vader-zoon middagje;




En het resultaat mag er toch best wezen, al zeg ik het zelf..





Alweer een aantal weken later vond ik het wel tijd worden om mijn achterlichten te 'smoken'. Natuurlijk weer uitgezocht wat het makkelijkst was, en wat het goedkoopst zou zijn. Toch uitgekomen bij de achterlichtlak van Autostyle (€9,95).



Waardoor de achterkant er niet meer zo suf uit ziet.





We zijn nu al weer een paar weken verder, waarin weinig aan m'n auto is gedaan. Maar toen was er...



Een spoiler (€5,- + €12,50 verzending).

Dit is dan ook een nieuw projectje. De spoiler is van een Renault geweest en past daarom vooralsnog niet op mijn Fiat. Maar binnen deze kerstvakantie hoop ik daar al een hoop vordering in aangebracht te hebben.

Ik hoop dus dat jullie mij hier zullen blijven volgen.


Tussenstand besteding 'tuning': €65,-


Tot die tijd moeten jullie deze foto onthouden.



Groetjes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Di 24 Dec 2013, 17:58    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk bezig zo. Houdt je van de straat Razz

Heeft ie nou flinke deuk linksachter of lijkt het zo?
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
supercoolboy
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 30 Juni 2011
Posts: 439
PostGeplaatst: Di 24 Dec 2013, 19:08    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk projectje en indd volgens mij is dat een flinke deuk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
REckhardtt
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 24 December 2013
Posts: 2
Woonplaats: Tilburg
PostGeplaatst: Di 24 Dec 2013, 20:51    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt wel, redelijk brede plaatdeuk.. Maar diep is ie niet.. Ooit een fiets tegenaan gereden bij de vorige eigenaar..

Maar om die er ook nog uit te halen kost ongeveer de helft van de aanschafprijs.. Confused
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 27 Dec 2013, 3:47    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom, ik zie dat je er al veel plezier mee hebt. Ja, je moet ergens beginnen. Anders wat vakantiejobs nemen zodat je kunt sparen voor een volgende wagen?
Of rustig ermee verder gaan, je bent niet de eerste die een Seicento als styling project begint. Keertje de boel goed poetsen, de bumpers spuiten, misschien witte knippers van voor, en het ziet er alweer heel anders uit. Of rustig sparen voor een setje mooie velgen, dat doet toch enorm veel op een wagen. In ieder geval veel plezier met je project!
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Exterieur Styling Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB