Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Condensator aansluiten

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kefon
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 9 September 2013
Posts: 1
PostGeplaatst: Ma 9 Sep 2013, 17:38    Onderwerp: Condensator aansluiten Reageer met quote

Hallo,
Ik heb voor mijn auto een geluidssysteem gekocht, en dat werkt heel goed.
Alleen komt er soms een heel irritante brom doorheen, dat klinkt als een stationair draaiende chopper.
Dus nu wil ik er een condensator tussen zetten om dat te verhelpen.
Maar op die condensator zitten 3 polen.
Nu is mijn vraag: wat moet waar?
Ik heb ongeveer alle combo's al geprobeerd.
Op 1 pool staat CAR ACC
Dus ik neem aan dat daar de accu van me auto heen moet
Dan heb ik nog 2 polen, eentje plus en eentje min.
Maar als ik die op me versterker aansluit komt er wel ON in het scherm van me condensator, maar me sub doet ht niet?
Iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt, Kevin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 12 Sep 2013, 14:54    Onderwerp: Reageer met quote

Een condensator zal deze brom nooit oplossen. Brom is een storing die door de signaalkabels wordt opgepikt, of de massa van de installatie maakt niet genoeg contact (kan ook de draad tussen carrosserie en minpool van de accu zijn). Het is een kwestie van de oorzaak zoeken en oplossen, extra componenten plaatsen is dan vrij zinloos.

Condensator heeft alleen zin bij zware subwooferversterkers die last hebben van spanningsdips bij harde bastonen op hoog volume.
Als je die toch wil aansluiten, doe je dat als volgt. De pluskabel die naar je versterker ging maak je los, en sluit je aan op de plus van je condensator. Van daaruit leg je een zo kort mogelijke kabel naar de plus van de versterker.
Hetzelfde voor de min/massa: losmaken van versterker en aan min van condensator vastzetten, en zo kort mogelijke kabel tussen condensator en versterker.
CAR ACC is de accessory (remote) aansluiting die de condensator aanschakelt, deze moet op hetzelfde blauwe draadje dat reeds van de radio naar de remote aansluiting van je versterker gaat. Ook even doorlussen dus.

Raadpleeg even de handleiding van de condensator i.v.m. het opladen. Sommige hebben intelligente electronica die het opladen automatisch regelt, maar er zijn er ook die je eerst apart moet opladen met een bijgeleverde weerstand voordat je ze in je installatie aansluit.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB