Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Goedkoopste auto?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jaws
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 24 November 2004
Posts: 8
PostGeplaatst: Wo 24 Nov 2004, 7:56    Onderwerp: goedkoopste auto? Reageer met quote

Hallo,
ik ben hier voor het eerst en het leek mij een leuk forum,
ik ben nog 17 en word binnenkort 18 en zou graag willen weten
wat de goedkoopste auto is om mee te beginnen
dus kwa verzekering en wegenbelasting,
en het moet dus een beetje te tunen zijn, daarmee bedoel ik uiterlijk
het mag er best lelijk uit zien maar wel mooier te maken zijn.
ik wil mijn auto zeker wel op naam van me ma zetten zodat het weer wat scheeld met verzekering.

ik hoop veel en goede reacties hierop te krijgen en met dit advies een leuk autotje te kunnen kopen.

Greets csjaws
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
williamrtd
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 4 Januari 2004
Posts: 541
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Wo 24 Nov 2004, 15:34    Onderwerp: Reageer met quote

tja, dat ligt er een beetje aan, wat je zoekt........ikzelf ben ooit begonnen met een VW Jetta, niet duur in verzekering en wegenbelasting, maar ik moest hem op eigen naam zetten
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 24 Nov 2004, 15:35    Onderwerp: Reageer met quote

Een antieke Eend;

Antiek, dus geen wegenbelasting
Veel van gebouwd, dus veel voor te krijgen
Oude techniek, dus reuze betrouwbaar
En natuurlijk heel uniek als je daar in rijdt Razz

Maar ff serieus, aan watvoor auto zit je zelf te denken?
Sedan, Hatchback, coupe, sportief, ruig?
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jaws
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 24 November 2004
Posts: 8
PostGeplaatst: Wo 24 Nov 2004, 16:03    Onderwerp: Reageer met quote

het maakt me eigenlijk helemaal niet uit,
was eigenlijk meer benieuwd naar de bedragen van de vaste lasten
hoe goedkoop die kunnen zijn bij bepaalde autos
als je snapt wat ik bedoel.

het hoeft er niet uit te zien ofzo
maar moet dit wel zelf kunnen creeren als je snapt wat ik bedoel
dus uiterlijk tunen.
ik heb het liefts als ik me rijbewijs haal meteen een goedkoop autotje en dan daar telkens wat aan doen zoals uitlaat, bumper 8erbumper side skirts nieuwe lak ramen tinten enzo, dat niet allemaal in 1 keer want ik heb niet zon denderend inkomen omdat ik nog na school ga dus..
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met meer info.
BVD
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
williamrtd
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 4 Januari 2004
Posts: 541
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Wo 24 Nov 2004, 16:35    Onderwerp: Reageer met quote

tja dan moet je letten op het gewicht van de auto.....en een GTi is duurder dan een 16v of een 8v.....dat is bij de verzekering erg belangrijk.... als je echt voor uiterlijk gaat, probeer dan geen gti of zo iets te nemen....en tja alles is te tunen, wat je erg veel rtegenkomt zijn golfjes en kadetjes, goedkoop, licht en erg veel in omloop (zeg maar als ik het nie goed heb hoor) heb je een hoop dingen voor....

en ik moet ook wel zeggen dat heel veel 2e v(3e, 4e...enz) handsauto's in de gti sector vaak zijn afgeragd, lekker jong, lekker snel.......betonnenschoenen aan en gaan..............(maar das mijn ervaring)
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 24 Nov 2004, 16:47    Onderwerp: Reageer met quote

Allereerst welkom hier! Zwaai
Ik weet niet of je in Nederland of in België woont, dat maakt namelijk ook nog een verschil qua vaste lasten.
In Nederland betaal je wegenbelasting per gewicht, voor verzekering zijn auto's ingedeeld in klassen. Een sportauto (meestal de snellere types met speciale aanduidingen als GTI enz) betaal je altijd een stuk meer op dan wat motorisch standaarduitvoeringen zijn.
Dit is in België ook zo, hier hebben ze een soort toeslag op auto's die in de categorie "sportauto" vallen, en het vermogen speelt hier ook een grote rol voor wat je betaalt. Wegenbelasting valt dan wel weer mee.

Op eigen naam is het zowiezo erg duur, mijn auto staat ook nog steeds op pa zijn naam met mij als 2de bestuurder ingeschreven waarmee ik wel al mijn no-claim opbouw.

Voorbeeldje: toen ik 19 was en mijn eerste auto kocht (Ford Fiesta XR2, viel net binnen de categorie sportauto's) zou mij hier in België aan verzekering ruim 1200 Eur hebben gekost op mijn naam toen, op pa zijn naam was ik tussen 300-400 Eur kwijt. Belasting betaal ik ongeveer 200-300 Eur per jaar.

Vergeet niet dat de benzine tegenwoordig ook een ongelofelijk hoge kostenpost is! Als je in België woont en de motor maakt je niet veel uit ga dan voor een diesel, da's echt stukken voordeliger. In Nederland dan weer niet (tenzij je echt veel km's maakt), want daar betaal je het verschil wat je in benzine spaart in wegenbelasting weer bij.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 24 Nov 2004, 18:56    Onderwerp: Reageer met quote

Kleine auto met een kleine motor nemen; gewicht telt namelijk voor
zowel wegenbelasting als verzekering mee en het motorvermogen
is ook van belang voor je premie; snellere wagsn zijn duurder te
verzekeren, zeker voor jonge mensen met net hun rijbewijs.

Dus dan kun je denken aan (los van de tune-baarheid) een
Nissan Micra, Fiat Chinquecento, VW Polo, Daewoo Matiz enzo...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jaws
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 24 November 2004
Posts: 8
PostGeplaatst: Wo 24 Nov 2004, 21:20    Onderwerp: Reageer met quote

ok, ik woon in nederland.
en als ik een lichte auto koop met een lichte motor dus goedkoop verzekering en belasting
kan ik daar zonder verhooging van belasting en verzekering dan een zwaarderemotor in gooien ofzo zodat ik nog snel ben?
en ik vroeg me af hoe duur apk keuring kost en voor hoelang ben je dan gekeurd, is dat elk jaar die keuring?

iedereen die op mn post gereageerd heeft alvast bedankt Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 24 Nov 2004, 22:37    Onderwerp: Reageer met quote

Auto's ouder dan een bepaald aantal jaar moeten elk jaar op apk keuring, kosten hangen beetje af van of de auto in orde is of dat er nog dingen in orde gemaakt moeten worden... Dan kan het natuurlijk oplopen... Keuring zelf is geloof ik nie zo duur hoewel er garages zijn die er wel belachelijke prijzen voor durven vragen heb ik al gehoord...
Ik meen dat ik NL een motorswap nie zo'n probleem is en als je niet te zwaar gaat boven een bepaalde vermogenswinst marge (vraag me nie hoeveel) zal het geen probleem zijn.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 24 Nov 2004, 23:30    Onderwerp: Reageer met quote

Iedere auto ouder dan 3 jaar moet jaarlijks een APK krijgen.
De kosten van de APK zijn afhankelijk van het garagebedrijf,
omdat daar geen echte prijzen voor vastliggen.
Laat je ook niet foppen door "APK voor €10,-", want in de kleine
lettertjes staat dan bijvoorbeeld dat dat excl. de verplichte 4 gassen-
(bij benzine) of roetmeting (bij diesel) is en excl. afmeldingskosten.
Een APK zonder werk komt toch gauw op €35,- of meer...

Een Motorswap is een leuk idee, maar officieel moet je dan na de swap
ook je auto laten herkeuren en krijg je een nieuw kentekenbewijs met
daarop de nieuwe inhoud/brandstof/aantal cilinders.
Doe je dat neit en veroorzaak je een ongeluk dan kan dat reden genoeg
zijn voor een verzekeringsmaatschappij om NIET uit te keren!!!
En als je dan de officiele weg bewandelt zal na een swap naar meer
vermogen ook meteen de wegenbelasting en verzekeringspremie
mee aangepast worden. Als je toch vermogen wilt, koop dan
meteen de zwaardere motor, betalen moet uiteindelijk toch!

Overigens wil ik ook even kwijt dat ik de huidige tendens van
het meteen kopen van een auto als je je rijbewijs hebt niet snap...
Je kunt beter eerst ervaring opdoen met auto's van ouders/vrienden/werk
en ondertussen sparen, dan spaar je je de hogere premies uit en
kun je als je genoeg geld hebt meteen wat leuks/goeds kopen ipv
een opknapper. Je zult niet de eerste zijn die "financieel genoodzaakt"
(term in een adv. op Marktplaats) is zijn wagen te verkopen omdat 'ie
'm te vroeg gekocht heeft...
Ikzelf heb over een maand mijn rijbewijs alweer 10 jaar, maar ik heb
nog maar een jaar of 6 zelf een auto... (en al 4 jaar twee inmiddels Razz)

Het is nooit een probleem geweest dat ik zelf geen wagen had en toen ik
werk had en het daarvoor toch wel makkelijker zou zijn om een auto te
hebben had ik inmiddels ook voldoende gespaard om wat fatsoenlijks
en betrouwbaars te kopen...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Do 25 Nov 2004, 7:24    Onderwerp: Reageer met quote

Wat ik altijd een koddig autotje heb gevonden is de Fiat Panda (vorig klein model, neit die monovolumebucht) met 4x4 en verhoogd chassis met (teddy)bull bars. Waar ik ga skieën rijdt de uitbaatster van het restaurant met zo eentje rond en dat vind ik gewoon de max. Is overigens eens verkozen tot auto van het jaar in de goedkopere klasse wegens tof uitzicht en zeer aangename rijeigenschappen.

oordeel zelf of zoek op Google fiat panda 4x4 en bekijk de fototjes.

Klik hier voor de foto's
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Do 25 Nov 2004, 11:43    Onderwerp: Reageer met quote

SaphireNX schreef:

Een Motorswap is een leuk idee, maar officieel moet je dan na de swap
ook je auto laten herkeuren en krijg je een nieuw kentekenbewijs met
daarop de nieuwe inhoud/brandstof/aantal cilinders.
Doe je dat neit en veroorzaak je een ongeluk dan kan dat reden genoeg
zijn voor een verzekeringsmaatschappij om NIET uit te keren!!!
En als je dan de officiele weg bewandelt zal na een swap naar meer
vermogen ook meteen de wegenbelasting en verzekeringspremie
mee aangepast worden. Als je toch vermogen wilt, koop dan
meteen de zwaardere motor, betalen moet uiteindelijk toch!


Dit is niet helemaal waar.

Als je 600cc meer of minder erin legt, hoef je geen herkeuring te ondergaan (mits het aantal cilinders en brandstof gelijk blijft). Belangrijk is wel dat je remmen de verplichte 5m/sec vertraging blijven behouden (is minimaal nodig om door de keuring te komen, meeste remmen zitten daar ver boven)

Ga je hoger, ben je in nederland verplicht om je wagen voor dat type motor een type goedkeuring aan te vragen, en ja, dat komt dan wel op je kenteken bewijs te staan na een RDW herkeuring en belastingdienst her weging.

Maar ga je van een 1.4 naar een 1.6 (zou dan ook gelijk de remmen mee overnemen als je dan toch bezig bent) hoef je dat niet aan te geven.

Dit is het zelfde verhaal wat RDW je zl geven als je hun belt om meer te weten hier over (te vinden op de rdw-site)
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
veilsidesupra
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Oktober 2003
Posts: 514
Woonplaats: Woerden
PostGeplaatst: Do 25 Nov 2004, 17:06    Onderwerp: Reageer met quote

opel kadett c coupe Laughing
_________________
It's not how you stand next to your car, it's how you race your car. Ya'll better learn that!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Do 25 Nov 2004, 18:11    Onderwerp: Reageer met quote

veilsidesupra schreef:
opel kadett c coupe Laughing


En dan een 1.2 ombouwen naar een 2.0 zeker Wink

Is zeer goed te doen, maar vergeet niet dat de verzekering dan bij een ongeluk best moeilijk kan gaan doen als ze erachter komen (daarom een 1.6 op boren naar 2.0 of 2.2) niemand die daar achter komt Twisted Evil
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 25 Nov 2004, 20:52    Onderwerp: Reageer met quote

@ Ki bestonden die oude Pandaatjes ook al als 4x4 uitvoering dan? Best geinige wagentjes (ooit eens als leenauto gehad), mits je geen behoefte hebt aan veel ruimte en luxe.

(PS heb je link ff van verkorte tekst voorzien Ki, moet nog altijd eens wat verzinnen tegen die verbreding van de forumpagina's bij grote links/foto's... Rolling Eyes )
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB