Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Advies 4boxen,sub en versterker aan sluiten

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ghost010
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 11 Juni 2013
Posts: 2
PostGeplaatst: Di 11 Jun 2013, 13:09    Onderwerp: Advies 4boxen,sub en versterker aan sluiten Reageer met quote

Oke,ik heb al eenig wat op internet op gezocht maar wil tog nog wat advies van mensen met meer ervaring.

ik heb deze set en losse boxen gekocht.
http://www.otto.nl/product/?articleId=53423296
http://www.otto.nl/product/?articleId=24909196

Eindversterker, Renegade, 'REN1100S'
4x 75 W RMS bij 4 ohm.
4x 135 W RMS bij 2 ohm.
4x 150 W max. bij 4 ohm.
4x 275 W max. bij 2 ohm.
MOSFET-netadapter.
Hoogniveau-ingangen.
Cinch in- en uitgangen.
2 ohm stabiliteit.
Mono kan gebrugd worden op kanaal 3/4.
Laagdoorlaatfilter 50 - 250 Hz.
Bass-Boost 0/+6/+12 dB.
2x filter hoogdoorlating 80 - 2000 Hz.
Manual: http://www.manualslib.com/manual/314176/Renegade-Ren-1100-S.html

Coax, Renegade, 'RX52'(om dat mijn 106 max 13cm in deuren kan hebben)
2-weg-coax-systeem.
80 W RMS, 160 W max.
Impedantie 4 ohm.
Frequentiebereik 65 Hz - 20 KHz.

Coax, Renegade, 'RX62'(voor op de hoedenplank)
16,5 cm (6.5 inch) 2-weg-coax-systeem.
100 W RMS, 200 W max.
Impedantie 4 ohm.
Frequentiebereik 60 Hz - 20 KHz.

Renegade GTR1000
250 Watts RMS,
500 Watts Max.
Impedance 4 Ohms
90 dB SPL / 1 Watt / 1 m

Nu wil ik dus zowel de speakers als sub aansluiten.

Radio: een simpele caliber rmd 046.
http://webshop.caliber.nl/products/view/details/rmd046.html
Max power 4x 55WATT
Plays USB and SD (up to 16GB )
MP3 and WMA playback
ID3-tag
Aux-in 3,5mm stereo jack
18FM/12AM presets
4 band preset equalizer
Front and rear RCA output
Fixed panel
Built-in ISO connector
Manual: http://webshop.caliber.nl/media/Manuals/RMD046_manual.pdf

De sub word met bridge op de versterker zijn rear aansluiting en de hoeden plank speakers op de front.
Nu is mijn vraag,zal ik dan de deur speakers op de radio aan sluiten of parallel/serie met de hoedenplank speakers aan sluiten?
Of zal ik het anders om doen? hoedenplank speakers op radio en de deur speakers op versterker?

De RCA output(radio) worden naar achter geleid,ik heb geen ide of ik dan de iso kan blijven gebruiken voor de deuren/hoedenplank of dat ik dan(indien we de speakers op radio aan sluiten) een spitter voor front moet plaatsen.

ik weet dat als ik de speakers op radio aan sluit dat het een beetje zonde is,maar ben niet van plan om mijn versterker een schop te geven(als parallel/serie geen goed idee is).

het word allemaal waarschijnlijk aangesloten/gelegd(kabels wel alvast neer leggen maar niet aan sluiten) met het oog op een nieuwe radio en mono blok er bij(maar dat zal nog lang op zich wachten invb budget)

alvast bedankt voor enig advies.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 11 Jun 2013, 17:53    Onderwerp: Re: Advies 4boxen,sub en versterker aan sluiten Reageer met quote

ghost010 schreef:
De sub word met bridge op de versterker zijn rear aansluiting en de hoeden plank speakers op de front.
Nu is mijn vraag,zal ik dan de deur speakers op de radio aan sluiten of parallel/serie met de hoedenplank speakers aan sluiten?

Dit wordt meestal met subs gedaan, maar niet met speakers. Je hebt dan totaal geen aparte controle meer over voor en achter. Ik weet niet wat jouw eisen zijn, maar ik zou zelf achter een ander afspeelbereik en volume willen.

Ik zou je voorspeakers op deze versterker aansluiten, en voor je achterspeakers een versterker erbij nemen die een beetje sterker is. Bovenstaande versterker geeft 75W per kanaal en da's wat weinig voor een set 100W speakers (RMS waarden zijn van belang hier).
En ik weet niet wat jij wil, maar geluid van voren vind ik een stuk mooier dan achter mij dus ik zou voor een goede inbouw voorin gaan en die hoedenplankspeakers vergeten.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
ghost010
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 11 Juni 2013
Posts: 2
PostGeplaatst: Wo 12 Jun 2013, 10:17    Onderwerp: Re: Advies 4boxen,sub en versterker aan sluiten Reageer met quote

Jesse schreef:
ghost010 schreef:
De sub word met bridge op de versterker zijn rear aansluiting en de hoeden plank speakers op de front.
Nu is mijn vraag,zal ik dan de deur speakers op de radio aan sluiten of parallel/serie met de hoedenplank speakers aan sluiten?

Dit wordt meestal met subs gedaan, maar niet met speakers. Je hebt dan totaal geen aparte controle meer over voor en achter. Ik weet niet wat jouw eisen zijn, maar ik zou zelf achter een ander afspeelbereik en volume willen.

Ik zou je voorspeakers op deze versterker aansluiten, en voor je achterspeakers een versterker erbij nemen die een beetje sterker is. Bovenstaande versterker geeft 75W per kanaal en da's wat weinig voor een set 100W speakers (RMS waarden zijn van belang hier).
En ik weet niet wat jij wil, maar geluid van voren vind ik een stuk mooier dan achter mij dus ik zou voor een goede inbouw voorin gaan en die hoedenplankspeakers vergeten.


Ik denk dat ik met je mee ga in de setup.
het was of dit setje met de aparte speakers voor de deuren er bij voor 210.
of een samenstelling die op 204 uit kwam(met zelfde versterker en RX52).

dus mijn keuze was vrij makkelijk.

Misschien dat ik de speakers voor in hoeden plank nog als refill gebruik om achter het geluid bij te vullen.
Dan zitten ze daar in iedergeval al tot ik een 2de versterker heb en een nieuwe auto radio.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 12 Jun 2013, 20:30    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn idee is met zo weinig mogelijk beginnen, uitbreiden kan altijd nog. Maar het is de kunst om het met weinig te doen. De inbouw is minstens net zo belangrijk als de keuze van componenten.

Achterspeakers kun je altijd ter opvulling gebruiken ja, maar dan is het genoeg om een licht setje te nemen en die zonder aparte versterker op de radio mee te laten spelen. Best filteren op enkel midrange, want de hoge tonen trekken het geluidsbeeld naar achteren.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB