Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

2de accu

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Di 29 Nov 2011, 12:34    Onderwerp: 2de accu Reageer met quote

Binnenkort ga ik terug volledig men ice herinbouwen....

Ik heb nog een zware accu. De vraag is of het veel werk is om een 2de accu in te bouwen? Het zou de bedoeling zijn dat de versterker en de 2 subs er kunnen op spelen zonder dat de start accu word platgespeelt.

Kan er iemand zo een tekeningske maken ofzo hoe dit moet?
Kwesti dat ik zeker niets verkeert kan doen Wink

Weet ook dat et best is om dubbel te zekeren.

En of er nog andere zaken bij komen kijken ? Let me know Wink

Thx e mannen Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 29 Nov 2011, 18:38    Onderwerp: Reageer met quote

1 dikke lange kabel, en 2 korte. Met de lange verbind je de plus polen, met de korte verbind je de min polen met de carrosserie.

De lange kabel tussen de plus polen zet je 2 zekeringen tussen, een zo dicht mogelijk bij de eerste accu en de andere zo dicht mogelijk bij de andere accu. Dit is dezelfde beveiliging die je op een hoofdkabel van je installatie doet, maar gezien we met 2 stroombronnen werken moet bij allebei zo dichtbij mogelijk een zekering voor de veiligheid.

Verder zet je nog een relais (geschakeld door 2de contactstand, waar de motor loopt) in de plus kabel. Deze zorgt ervoor dat er verbinding is gemaakt als de motor loopt, zodat beide accu's opladen, en dat de verbinding wordt verbroken met de motor uit zodat je startaccu niet door je installatie kan worden leeggetrokken.

Als je 2 accu's gaat moeten bijladen wil je wellicht ook kijken voor een zwaardere alternator.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Di 29 Nov 2011, 18:55    Onderwerp: Reageer met quote

Dank u Jesse, Wat bedoel je met dikke kabel? 25 caré 50, ...???
Dan heb ik nog een vraag, hoelang kun daar dan +- op spelen is de vraag? zodat et dan wel de moeite is. Anders laat ik het zo. Het zou nu ook niet voor vollebak moeten gaan maar toch gewoon dat je een deftig volume hebt.
75 A sta er nu op mijne alternator...
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 30 Nov 2011, 12:43    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe lang je zou kunnen spelen hangt af van het gevraagde vermogen en dat van de accu.

En in plaats van "gewoon een relais" zou ik dan wle kiezen voor een speciale "battery isolator".
Die "kijkt" naar meer dan alleen je contact-stand en zal dus beter/veiliger schakelen.

Kost alleen ook wat meer... Bijv zoiets:
http://www.rdae.nl/relais-houders/div-relais/bs100-accu-scheidingsrelais/product_info.php/cPath/51_141/products_id/2571
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Wo 30 Nov 2011, 16:39    Onderwerp: Reageer met quote

Dit is wel zeer handig. Alhoewel ik vrees dat ik NIET stilstaand zal spelen. Als ik volluit ga dan zie je de neon lichten wel wat dimmen in men wagen. Ook al staan alle andere lichten van de wagen uit. dit zal ik ook niet kunnen oplossen zeker met een zwaardere start accu ? zit momenteel met een start accu van 45 ah. Wat niet veel is.

Nog iets anders.

Stel dat ik een 2de accu zou aansluiten bv zoals de tekening hieronder. Kan dat dan kwaat tijdens het starten? omdat je dan zonder dat  Accu Scheidingsrelais ding zit?
Dit zou dan de bedoeling zijn om de spanningsdippen op te vangen. of is dit een slecht idee?

het is vooral wat voor de informatie, zodat ik wat kan uitzoeken wat best bij me past. Indien het naturlijk veilig is. Wil men wagen niet uitgebrand zien Shock


_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 30 Nov 2011, 17:49    Onderwerp: Reageer met quote

Als het niet is om stilstaand te spelen, dan zou ik gewoon een zwaardere startaccu en alternator nemen.

Bekijk eventueel ook alle bekabeling nog eens. Neons worden doorgaans geleverd met erg dunne kabeltjes, en als je die op dezelfde voedingsdraad hangt als je versterker krijg je dit probleem wat sneller. Dus is dit het geval -> geef ze een eigen hoofdvoedingskabeltje.

Als dat allemaal niet helpt, zou een 1F condensator (van een degelijk merk, met lage interne weerstand) oplossing kunnen bieden.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Wo 30 Nov 2011, 18:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een condensator van 1Farrad, De neons liggen op een apparte voedingsdraat, en dus niet op de kabel van de versterker. Als ik mijn mislichten aan leg en dat heb ik dus niet met gewone lichtne hoor je ook zo een lichte tik uit de subwoofers. dit heb ik niet altijd. dus het ligt mss ook aan kracht van de accu?
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 2 Dec 2011, 18:18    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien trekt het dan net wat teveel voor een standaardaccu.

Of misschien komt je rca kabel ergens dichtbij de mistlichtbekabeling en vangt die de storing op. Trek de rca kabels eens los (aan de versterker), en kijk eens of het dan nog steeds gebeurt?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Ma 5 Dec 2011, 16:06    Onderwerp: Reageer met quote

Zou dit eventueel kunnen gaan?

Mijne versterker kan maar 40 apere trekken dus mss dat het wel kan niet?


_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 5 Dec 2011, 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

Aannemende dat enkel je install op die tweede accu komt, denk ik dat een voedingskabel van de dikte die je nu voor je install gebruikt wel geschikt is (uiteraard rekening houdend met de lengte!).

Maar nogmaals, waarom wil je zo graag een tweede accu? Met een zwaardere hoofdaccu denk ik niet dat je het nodig hebt.
Je hebt nu 45 Ah zei je. En misschien is die ook wel niet in de beste staat meer. Gooi een nieuwe 70-80 Ah erin en volgens mij komt dat wel goed. Als je nog geen zwaardere alternator hebt, let wel op dat die goed bijlaadt en niet volledig wordt leeggetrokken als je tijdens het rijden luide muziek blijft spelen, want da's fataal voor accu's.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Di 6 Dec 2011, 14:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ja een zwaardere accu zal mss idd ook niet slecht zijn. Maar een accu laad toch altijd bij als je rijd? Het is een alternator van 75 Ampere of wat er ook op staat. Dus leegtrekken terwijl je rijd kan ik mij niet voorstellen. Ook als ik luid speel en leg de wagen uit. Kan ik erna terug vlot starten...
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 6 Dec 2011, 17:57    Onderwerp: Reageer met quote

Een accu laadt op tijdens het rijden mits daarvoor stroom overblijft. Dat wil zeggen dat de alternator alle stroomverbruikers van de auto moet voeden, en wat die meer kan leveren gaat naar de accu.
Als je installatie zoveel trekt dat je alternator alleen het niet kan voeden, wordt het tekort dus uit de accu getrokken en loopt die alsnog leeg.

In jouw geval zal die tweede accu zeker niet nodig zijn, gewoon een zwaardere hoofdaccu nemen is meer dan genoeg.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Di 6 Dec 2011, 18:00    Onderwerp: Reageer met quote

ok begrepen Very Happy
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB