Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 31 Aug 2011, 14:43 Onderwerp: Openen achterlichten |
|
|
|
Zoals ik in een ader topic al heb aangegeven ben ik bezig met het maken van custom achterlichten.
Nu ben ik zover dat ze open moeten. Flink zitten zoeken naar tips en overal kom ik tegen de naad
te verhitten en dan langzaam te wrikken met een schroevendraaier of mes.
Omdat ik het niet helemaal vertrouw ben ik dus begonnen met de donor-lampen, daar
heb ik alleen het binnenwerk van nodig, dus als de lens beschadigd is dat geen ramp.
Zowel mijn donorlampen als mijn basis-units hebben ene PMMA lens en ABS met PC behuizing.
Helaas lukt het me niet (goed) de lampen te openen. De rand van de lens scheurt eerder
dan dat de lijm loslaat, zelfs als ik alles zo heet maak dat de lens begint te bubbelen...
Heeft hier iemand nog tips om dit te doen? Als de lens nou van las was zou ik
het nog wel aandurven met een oven, maar met volledig kunststof echt niet. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Kaya Design Junior Member
| Geregistreerd op: 12 Januari 2011 | Posts: 416 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Wo 31 Aug 2011, 15:26 Onderwerp: |
|
|
|
zou denken om het met eensoort van zaagblad de hele tijd over de kit rand te gaan tot ie helemaal los komt.
dus tussen de lens en behuizing.
weet zo snel ook geen andere oplossing.
ja met een stanley mesje ook de hele tijd ertussen blijven snijden tot het los is _________________ KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 31 Aug 2011, 18:18 Onderwerp: |
|
|
|
Enige dat mij bekend is is de oventruuk. En zelfs dan gaan ze nog niet altijd even gemakkelijk open, als ik verhalen zo lees. Ik weet niet wat je nu gebruikt voor verhitten?
Eens het hele ding heet genoeg is is het vaak nog steeds heel hard trekken, waarbij de kit uitrekt (en juist dit rekken gaat gemakkelijker door de verhitting), waarna je het met een mesje kunt doorsnijden. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 1 Sep 2011, 10:16 Onderwerp: |
|
|
|
Tja, het probleem is (als ik iemand met iets meer ervaring mag geloven) dat er waarschijnlijk niet eens kit IS.
Dat het ABS/PC en PMMA "hard" aan elkaar verlijmd zijn. En dan ook nog eens verdiept in een richeltje,
dus ook niet bereikbaar met een snijdraad ofzo.
Waarschijnlijk zit er niks anders op dan voorzichtig doorprullen. Ik heb dan wel een geluk dat
de planning is om de nu transparante covers gedeeltelijk met halftransparante verf te spuiten,
dus daar kan ik hopelijk eventuele minder mooie breukrandjes mee verdoezelen.
EN ik heb 4 lampen om mee te oefenen/testen voor ik aan mijn definitieve units moet beginnen...
Verwarmen doe ik nu met een verfbrander, 300ºC aan 300l/min
(want bij 600ºC aan 500l/min loop ik brandwonden op). _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Kaya Design Junior Member
| Geregistreerd op: 12 Januari 2011 | Posts: 416 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Do 1 Sep 2011, 13:35 Onderwerp: |
|
|
|
Lashandschoenen halen !?
jij bedoelt dat die lampen met zo een ultrasoon aan elkaar vast is gemaakt?
tjah dat krijg je niet 1,2,3 los nee _________________ KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 1 Sep 2011, 16:35 Onderwerp: |
|
|
|
Geen idee of het ultrasoon is. De las lijkt iig steviger dan het materiaal zelf _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Kaya Design Junior Member
| Geregistreerd op: 12 Januari 2011 | Posts: 416 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Vr 2 Sep 2011, 13:10 Onderwerp: |
|
|
|
heb je een foto van hoe het vast zit.
miss dat ik dan ineens een ingeving krijg
anders zou je de behuizing kennen slopen bij 1 set en bij de andere set de beglazing
dan hou je tog nig 1 goede set over _________________ KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Za 3 Sep 2011, 11:16 Onderwerp: |
|
|
|
Tja, dat is mijn laatste redmiddel. Maar dat kost me dus een xtra set achterlichten en die zijn niet goedkoop omdat ze nog niet zo oud zijn... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Kaya Design Junior Member
| Geregistreerd op: 12 Januari 2011 | Posts: 416 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Zo 4 Sep 2011, 16:08 Onderwerp: |
|
|
|
je had tog 2 setjes lampen? _________________ KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 5 Sep 2011, 15:02 Onderwerp: |
|
|
|
Nee, ik heb als ik alles meetel 4 sets.
1) De originele, rode achterlichten die nu op de Aygo zitten. Die laat ik heel als backup.
2) Een set Facelift-lampen voor de Aygo, hier moeten de LED-units in komen.
3) Achterlichten van een Eos (de buitenste alleen), dit wordt remlicht, achterlicht en richtingaanwijzer.
4) Achterkleplichten van een Passat Variant, die gaan dienen als achteruitrijlicht en mistachterlicht.
Van Sets 3 en 4 gebruik ik dus alleen het binnenwek, daarom gebruik ik die om te testen voor het openen.
Set 2 is de set die open moet EN weer dicht als het binnenwerk is aangepast.
Set 1 blijft intact en bewaar ik voor backup en bij evt. inruil/verkoop... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| golf3driver Silver Member
| Geregistreerd op: 21 September 2009 | Posts: 1596 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Ma 5 Sep 2011, 15:46 Onderwerp: |
|
|
|
zou je er tussen kunnen komen met een dunne soldeerbout dan smelt je het weg en snij je hem als ware open. moet je wel oude soldeerbout hebben want die lijm gaat natuurlijk plakken. de lijm moet oplossen. of je moet iets chemisch gaan gebruiken wat de lijm oplost maar niet de lamp. _________________ the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 5 Sep 2011, 17:54 Onderwerp: |
|
|
|
Ga er maar vanuit dat een soldeerbout de lamp zéker smelt.
Als ik je verhalen zo hoor Murci lijkt het bijna alsof beide lampdelen aan elkaar gesmolten zijn... En da's natuurlijk erg vervelend om open te krijgen _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 6 Sep 2011, 10:11 Onderwerp: |
|
|
|
Die opmerking kreeg ik ook al van iemand idd: ultrasoonlassen.
Dat komt neer op versmelten onder invloed van zeer snelle trillingen...
Maar ik ZAL ze open krijgen. ga me hier nu niet door laten afschrikken GVD! _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| golf3driver Silver Member
| Geregistreerd op: 21 September 2009 | Posts: 1596 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Di 6 Sep 2011, 12:12 Onderwerp: |
|
|
|
het moet wel heel blijven he:D maar JAN is de man die alles KAN haha:D _________________ the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen
|
|
Naar boven |
|
|
| limbra Starting Member
| Geregistreerd op: 1 September 2011 | Posts: 57 | Woonplaats: Nunhem |
|
Geplaatst: Wo 7 Sep 2011, 8:07 Onderwerp: |
|
|
|
misschien met een Dremel met slijpschijfje er op , en dan rond de "lijmnaad" slijpen zodat je de units kunt splitsen ,
met een dremel kun je nauwkeurig te werk gaan . |
|
Naar boven |
|
|
|
|