Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Straatlegale raceauto bouwen
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 31 Aug 2011, 10:11    Onderwerp: Reageer met quote

Verstelbare vering moet je zoeken in de vorm van AirRide, maar hou
dan ook rekening met een kostenplaatje van een paar duizend...

Voor deze Astra zijn er geen vleugeldeur-kits.
Die zijn er eigenlijk voor geen enkele auto.

De LSD-systemen kun je op de bstaande scharnierbevestigingen plaatsen,
op het dak zitten die geen. Bovendien zal een onverstevigd dak ook de
krachten niet (goed) aankunnen.

Bijkomend probleem met een Astra Coupé is dat die framloze protierruiten heeft.
Dus je moet eerst frames maken (met ramen die waarschijnlijk niet meer open kunnen),
het dak verstevigen, scharnieren maken en dan gasveren uitzoeken en plaatsen.

Begin er niet aan, want je krijgt het nooit door de keuring denk ik.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Den Olli
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 28 November 2010
Posts: 578
Woonplaats: Beervelde (België)
PostGeplaatst: Wo 31 Aug 2011, 10:33    Onderwerp: Reageer met quote

koop een 2e hands impreza wrx sti of een evo (6.7 of 8 ) gooi er een bodykit rond en je zult blij zijn  Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kaya Design
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 12 Januari 2011
Posts: 416
Woonplaats: Den Haag
PostGeplaatst: Wo 31 Aug 2011, 15:23    Onderwerp: Reageer met quote

voor die verstelbare vering ken je ook kijken bij KW die hebben een nieuw systeem.

is gewoon een schroefset maar dan net anders dat je het idd bij drempels of dergelijke een paar cm omhoog ken halen
_________________
KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Susteren
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 29 Augustus 2011
Posts: 11
PostGeplaatst: Wo 31 Aug 2011, 17:43    Onderwerp: Reageer met quote

wow!
de rx7 is goedkoop, en check deze kit!

http://www.youtube.com/watch?v=Yut7rcqaswU&feature=related

Awesome Very Happy


Maar is zon spoiler uberhoubt wel legaal?


Thx!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 31 Aug 2011, 18:08    Onderwerp: Reageer met quote

Het precieze model is Opel Astra G Coupé.
De vleugeldeuren is inderdaad geen standaardkit. Ik weet alleen dat er bedrijven bestaan (als het er al meer dan 1 zijn) die dit op maat maken, wellicht kost het ook een hoop. Zoals Murci al zegt moet het dak verstevigd worden en de deuren aangepast. Op de foto's is ook de onderste helft van de deuren afgehaald en vastgemaakt aan de auto.

LSD is dan gemakkelijker en betaalbaarder te realiseren, en vervangen gewoon de bestaande scharnieren met een minimum aan benodigde aanpassingen (zoals een kabelboom verlengen of een klein stukje wegslijpen voor meer ruimte, verschilt per auto).

Mazda RX-7 is betaalbaar, maar bedenk goed waar je aan begint. Deze wagens hebben een rotary engine, een heel ander systeem motor dan gewoon met zuigers en cylinders! Moet je voor onderhoud dus al voor naar een specialist.
Eveneens is de aanschaf dan wel goedkoop, maar kom je zowiezo een paar duizendjes aan het besteden aan zaken onderhouden om zeker te weten dat de wagen een tijd mee gaat. Doe je dat niet kan het achteraf een boel meer gaan kosten.

De Veilside Fortune bodykit is een stukje duurder dan de auto en kost rond de 8000 Eur in aanschaf, en dat is dan exclusief verzendkosten, importkosten, spuiten, en montage. En bijpassende wielen (groot, en achteraan breed!) gaat ook een flinke uitgave zijn Wink

Ik weet niet of je van België of van Nederland bent? De precieze regels van NL ken ik niet. Hier in België mag je enerzijds geen buiten de carrosserie uitstekende delen hebben, én spoilers mogen niet van aluminium of carbon zijn (alleen kunststof dus).
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Wo 31 Aug 2011, 22:27    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
én spoilers mogen niet van aluminium of carbon zijn (alleen kunststof dus).


Dat alu niet mag kan ik inkomen maar carbon??
Ik weet wel 1 ding: da ne stoeme wet. Ik zeg het, kga nog ne hardaanval krijgen van al die kl*tr regeltjes Evil or Very Mad
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 1 Sep 2011, 18:08    Onderwerp: Reageer met quote

Probleem met carbon is dat het bij impact niet scheurt/barst zoals plastic, maar versplintert.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Kaya Design
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 12 Januari 2011
Posts: 416
Woonplaats: Den Haag
PostGeplaatst: Vr 2 Sep 2011, 13:14    Onderwerp: Reageer met quote

carbon sticker eroverheen klaar.
probleem opgeost Cool
_________________
KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Susteren
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 29 Augustus 2011
Posts: 11
PostGeplaatst: Vr 2 Sep 2011, 17:25    Onderwerp: Reageer met quote

En how about een Ferrari replica Embarassed ?
Ik weet het, het heeft een ontzettend "voor een dubbeltje op de eerste rij" en "koop een echte of géén" imago, maar als je voor een mooi bedrag toch in een replica kan rijden, waarom niet Razz . Ik heb een paar uurtjes research gedaan en ben tot deze gekomen: http://www.extreme-sportscars.com/360/index.html .

http://www.youtube.com/watch?v=z6djsYsAzeA&feature=related

Toegeven, hij lijkt net echt  Very Happy .

Maar wat zal een bedrijf voor deze montage vragen (en welk bedrijf doet dit überhoubt), aangezien ik me nog niet zeker genoeg voel om zelf zo extreem aan een auto te klungelen. En hoe zou je het geluid tóch nog een beetje op een sportauto kunnen laten lijken? Sowieso denk ik dat ik, áls ik hieraan begin, er een turbo in laat zetten. Maar zit er voor de rest niets anders op dan aan de demper klungelen (dmv. hem te verwisselen voor een sport-uitlaat)? Aangezien ik niet het "broem broem" geluid van een lekgestoken uitlaat hoef  Laughing .

De donor car kan een 406 3 liter V6 zijn, op zich krachtig genoeg (natuurlijk niet vergeleken met de Ferrari  Rolling Eyes ) maar je hebt wel minder benzinekosten etc.

Bovendien denk ik dat er met een beetje tuning ook wel wat te bereiken valt (er zijn gasten die 500 pk uit deze motor wisten te halen).



Alvast heel erg bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Louwie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 September 2010
Posts: 775
Woonplaats: Den Haag
PostGeplaatst: Za 3 Sep 2011, 8:49    Onderwerp: Reageer met quote

als je nou eerst gewoon een Normale auto koopt en daar een DTM/WIDEBODY omheen bouw? is het zelfde verhaal toch?
_________________
member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.

                 Proud To Be Different
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 3 Sep 2011, 17:26    Onderwerp: Reageer met quote

Denk dat zo'n replica wel beetje groot project is om direct mee te beginnen, zeker als je nog niet goed overziet waar je aan begint. En het ziet dan misschien wel uit als een Ferrari (afhankelijk van hoe goed zowel binnen- als buitenkant zijn nagemaakt), maar het geluid zal altijd weggeven dat het geen echte is. Of je moet al serieus gaan uitgeven aan een gelijkaardige motor, maar reken op heel veel kosten.

De buitenkant zal ook een hoop meer kosten met zich meebrengen dan enkel de kit. Denk aan spuiten (ook snel paar duizend Eur, wil je het goed gedaan hebben), montage, en een heleboel extra's die niet bij de bodykit zijn inbegrepen maar wel nodig zijn, zoals wielen (een echte Ferrari zul je niet snel met aftermarket wielen zien, en Ferrari wielen zijn duur!), Ferrari badges (ook duur), en nog een hoop meer.

Ik denk dat het toch meer voldoening en meer respect oplevert als je een normale auto neemt en daar een beetje uniek project van maakt zelf. Maar da's mijn mening Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Susteren
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 29 Augustus 2011
Posts: 11
PostGeplaatst: Zo 4 Sep 2011, 11:16    Onderwerp: Reageer met quote

Jep, en je hebt volkomen gelijk! Kan ik bovendien meer besteden aan de prestaties. Maar tóch lijkt me zo'n supercar look wel heel erg mooi. Zijn er nog meer kits als de Veilside RX7 die eruit zien als een supercar?


Heel erg bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 5 Sep 2011, 14:55    Onderwerp: Reageer met quote

Over de kwaliteit van die 407-Ferrarri conversie: ik kan me een verhaal herinneren
dat die zo goed is dat je 'm daarna daadwerkelijk als Ferrarri moet verzekeren...
Tenminste, de premie komt dan overeen met die van het origineel, omdat 'ie goed
lijkt en in reparatie en diefstal risico daardoor ook overeenkomt.

Voor wat betreft je wilt kopen: begin gewoon eens met een oud brik en doe daarin
ervaring op. Dan heb je daarna hopelijk langer plezier van je (dure) sportauto...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
hyperfreak
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 November 2010
Posts: 451
Woonplaats: Tilburg
PostGeplaatst: Di 13 Sep 2011, 10:33    Onderwerp: Reageer met quote

Den Olli schreef:
koop een 2e hands impreza wrx sti of een evo (6.7 of 8 ) gooi er een bodykit rond en je zult blij zijn  Wink


Meej z'n subaru's haha Razz  Laughing

kan ik ook ergens je project volgen als je begint?
_________________
Everything is possible, with a litle bit self-confidence
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Den Olli
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 28 November 2010
Posts: 578
Woonplaats: Beervelde (België)
PostGeplaatst: Di 13 Sep 2011, 16:02    Onderwerp: Reageer met quote

hyperfreak schreef:
Den Olli schreef:
koop een 2e hands impreza wrx sti of een evo (6.7 of 8 ) gooi er een bodykit rond en je zult blij zijn  Wink


Meej z'n subaru's haha Razz  Laughing

kan ik ook ergens je project volgen als je begint?

Laughing  heb ook evo vermeld so don't hate haterz...  Razz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB