Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 31 Aug 2011, 10:11 Onderwerp: |
|
|
|
Verstelbare vering moet je zoeken in de vorm van AirRide, maar hou
dan ook rekening met een kostenplaatje van een paar duizend...
Voor deze Astra zijn er geen vleugeldeur-kits.
Die zijn er eigenlijk voor geen enkele auto.
De LSD-systemen kun je op de bstaande scharnierbevestigingen plaatsen,
op het dak zitten die geen. Bovendien zal een onverstevigd dak ook de
krachten niet (goed) aankunnen.
Bijkomend probleem met een Astra Coupé is dat die framloze protierruiten heeft.
Dus je moet eerst frames maken (met ramen die waarschijnlijk niet meer open kunnen),
het dak verstevigen, scharnieren maken en dan gasveren uitzoeken en plaatsen.
Begin er niet aan, want je krijgt het nooit door de keuring denk ik. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Den Olli Advanced Member
| Geregistreerd op: 28 November 2010 | Posts: 578 | Woonplaats: Beervelde (België) |
|
Geplaatst: Wo 31 Aug 2011, 10:33 Onderwerp: |
|
|
|
koop een 2e hands impreza wrx sti of een evo (6.7 of 8 ) gooi er een bodykit rond en je zult blij zijn |
|
Naar boven |
|
|
| Kaya Design Junior Member
| Geregistreerd op: 12 Januari 2011 | Posts: 416 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Wo 31 Aug 2011, 15:23 Onderwerp: |
|
|
|
voor die verstelbare vering ken je ook kijken bij KW die hebben een nieuw systeem.
is gewoon een schroefset maar dan net anders dat je het idd bij drempels of dergelijke een paar cm omhoog ken halen _________________ KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu
|
|
Naar boven |
|
|
| Susteren Newbie
| Geregistreerd op: 29 Augustus 2011 | Posts: 11 | |
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 31 Aug 2011, 18:08 Onderwerp: |
|
|
|
Het precieze model is Opel Astra G Coupé.
De vleugeldeuren is inderdaad geen standaardkit. Ik weet alleen dat er bedrijven bestaan (als het er al meer dan 1 zijn) die dit op maat maken, wellicht kost het ook een hoop. Zoals Murci al zegt moet het dak verstevigd worden en de deuren aangepast. Op de foto's is ook de onderste helft van de deuren afgehaald en vastgemaakt aan de auto.
LSD is dan gemakkelijker en betaalbaarder te realiseren, en vervangen gewoon de bestaande scharnieren met een minimum aan benodigde aanpassingen (zoals een kabelboom verlengen of een klein stukje wegslijpen voor meer ruimte, verschilt per auto).
Mazda RX-7 is betaalbaar, maar bedenk goed waar je aan begint. Deze wagens hebben een rotary engine, een heel ander systeem motor dan gewoon met zuigers en cylinders! Moet je voor onderhoud dus al voor naar een specialist.
Eveneens is de aanschaf dan wel goedkoop, maar kom je zowiezo een paar duizendjes aan het besteden aan zaken onderhouden om zeker te weten dat de wagen een tijd mee gaat. Doe je dat niet kan het achteraf een boel meer gaan kosten.
De Veilside Fortune bodykit is een stukje duurder dan de auto en kost rond de 8000 Eur in aanschaf, en dat is dan exclusief verzendkosten, importkosten, spuiten, en montage. En bijpassende wielen (groot, en achteraan breed!) gaat ook een flinke uitgave zijn
Ik weet niet of je van België of van Nederland bent? De precieze regels van NL ken ik niet. Hier in België mag je enerzijds geen buiten de carrosserie uitstekende delen hebben, én spoilers mogen niet van aluminium of carbon zijn (alleen kunststof dus). _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| RN_style Silver Member
| Geregistreerd op: 31 Maart 2010 | Posts: 1631 | Woonplaats: (België) |
|
Geplaatst: Wo 31 Aug 2011, 22:27 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
én spoilers mogen niet van aluminium of carbon zijn (alleen kunststof dus). |
Dat alu niet mag kan ik inkomen maar carbon??
Ik weet wel 1 ding: da ne stoeme wet. Ik zeg het, kga nog ne hardaanval krijgen van al die kl*tr regeltjes _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 1 Sep 2011, 18:08 Onderwerp: |
|
|
|
Probleem met carbon is dat het bij impact niet scheurt/barst zoals plastic, maar versplintert. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Kaya Design Junior Member
| Geregistreerd op: 12 Januari 2011 | Posts: 416 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Vr 2 Sep 2011, 13:14 Onderwerp: |
|
|
|
carbon sticker eroverheen klaar.
probleem opgeost _________________ KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu
|
|
Naar boven |
|
|
| Susteren Newbie
| Geregistreerd op: 29 Augustus 2011 | Posts: 11 | |
|
Geplaatst: Vr 2 Sep 2011, 17:25 Onderwerp: |
|
|
|
En how about een Ferrari replica ?
Ik weet het, het heeft een ontzettend "voor een dubbeltje op de eerste rij" en "koop een echte of géén" imago, maar als je voor een mooi bedrag toch in een replica kan rijden, waarom niet . Ik heb een paar uurtjes research gedaan en ben tot deze gekomen: http://www.extreme-sportscars.com/360/index.html .
http://www.youtube.com/watch?v=z6djsYsAzeA&feature=related
Toegeven, hij lijkt net echt .
Maar wat zal een bedrijf voor deze montage vragen (en welk bedrijf doet dit überhoubt), aangezien ik me nog niet zeker genoeg voel om zelf zo extreem aan een auto te klungelen. En hoe zou je het geluid tóch nog een beetje op een sportauto kunnen laten lijken? Sowieso denk ik dat ik, áls ik hieraan begin, er een turbo in laat zetten. Maar zit er voor de rest niets anders op dan aan de demper klungelen (dmv. hem te verwisselen voor een sport-uitlaat)? Aangezien ik niet het "broem broem" geluid van een lekgestoken uitlaat hoef .
De donor car kan een 406 3 liter V6 zijn, op zich krachtig genoeg (natuurlijk niet vergeleken met de Ferrari ) maar je hebt wel minder benzinekosten etc.
Bovendien denk ik dat er met een beetje tuning ook wel wat te bereiken valt (er zijn gasten die 500 pk uit deze motor wisten te halen).
Alvast heel erg bedankt! |
|
Naar boven |
|
|
| Louwie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 September 2010 | Posts: 775 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Za 3 Sep 2011, 8:49 Onderwerp: |
|
|
|
als je nou eerst gewoon een Normale auto koopt en daar een DTM/WIDEBODY omheen bouw? is het zelfde verhaal toch? _________________ member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.
Proud To Be Different
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 3 Sep 2011, 17:26 Onderwerp: |
|
|
|
Denk dat zo'n replica wel beetje groot project is om direct mee te beginnen, zeker als je nog niet goed overziet waar je aan begint. En het ziet dan misschien wel uit als een Ferrari (afhankelijk van hoe goed zowel binnen- als buitenkant zijn nagemaakt), maar het geluid zal altijd weggeven dat het geen echte is. Of je moet al serieus gaan uitgeven aan een gelijkaardige motor, maar reken op heel veel kosten.
De buitenkant zal ook een hoop meer kosten met zich meebrengen dan enkel de kit. Denk aan spuiten (ook snel paar duizend Eur, wil je het goed gedaan hebben), montage, en een heleboel extra's die niet bij de bodykit zijn inbegrepen maar wel nodig zijn, zoals wielen (een echte Ferrari zul je niet snel met aftermarket wielen zien, en Ferrari wielen zijn duur!), Ferrari badges (ook duur), en nog een hoop meer.
Ik denk dat het toch meer voldoening en meer respect oplevert als je een normale auto neemt en daar een beetje uniek project van maakt zelf. Maar da's mijn mening _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Susteren Newbie
| Geregistreerd op: 29 Augustus 2011 | Posts: 11 | |
|
Geplaatst: Zo 4 Sep 2011, 11:16 Onderwerp: |
|
|
|
Jep, en je hebt volkomen gelijk! Kan ik bovendien meer besteden aan de prestaties. Maar tóch lijkt me zo'n supercar look wel heel erg mooi. Zijn er nog meer kits als de Veilside RX7 die eruit zien als een supercar?
Heel erg bedankt! |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 5 Sep 2011, 14:55 Onderwerp: |
|
|
|
Over de kwaliteit van die 407-Ferrarri conversie: ik kan me een verhaal herinneren
dat die zo goed is dat je 'm daarna daadwerkelijk als Ferrarri moet verzekeren...
Tenminste, de premie komt dan overeen met die van het origineel, omdat 'ie goed
lijkt en in reparatie en diefstal risico daardoor ook overeenkomt.
Voor wat betreft je wilt kopen: begin gewoon eens met een oud brik en doe daarin
ervaring op. Dan heb je daarna hopelijk langer plezier van je (dure) sportauto... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| hyperfreak Junior Member
| Geregistreerd op: 3 November 2010 | Posts: 451 | Woonplaats: Tilburg |
|
Geplaatst: Di 13 Sep 2011, 10:33 Onderwerp: |
|
|
|
Den Olli schreef: |
koop een 2e hands impreza wrx sti of een evo (6.7 of 8 ) gooi er een bodykit rond en je zult blij zijn |
Meej z'n subaru's haha
kan ik ook ergens je project volgen als je begint? _________________ Everything is possible, with a litle bit self-confidence |
|
Naar boven |
|
|
| Den Olli Advanced Member
| Geregistreerd op: 28 November 2010 | Posts: 578 | Woonplaats: Beervelde (België) |
|
Geplaatst: Di 13 Sep 2011, 16:02 Onderwerp: |
|
|
|
hyperfreak schreef: |
Den Olli schreef: |
koop een 2e hands impreza wrx sti of een evo (6.7 of 8 ) gooi er een bodykit rond en je zult blij zijn |
Meej z'n subaru's haha
kan ik ook ergens je project volgen als je begint? |
heb ook evo vermeld so don't hate haterz... |
|
Naar boven |
|
|
|
|