Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| hovic Starting Member
| Geregistreerd op: 12 Augustus 2010 | Posts: 47 | |
|
Geplaatst: Vr 5 Aug 2011, 14:47 Onderwerp: Compleet reinigen motorblok Honda Integra 1.8i Vtec Type-R |
|
|
|
Hoi,
Zoals mijn posttitel al doet vermoeden :
> Ik wil mijn auto helemaal schoonmaken.
Ik heb geen 'bal' verstand van 'onder de motorkap'.
Ik weet waar ik olie, ruitvloeistof of koelvloeistof in moet gooien, maar hoe ik een motorblok onderhoud is mij een raadsel.. (tot nu toe).
Ik heb theoretisch 190pk's ter beschikking, maar naar verloop van jaren daalt dat wat.
Ooit bij Top-Gear zag ik dat ze een 10jaar oude auto van 170pk terug brachten naar 220 (stond op als 230pk) door het een en ander schoon te maken en te verversen.
Wat moet ik doen om mijn auto weer in topconditie te brengen?
[Edit:] Antwoorden als 'naar de garage gaan' accepteer ik niet
Ik wil namelijk 'zelf' mijn auto onderhouden, omdat ik het een keigave auto vind.
Als ik de auto naar de garage breng, weet ik 1) niet wat ze ermee uitspoken 2) weet ik niet of ze álles nakijken, dan alleen een 'klein' beurtje geven..
Graag hoor ik uitgebreide reacties |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 5 Aug 2011, 16:09 Onderwerp: |
|
|
|
Om een motorblok in nieuwstaat terug te brengen dien je die te (laten) reviseren. En daarvoor zul je toch bij een gespecialiseerd revisiebedrijf terecht moeten, want zonder speciale tools en kennis gaat dat niet lukken. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Louwie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 September 2010 | Posts: 775 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Ma 8 Aug 2011, 13:21 Onderwerp: |
|
|
|
je kan wel zelf een grote beurt geven aan je wagen.
en die laten controleren door iemand die er verstand van heeft?
Zo leer je ook gelijk hoe en wat over de integra.
en volgens mij heb jij het B18C blok of niet? _________________ member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.
Proud To Be Different
|
|
Naar boven |
|
|
| hovic Starting Member
| Geregistreerd op: 12 Augustus 2010 | Posts: 47 | |
|
Geplaatst: Wo 10 Aug 2011, 15:07 Onderwerp: |
|
|
|
Louwie schreef: |
en volgens mij heb jij het B18C blok of niet? |
Hoe kan ik dat weten / te weten komen
Grzz, John |
|
Naar boven |
|
|
| Louwie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 September 2010 | Posts: 775 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Do 11 Aug 2011, 13:15 Onderwerp: |
|
|
|
Kentekencheck, Ff onder de kap kijken waar de nummer staan.
Voorbeeld:
Foto van de motor:
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRuZSCEpyHA2SuyD5WpSWMJRDAUmeAZBONwzqlRPCJpeQqNCDGb
JDM B18C Type R
Type R
VTEC
Found in:
95-00 JDM Honda Integra Type R DC2
95-00 JDM Honda Integra Type R DB13
Rev-limit: 8700 rpm
Power: 200 PS or 197 SAE HP @ 8000 rpm & 18.5 kg/m @ 7500rpm (96 spec) 19 kg/m @ 6200 rpm (98 spec)
Transmission: S80 with Helical LSD
S80 spec: J4D (96 Spec: 4.4 final drive), N3E (98 Spec: 4.785 final drive w/ 1.034 4th & .787 5th Gears)
Displacement: 1,797 cc (109.7 cu in)
Compression: 11.1:1
Bore: 81 mm (3.2 in)
Stroke: 87.2 mm (3.4 in)
Rod Length: 137.9 mm (5.4 in)
Rod/Stroke Ratio: 1.58
VTEC Engagement @ 5700 rpm
ECU code: P73-003 (96specR) P73-013 (98specR)
JDM B18C
SiR/GSR
VTEC
Found in:
95-98 JDM Honda Integra SiR/SiR II (DB8, DC2)
98-99 JDM Honda Integra SiR-G (DB8, DC2)
Identification: Black valve cover with dual runner intake manifold
Red Line: 8200 rpm
Rev-Limit: 8484 rpm- 8550 rpm (*For some only, most newer model SIR/SIR-G cut off at 8254rpm)
Power: 132.39 kW (180 PS; 178 bhp) @ 7200 rpm & 128 ftˇlbf (174 Nˇm) @ 6200 rpm
Displacement: 1,797 cc (109.7 cu in)
Compression: 10.6:1
Bore: 81 mm (3.2 in)
Stroke: 87.2 mm (3.4 in)
ECU code: P72
VTEC Engagement @ 4500 rpm
Transmission S80 (with optional LSD) _________________ member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.
Proud To Be Different
|
|
Naar boven |
|
|
| hovic Starting Member
| Geregistreerd op: 12 Augustus 2010 | Posts: 47 | |
|
Geplaatst: Do 11 Aug 2011, 13:27 Onderwerp: |
|
|
|
Hmm, ik zal eens 'checken'via een kentekencheck.
Ik weet dat ik een type R heb met 190Pk (140kW) en dat verder alles vrij origineel is.
Gr. en bedankt voor je antwoord! |
|
Naar boven |
|
|
| Kaya Design Junior Member
| Geregistreerd op: 12 Januari 2011 | Posts: 416 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Do 11 Aug 2011, 15:18 Onderwerp: |
|
|
|
als het goed is moet de motorcode tegen het schutboord an staan.
daar staat ook de autocode en kleurcode.
maar om je motor te reinigen daar hen specile motorreiniger spuitbussen voor, ken je kopen bij automaterialen zaak _________________ KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu
|
|
Naar boven |
|
|
| Jelle1991 Newbie
| Geregistreerd op: 30 April 2012 | Posts: 22 | Woonplaats: Jirnsum |
|
Geplaatst: Vr 1 Jun 2012, 16:54 Onderwerp: |
|
|
|
low budget en makkelijk te doen:
een flusher halen. dit giet je door je olie je laat je auto 20 of 30 minuten lopen hierdoor komt de flusher door het hele smeerkanaal, je nokkenas, krukas etc. hiermee word alle aangekoekte olie, vervuiling etc. losgeweekten. als je hydraulische klepstoters hebt (welke dus automatisch je kleppen stellen door middel van oliedruk) worden ook meteen gereinigd, dus mochten er een paar zwaar gaan dan worden deze meteen ook schoongemaakt en dus heb je een betere klepstelling, wat het motorvermogen beinvloed + brandstofverbruik.
en vervolgens tap je je olie af, daarna schone olie + nieuw oliefilter erop. daarna een busje injectiereiniger door je tank heen gooien. dit reinigt namelijk je hele brandstofsysteem + de inlaatkleppen.
overige opties:
- bougies vervangen (daarbij ook even de weerstand van de bougiekabels doormeten)
- verdelerkap schoonmaken + de contactpuntjes
- schoon luchtfiltertje is nooit verkeerd
- Gasklephuis reinigen
iets moeilijker:
inlaatspruitstuk demonteren en schoonmaken en eventueel even laten polijsten (zorgt voor een betere luchtstroom). zorg er wel voor dat je nieuwe pakkingen gebruikt bij het monteren!
kleppenstellen indien mogelijk |
|
Naar boven |
|
|
| Louwie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 September 2010 | Posts: 775 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Di 5 Jun 2012, 7:19 Onderwerp: |
|
|
|
begin gewoon met het zoeken van info over het motorblok...
honda fora's staat er vol van... en veel mensen op die fora's zullen jaloers zijn op je dat je een ITR heb. _________________ member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.
Proud To Be Different
|
|
Naar boven |
|
|
|
|