Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| tom200 Newbie
| Geregistreerd op: 10 Juli 2011 | Posts: 11 | Woonplaats: Leuven |
|
Geplaatst: Ma 18 Jul 2011, 21:30 Onderwerp: dumpvalve plaatsen |
|
|
|
beste,
om iets meer effect te hebben van men turbo dacht ik mij een dumpvalve te kopen. enkel weet ik niet goed of dit verstandig is? is dit slecht voor je turbo? is het verstandig hem nu te plaatsen ( auto is 10jaar oud) 151 000km.
gaat om een volvo V40 1.9TDI
bedankt _________________ 1ste Ford Escort 1.6i 16V.1996
2de Volvo V40 1.9TD 2000
Nu Volvo S40 1.6D 2006 |
|
Naar boven |
|
|
| Den Olli Advanced Member
| Geregistreerd op: 28 November 2010 | Posts: 578 | Woonplaats: Beervelde (België) |
|
Geplaatst: Di 19 Jul 2011, 12:04 Onderwerp: |
|
|
|
ik ga je een pb met wat tekst die ik heb gevonden |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 20 Jul 2011, 12:16 Onderwerp: |
|
|
|
Als het ontopic is, post het dan gewoon hier! Hebben anderen er ook nog wat aan. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Den Olli Advanced Member
| Geregistreerd op: 28 November 2010 | Posts: 578 | Woonplaats: Beervelde (België) |
|
Geplaatst: Wo 20 Jul 2011, 15:13 Onderwerp: |
|
|
|
ok maar het is een hoop tekst daarom dat ik een pb stuurde maar ik zal het hier zetten
Wat doen ze?
Een dump klep werkt alleen maar op twee manieren, gas open, gas en gesloten. Wanneer het gas open is, de turbodruk komen in de klep van onder het diafragma / zuiger wordt geëvenaard door de druk op de bovenkant van het membraan / zuiger die komt via de kleine slang van de motor spruitstuk vacuüm.
Als de druk gelijk zijn, de veer houdt het membraan / zuiger op zijn zetel, en voorkomt dat de druk ontluchting weg. Wanneer het gaspedaal wordt gesloten, wordt de druk komt in de bovenkant van de klep aanzienlijk verminderd, (vaak tot een vacuüm), en de druk onder de diaphram liften uit de buurt van zijn zetel, waardoor de overdruk weg te ventileren.
Wanneer het gaspedaal wordt geopend, de druk weer gelijk te maken, de lente duwt het membraan op zijn plaats, en de turbodruk niet weg kan ventileren.
Waarom zijn ze er?
Dump Valves zijn uitgerust om een aantal redenen. Zonder een dump klep, toen het gas was afgesloten, de opbouw van turbodruk zou enorm zijn, vergelijkbaar met het sluiten van een snel stromend water kraan.
Deze buitensporige druk, zou de componenten van het systeem onder ongunstige druk. Belangrijker nog, het kan een grote druk op de turbo zelf, ten eerste installatie van de compressor as, dan proberen om de compressor wiel kracht uit van de turbo, tegen de lagers. Dus, de dump klep voorkomt simpelweg mechanische schade aan de turbo en de leidingen, verlengt turbocompressor het leven, en voorkomt overmatige turbo - lag dat zou worden veroorzaakt door de compressor as stagneert.
Meest voorkomende falen?
Het grootste probleem dat de neiging om mis gaan met een fabriek dump klep is dat het membraan kan worden gaten of scheuren. Zeer vaak op de fabriek gemonteerd DV's
Als dit gebeurt, zal het niet verzegelen, en de turbodruk lekt weg van alles van de tijd. Dit zal de turbocharger oorzaak harder werken om het lek te overwinnen, de ECU zal dan waarschijnlijk fout en probeer de wind terug de turbo in een lage of niet-boost storingsmodus.
Luisteren
Fonetisch lezen
nieuw! Klik op de bovenstaande woorden om alternatieve vertalingen te bekijken. Verwijderen
Woordenboek
het is wat ***-vertaald door google maar hopelijk word je hierdoor wat wijzer |
|
Naar boven |
|
|
| Den Olli Advanced Member
| Geregistreerd op: 28 November 2010 | Posts: 578 | Woonplaats: Beervelde (België) |
|
|
Naar boven |
|
|
| RN_style Silver Member
| Geregistreerd op: 31 Maart 2010 | Posts: 1631 | Woonplaats: (België) |
|
Geplaatst: Wo 20 Jul 2011, 15:24 Onderwerp: |
|
|
|
Ja ik lees het aan de manier van de tekst dat het vertaald was _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jelle1991 Newbie
| Geregistreerd op: 30 April 2012 | Posts: 22 | Woonplaats: Jirnsum |
|
Geplaatst: Vr 1 Jun 2012, 16:42 Onderwerp: |
|
|
|
kort samengevat: zodra je je gas loslaat zal de turbo nog steeds druk opbouwen en omdat je gasklep dicht is zat dit enorm veel tegendruk opbouwen (wat overigens op de lagers van de turbo aankomt), en dus zal het de turbo tegenwerken. met een dumpvalve kan deze druk weg en dus heeft je turbo minder tegenwerkende krachten en zodra je weer gas geeft is de turbo nog op toeren en zal je sneller je vermogen terug hebben |
|
Naar boven |
|
|
| Louwie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 September 2010 | Posts: 775 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Di 5 Jun 2012, 7:15 Onderwerp: |
|
|
|
kijk wel uit dat er geen lucht (turbodruk ) terug slaat tegen het schoeppewiel van de turbo klinkt wel heeeeeeeeel dik is alleen nie zo goed voor je turbo _________________ member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.
Proud To Be Different
|
|
Naar boven |
|
|
|
|