Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Leuke beginnersauto of nie...
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Off-Topic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
veilsidesupra
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Oktober 2003
Posts: 514
Woonplaats: Woerden
PostGeplaatst: Vr 22 Okt 2004, 20:03    Onderwerp: leuke beginnersauto of nie... Reageer met quote

Ik wil denk ik als 1e auto deze kopen...



OPEL KADETT C COUPE

ik koop een hele goedkoop krot, en dan opknappen en dan een 2.0 of 2.2 of 2.6 blok inleggen Laughing
_________________
It's not how you stand next to your car, it's how you race your car. Ya'll better learn that!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 22 Okt 2004, 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

Best leuk hoor!

Blijft een geinig project om zo'n ouwe bak naar een racewagen om te bouwen! Maar als je een auto van die leeftijd koopt, let dan goed op of de auto niet door het roestvirus aangevreten is...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
veilsidesupra
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Oktober 2003
Posts: 514
Woonplaats: Woerden
PostGeplaatst: Vr 22 Okt 2004, 20:42    Onderwerp: Reageer met quote

ja idd, deze autos zijn heel roestgevoelig.
_________________
It's not how you stand next to your car, it's how you race your car. Ya'll better learn that!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 23 Okt 2004, 22:43    Onderwerp: Reageer met quote

OPELS zijn roestgevoelig Razz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 24 Okt 2004, 0:20    Onderwerp: Reageer met quote

Heheh nou bij m'n Fiesta ging 't op 't laatst ook hard hoor... Anders had ik 'm denk ik nooit weggedaan!
't begint altijd op onopvallende en vooral lastige plekken (binnenin wielkasten, achter de zijskirts) en voordat je 't weet vreet 't je hele auto op en is er bijna geen stoppen meer aan...

Roest is zo'n beetje het enige waar ik als de dood voor ben... Confused
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
veilsidesupra
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Oktober 2003
Posts: 514
Woonplaats: Woerden
PostGeplaatst: Zo 24 Okt 2004, 18:55    Onderwerp: Reageer met quote

IK HAAT ROEST!

dit ^*@$% spul heeft mn chrome velgen verneukt Confused
_________________
It's not how you stand next to your car, it's how you race your car. Ya'll better learn that!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Vr 29 Okt 2004, 6:24    Onderwerp: Reageer met quote

Heel leuk, heel leuke plannen, maar als 1set auto gaat dat wel wat duur zijn. Je doet wat je wilt maar hier is mijn visie erop:

En dan ben ik één van de eersten om jonge mensen (zoals ik) met hun voeten op de grond te trekken. Als je wil mag je eens naar de facturen komen kijken op mijn jonge Audi 100 Quattro 1990 met relatief sterke motor. Ik rij er mee vanaf half januari en doe op dit ogenblik een gemmiddelde van 1000 km/week. Shock zo'n ogen ga je trekken, nog enkel maar aan stukken die te groeperen vallen onder "normale slijtage". Ik zou het eens moeten uitrekenen maar het 1ste jaar met die wagen rijden zal me om en bij het kwart miljoen bef kosten (dikke 6000 euro) all inclusive.
En ik spendeer principieel 0€ van mijn spaarrekeningen aan een auto en de auto wordt betaald met wat er ruim op 't eind van de maand overschiet. Zonder goede job=onbegonnen werk.

Krot opknappen wil zeggen dat je constant problemen gaat hebben met alles wat er op die auto staat (niet veel dus da's een voordeel). Je moet me die wagens niet leren kennen, heb ook een 180 pk BMW 3liter gehad van 1985. Als je niet alles zelf GOED kunt doen (en dat kan je niet als je je eigen veiligheid wat respecteert tenzij je in een garage werkt), ga je de wagen verklooien op een paar jaar of ga je je blauw betalen aan carrosseriewerk, oplassen chassis, falende mechaniek, jawel onderhoud... Typisch op oude wagen: een apar dichtingen hier en daar. Kost 2x niks, maar krijg ze er maar eens op de correcte manier in met het gepaste gereedschap...

Als je een dik spaarboekje hebt en je bent bereid van op een tijdsbasis van 1 ŕ 2 jaar alles daarvan in de auto te pompen (i.e. bodemloos vat) en na die 2 jaar geen rotte frank meer te hebben om hem in het ergste geval te moeten verkopen uit miserie en tijdsnood, dan kan ik je geen ongelijk geven om het te doen.
Ik zou het nooit doen en beklaag het me niet dat de BMW (welke overigens sensationeel reed) weg is alvorens ik geld ben beginnen pompen in zo'n oud ding. Mensen die dat helemaal op orde stellen hebben hem overgekocht, hij is nu af en zijn zoon rijdt er dagelijks mee: kostenkaartje op 't eind van de affaire: 2 000 000,- bef. Dan is ie af en is ie betrouwbaar als bijna nieuw...

Informeer bij old-timer clubs! Wink
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 29 Okt 2004, 10:20    Onderwerp: Reageer met quote

Het hangt natuurlijk ook wel van de staat van de wagen af en wat de vorige eigenaar ermee heeft gedaan.

'k ben zelf begonnen met een Fordje Fiesta van toendertijd dik 12 jaar oud, tegen de adviezen van vele anderen in. Ik moet erbij zeggen dat ik wel veel geluk heb gehad met mijn aankoop een uitzonderlijk goede wagen te vinden die zijn hele leven in de garage stond en door de eerste eigenaar heel goed was bijgehouden.
Daarbij was dat autootje gewoon zeer goedkoop in onderhoud, zeker naast nieuwere modellen.

'k zou wat Ki zegt zeker in gedachte houden, maar het kan natuurlijk nooit kwaad om eens te kijken en informeren. Vraag om een proefrit, inspecteer de auto langs alle kanten van binnen en van buiten, en denk er dan nog eens goed over na.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
veilsidesupra
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Oktober 2003
Posts: 514
Woonplaats: Woerden
PostGeplaatst: Vr 29 Okt 2004, 18:50    Onderwerp: Reageer met quote

idd t moet een goede staat auto zijn en ik heb t voordeel dak automonteur ben (of nog bezig eigenlijk Rolling Eyes )
_________________
It's not how you stand next to your car, it's how you race your car. Ya'll better learn that!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 11 Nov 2004, 13:20    Onderwerp: Reageer met quote

Begin aan een jap... Opel ga je spijt van krijgen.

Er zijn leuke, snelle jappen te koop voor weinig geld uit eind jaren 80, begin jaren 90 misschien zelfs, je krijgt er een hoop opties op. Let vooral op goede verzorging van de carresorie. Draai je niet meteen om voor hoge kilometerstanden. Maak een proefrit, luister naar vreemde geluiden onder de motorkap, wees niet bang de auto tijdens de proefrit ff goed op zn staart te trappen. Probeer te voelen hoe de auto zich gedraagt op hogere snelheden, hoe t stuur voelt, ga ff de autoweg op, rijd 100 in zn 5 en trap het gas volledig in, gaat eerst t toerental flink omhoog en dan pas de snelheid, dan is de koppeling ver heen. Probeer alle electrische snufjes ook ff uit.

Meer tips kan ik je niet echt geven.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Supra Oma
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 1 November 2004
Posts: 323
PostGeplaatst: Di 16 Nov 2004, 0:18    Onderwerp: Reageer met quote

met opels kun je hele leuke dingen doen kost allen tijd en veeeel eurotjes Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 16 Nov 2004, 2:29    Onderwerp: Reageer met quote

Sja ook nie elke Jap is goedkoop... Toch Oma? He Max? Laughing
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Supra Oma
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 1 November 2004
Posts: 323
PostGeplaatst: Di 16 Nov 2004, 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Sja ook nie elke Jap is goedkoop... Toch Oma? He Max? Laughing



jo grote auto's zijn in verhouding erg goedkoop in aanschaf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 16 Nov 2004, 22:54    Onderwerp: Reageer met quote

Jah maar krijg er eens stukken aan...
'k weet van jouw Supra en Max zijn Max dat de onderdelen gewoon erg duur zijn...
En dat valt bij Opeltjes en Fordjes wel mee Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Supra Oma
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 1 November 2004
Posts: 323
PostGeplaatst: Wo 17 Nov 2004, 23:06    Onderwerp: Reageer met quote

klopt 2 nieuwe kogels voor 320 euro Confused
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Off-Topic Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB