Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Climax 2000W

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
FeaRLeSS
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 21 April 2009
Posts: 13
Woonplaats: Munsterbilzen
PostGeplaatst: Vr 24 Jun 2011, 13:38    Onderwerp: Climax 2000W Reageer met quote

Hey allemaal,

ik heb nu al een tijdje mijn bmw 320d en wil er momenteel een woofer in plaatsen.

De woofer die ik ter beschikking heb is een Climax 2000W 12" Sub-Woofer, DVC, Rated Power 2x 1000W, RMS @ 4 Ohm 2x700W. 87dB, FS; 23 Hertz Free Air Resonance

Mijn vraag is of het mogelijk is om deze in te bouwen in een gesloten kist met een literinhoud van 41,2liter zonder de woofer te beschadigen indien hij openstaat?
Ook heb ik ergens gelezen dat wanneer de binnnekant van de kist wordt bekleed met noppenschuim of dempingwol de inhoud "verhoogt" met respectievelijk 10% (45,3l) en 20% (49,4l). Klopt dit?

Indien ik deze woofer zou inbouwen in een gesloten kist maar naast de woofer een "open" gat zou zagen is het effect dan beter (--> open air resonance)?


PS: voorlopig heb ik nog geen versterker gehaald voor deze woofer, iemand een idee voor welke ik zou kunnen gaan?



Greetz,

Joris[/u]
_________________
Idee'tjes voor de auto zijn altijd welkom! Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Vr 24 Jun 2011, 15:13    Onderwerp: Reageer met quote

ok ik wil je niet ontmoedigen maar ik heb ook nog 2 van deze sub's liggen en het is niet erg veel
ik zou zoiezo voor een gepoorte kist gaan van 35 - 40 liter en een poort van 10 cm rond 15 cm lang denk ik

waar jij naar refereert is dat hij inprincipe ook gewoon in een hoedenplank zou kunnen spelen  Wink

versterker zou ik kijk naar een +1250 Wrms @ 2 ohm of meer
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
FeaRLeSS
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 21 April 2009
Posts: 13
Woonplaats: Munsterbilzen
PostGeplaatst: Ma 27 Jun 2011, 17:55    Onderwerp: Reageer met quote

Alvast bedankt voor de reactie, kistje ga ik zelf maken, dat zal wel lukken, alleen weet ik weinig / niets van versterkers af.

Is deze iets: http://www.arcaudio.com/productdescription_pages/amplifiers/signature-edition/se2300.asp ?

Of welke versterker(s) raad je me aan?
En wat is de vraagprijs van zulke verstekers ongeveer?


Alvast bedankt.


Mvg
_________________
Idee'tjes voor de auto zijn altijd welkom! Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
zyce
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Mei 2011
Posts: 25
PostGeplaatst: Do 4 Aug 2011, 18:48    Onderwerp: Reageer met quote

hmm zelf rij ik ook met een bmw 320d , en ikzelf heb 2 woofers van 1000 watt elk 400 watt rms met een versterker die stabiel draaid op 1 ohm en het prijskaartje van die versterker bedraagt 250 euro en het is niet eens zo'n goeie ... het geluid is immens in de auto zelf maar zoals een 320d gebouwd is hoor je nauwlijks het geluid buiten de auto kan opzich wel voordelen meebrengen maar met die koffer van een 320 word al het geluid afgesloten alsk me koffer dan openzet hoort ineens heel de straat mijn muziek dus dat da jij wil steken zal je niet zo blij mee zijn denk ik ... ik vin het niet zo speciaal.

grtz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB