Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Alpine MRD- M605 Protectie mode, ik zoek herstel

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kevow
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 9 Juni 2011
Posts: 5
PostGeplaatst: Za 11 Jun 2011, 8:30    Onderwerp: Alpine MRD- M605 Protectie mode, ik zoek herstel Reageer met quote

Hallo,

Is er iemand bekend bij deze versterkers, hij blijft in Cur mode steken op het led scherm, kan er dus niets meer op afstellen of verminderen.

Heb eerst zelf alles geprobeerd kabels van Subs afgekoppeld en hij bleef in cur.

Dus dacht ik Slechte grond, hij zit gegrond via een distributieblok op een punt met 50Carre via een dikke bout, ik heb de verf met de slijpschijf er afgeslepen. De andere kabels vervangen hielp ook niet.

Dan ben ik eens met de voltmeter gaan meten. Eerst de batterij zelf, die stond rond de 14 volt, via een opgeladen capacitator 12.1 volt, en de versterker in cur mode op de power en ground 14 volt.

Ik heb de zekeringen vervangen hoewel deze niet kapot waren (zichtbaar)

Als laatste heb ik hem open gedaan. Normaal als er iets doorgebrand is zie je meteen iets zwart of ergens iets loshangen. Ik hebe echt gezocht, maar ik vond niks. Enkel waar je de stroom, remote en ground insteekt zie je aan de onderkant van het versterker bord een beetje bruine aanslag? Normaal bij mij doorgebrand of beschadigd is zwart (als ik met computer moederborden vergelijk).

Heb hem terug in elkaar gestoken en hij werkte weer via cur.... Dus het schermpje werkt. Wat me opviel is al staat de Versterker in deze protectie, dat de ventilator niet mee aangaat.

CUR op deze versterker betekend als ik goed begrijp, dat er een stroomtekort is of slechte stroom doorgang of, dat de versterker te veel stroom wil trekken en in protectie gaat om zichzelf te beschermen.

Nu ik dacht nog steeds dat het aan mijn auto lag, misschien was er iets met batterij of alternator. Maar op een vriend zijn auto met vergelijkbare opstelling (en hij heeft een nieuwe auto) geeft hij hetzelfde. Ook op gewoon een batterij met rmote gevoed hetzelfde.

Maar het moet zo iets klein of onozel zijn dat ik het niet zie, en ik wil deze versterker echt niet opgeven, hij speelt zo goed normaal. Ik parkeerde auto, geluidsinstallatie uit, winkel in, auto terug in audio ging niet meer.

Is er iemand die me kan helpen of kan herstellen, liefst een niet overdreven afstand ik woon in landen 13 km van st truiden, maar ben best bereid een eindje te rijden hoor. Eventuele vergoeding voor het herstel kan over gepraat worden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
kevow
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 9 Juni 2011
Posts: 5
PostGeplaatst: Za 11 Jun 2011, 8:31    Onderwerp: Reageer met quote

je kan me altijd bereiken via sms op 0496 98 09 77
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 11 Jun 2011, 12:21    Onderwerp: Reageer met quote

Meet eens de spanning aan de connectoren van de versterker waar de stroom binnen komt, op het moment van aanschakelen en erna (terwijl die aan staat)?
Als je dan een serieuze spanningsdip hebt, is er inderdaad een stroomprobleem en zul je in die richting moeten verder zoeken.

Doe ook voor de zekerheid alles loskoppelen van de versterker (speakers, signaalkabels), zodat enkel nog de stroom zit aangesloten, en kijk eens of het probleem nog steeds voordoet?

Indien alle externe factoren van de weg zijn wordt het toch binnenbrengen voor herstel, of vervangen...
Als je wat basiskennis electronica hebt zou je al eens de stroom en massasporen binnenin de versterker kunnen doormeten, misschien dat die geen optimaal contact meer maken (ergens een slechte soldering ofzo).

[Edit] CUR foutmelding (staat voor Current) betekent inderdaad dat de opgenomen stroom (A) een buitengewone waarde is. Niet te verwarren met de spanning (V), daar is een andere foutmelding voor.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
kevow
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 9 Juni 2011
Posts: 5
PostGeplaatst: Za 11 Jun 2011, 20:55    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor het snelle antwoord.

Wat jij hebt geadviseerd heb ik geprobeerd met 2 verschillende auto's en verschillende gronden, kabelgroottes... Maar eigenlijk zou dit niet hoeven omdat hij perfect speelde tot het moment dat ik terug in de auto kwam en hem terug aanzette.

Ik ga hier even bij vermelden. Ik gebruik mijn remote via een knopje.
Ik vind dit handig voor als mijn ouders de auto willen gebruiken en de radio willen opzetten.

Zelf blijven ze er vanaf enkel ik gebruik het knopje. Ik zet altijd eerst mijn headunit aan en dan de woofer.

Deze versterker is het waardt om te repareren.

Ik heb meerdere video's bekeken met verschillende mensen met verschillende versterkers die toonden wat er mis was met de versterker en waarin je zag hoe zij het oplosten. In elke video was iets duidelijk zichtbaar, soms minder opvallend maar zeker te vinden. Bij mij is er echt niets te zien...

Dus het zal zo iets klein moeten zijn iets onbenullig... Als ik wist hoe ik de protectie zou kunnen bypassen of tenminste in een menu raken om de versterker op zn laagste te zetten...

Nu ik heb nog nooit een versterker laten maken, kan iemand mij een idee geven hoeveel dit kan kosten aan de hand van mijn verhaal?

mvg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 11 Jun 2011, 23:26    Onderwerp: Reageer met quote

Niet echt, want dat hangt puur van de aard van reparatie af en zal per reparatiedienst ook nog eens verschillen. Best informeren bij een bedrijf die dit voor je kan doen.

Protectie bypassen zou ik nooit doen. Die protectie zit er niet voor niets, en door hem te bypassen kun je hem voorgoed in de vernieling helpen. Erg genoeg heb ik mensen gekend die het wel deden, onder het motto "kijken waar het rookt en daar zit het probleem". Dat resulteerde van 1 kapotte tor in een compleet opgeblazen eindtrap...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 13 Jun 2011, 18:08    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je ook al eens geprobeerd om heel de bestaande kabels even te omzeilen?
Dus de amp uit de agen en dan met bijv. startkabels aansluiten op een accu.

CUR zal wel een afkorting zijn van "Current", ofwel "stroom".
En het vervelende daarvan is dat spanning perfect te meten is over een idioot
slechte kabel, maar dat bij het vragen van stroom deze spanning compleet keldert.

Dus wat Jesse ook al zegt: meet de spanning
eens wanneer je probeert in te schakelen.

Enne, die 12,1V op de Cap terwlijl de andere systemen 14V uitmeten, is dat
gemeten met dezelfde multimeter of ga je dan iut van de spanningsmeter op de cap?
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
kevow
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 9 Juni 2011
Posts: 5
PostGeplaatst: Do 16 Jun 2011, 10:28    Onderwerp: Reageer met quote

hebk al geprobeerd... De batterij zelf zit altijd boven de 14 volt... De cap zegt 12.98 maar de multimeter zegt op de cap ook zo een 14 en iets volt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 16 Jun 2011, 11:34    Onderwerp: Reageer met quote

Dan zou ik eens beginnen de meter van de cap af te stellen...
Meestal zit daarvoor een potmetertje op de printplaat.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB