Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Welke versterker kopen ?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
zyce
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Mei 2011
Posts: 25
PostGeplaatst: Za 4 Jun 2011, 15:39    Onderwerp: Welke versterker kopen ? Reageer met quote

Hallo mensen , ik heb hier  2 woofers van pioneer( TS-W306DVC ) van 1000 watt en 400 rms Dubbelspoel 2*4Ohm.
Nu is men vraag welke versterker zou ik het best kopen om hem er op te zetten , heb er nu al 2 gekocht en allebei geld in het water ... 3de keer goeie keer dan maar ?

prijs categorie : 150-200 euro of is dat veel te weinig ?

Greetz Zyce
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Za 4 Jun 2011, 15:51    Onderwerp: Reageer met quote

hehe oei dan denk ik dat je niet ver gaat lopen, ik heb mijn woofers en versterker gekocht en zat al boven je max prijs, laat ik het dan nog niet hebben van de kabels en zekeringen...
Voor 200€ heb je een compleet pakket met sub versterker en bekabeling maar de kwaliteit daarvan is wel minder. Jij moet het weten wat je er mee doet he Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
zyce
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Mei 2011
Posts: 25
PostGeplaatst: Za 4 Jun 2011, 16:11    Onderwerp: Reageer met quote

bekabeling en woofers heb ik al eh juist nog een versteker heb ik nodig , en heb die woofers gekocht voor 150 euro zou een zonde zijn om ze niet te gebruiken en ze spelen goed maar heb juist een goeie versterker nodig.

http://www.kb-audio.nl/versterkers/1-2-kanaals/boss-cx2500d.html
http://www.kb-audio.nl/versterkers/1-2-kanaals/soundstream-600rms-mono-versterker-opstabelbaar.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Za 4 Jun 2011, 16:40    Onderwerp: Reageer met quote

srry ik had het verkeert begrepen. versterker kun je 2dehands vinden voor die prijs. ik weet natuurlijk ook niet juist welk type of werk het is het hangs allemal af van verschillende factoren...
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
zyce
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Mei 2011
Posts: 25
PostGeplaatst: Zo 5 Jun 2011, 18:03    Onderwerp: Reageer met quote

niemand die me kan inlichten?
heb er geen verstand en geraak er niet aan uit welke ik het best zou kopen voor men woofers ..

danku bij voorbaat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 5 Jun 2011, 18:54    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is een heel persoonlijke keuze. Ga alleszins voor een degelijk merk, je hebt 2 hele goede subs dus 't zou zonde zijn daar een goedkope prul aan te hangen.
Je budget is overigens wel heel beperkt, dus zoals RN zegt kun je misschien beter naar iets degelijks tweedehands kijken.

Je hebt alleszins voor een goed resultaat wel wat vermogen nodig.
Die Soundstream die je in je vorige post linkt zou een mogelijkheid zijn, als je er daar 2 van neemt. En dan op elke versterker 1 sub, met de spoelen parallel op elkaar aangesloten. Zo dus:


_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
zyce
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Mei 2011
Posts: 25
PostGeplaatst: Zo 5 Jun 2011, 20:24    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt voor je snelle antwoord , bij welke prijs categorie moet ik dan gaan zoeken voor een goede versterker voor deze subs ?
kga pas na men vakantie achter een andere kijken, in augustus werk ik pas weer en dan heb ik weer geld voorlopig word het even rondkijken naar de juiste versterker wil niet meer te gehaast te werk gaan want daar heb ik al fouten bij gemaakt.
nog een vraag als ik 2 versterks aansluit mag ik die dan allebei aankoppelen op men 95 a auto batterij zonder probleme dat ie leegloopt ? zou graag 1 versterker hebben voor allebei de subs.

greetz zyce
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 5 Jun 2011, 22:19    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zijn 4 spoelen, dus dan heb je een behoorlijk zware nodig...
Welke prijscategorie hangt maar net er vanaf hoe zwaar je eisen zijn, en of je nieuw of tweedehands gaat. Zolang je op de impedanties en de vermogens let, en voor een A-merk gaat en geen rotzooi, zit het wel goed.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
zyce
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Mei 2011
Posts: 25
PostGeplaatst: Ma 6 Jun 2011, 13:57    Onderwerp: Reageer met quote

Oke ik ben eens aan het rondkijken op 2dehands enz... maar ik vind nie echt direct redelijke versterkers met een 1 ohm kanaal ik zie wel veel 2ohm's ... maar das te weinig zeker ?
Allesinds bedankt voor de nuttige informatie.  Cool

Grtz Zyce
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Ma 6 Jun 2011, 15:01    Onderwerp: Reageer met quote

als je ze op 1 versterker wilt aansluiten heb je 1 x 800Wrms @ 1ohm of 2 x 400Wrms @ 2 ohm nodig
je zou kunnen kijken naar een audiosystem f2-500 deze leverd 2 x 390 Wrms @ 2ohm
en met een beetje afstellen kan dat veilig en wel
deze versterkers beginnen nu aardig schaars te raken en doen nu tussen de 175 en 250 euro
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
zyce
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Mei 2011
Posts: 25
PostGeplaatst: Ma 6 Jun 2011, 15:05    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt voor de informatie .
ik heb eens zitten kijken naar deze versterker : http://www.kb-audio.nl/versterkers/1-2-kanaals/ads-monomaxi.html
of deze http://www.kb-audio.nl/versterkers/1-2-kanaals/boschmann-2600-watt-2-kanaals-versterker-zx3-t2d.html
of deze http://www.kb-audio.nl/versterkers/1-2-kanaals/soundstream-1200rms-mono-versterker-opstapelbaar.html
maar ik weet echt niet welke van de 3 ik zou moeten nemen ik moet zowieszo 1 van de winkel kopen dus iemand die mij snel kan helpen mijn versterker word morge terug gestuurd Smile
Ik mag hem inruilen met de verkeerde versterker die ik kocht is deze goed of te goed of te licht op zich lijkt het een niet slechte versterker maar wil toch even een andere mening.  Smile

grzz zyce
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Ma 6 Jun 2011, 15:50    Onderwerp: Reageer met quote

ik ken deze winkel van toen het nog geen winkel was en hij heeft eigenlijk alleen maar merken die ik links zou laten liggen zoals climax en boschmann

maar als ik moet kiezen uit zijn assortiment zou ik voor de soundstream gaan denk ik
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
zyce
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Mei 2011
Posts: 25
PostGeplaatst: Ma 6 Jun 2011, 15:54    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm , is die versterker niet te licht voor wat ik nodig heb ?
Grtz zyce
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Ma 6 Jun 2011, 16:14    Onderwerp: Reageer met quote

deze versterker zou 1200 Wrms leveren op 1 ohmen je bent 800 Wrms nodig dus dat zal wel goedkomen

een beetje oververmogen is niet mis dan kan je de subs gecontroleerder aansturen
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
zyce
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Mei 2011
Posts: 25
PostGeplaatst: Ma 6 Jun 2011, 18:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb 2 woofers he; gwn even controleren of ik het helemaal snap.
als ik de sub in serie en de subs parallel aansluit kom ik op 2 ohm op de versterker wil dat zeggen 1 ohm op elk kanaal ? en bij de soundstream heb ik maar 1 x1200 watt op 1Ohm hoe moet ik die woofers dan aansluiten op die monoblok ?
de subs parallel en de spoelen parallel ?

En als ik een 2 kanaal pak, moet ik naar 2Ohm continue kijken ? dus dan moet ik de subs in serie zetten en spoelen parallel ?

de man van kb audio raad mij deze versterker aan : http://www.kb-audio.nl/versterkers/1-2-kanaals/boschmann-2600-watt-2-kanaals-versterker-zx3-t2d.html

maar ik zou toch liever jouw raad opvolgen voor een monoblok te nemen.

ik quote wat de man me in de mail stuurde :

"Je hebt 2 woofers van 2 x 4 ohm met 400 Watt RMS.
Deze versterker kan als je de spoelen vd woofers parallel (alle plussen aan elkaar, idem voor de minnen) aansluit 2 x 650 Watt RMS leveren.
En dat is ruim voldoende voor jouw woofers, je hebt zelfs nog vermogen over, en dit is altijd beter om warmteontwikkeling tegen te gaan."

Wat denken jullie ervan mijn versterker word morge terug gestuurd op het einde van de week bestel ik mijn nieuwe Very Happy

Ik zeg nogmaals bedankt aan de mensen die mij helpen bij het kiezen van de juiste versterker en mij de nodige informatie geven om wijzer van te worden .

Grtz Marco
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB