Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Dubbele turbo op een 525tdsA met turbo intercooler
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hovic
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 12 Augustus 2010
Posts: 47
PostGeplaatst: Vr 5 Aug 2011, 15:41    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn ervaring met turbo's: Een Hyundai Sport 1.5i turbo.
(Fabrieks af aan al een turbo).
Mijn gedacht: kan vast een grotere op.
Dikke turbo van €1500,- aangeschaft (was voor een Mercedes AMG bedoeld:P) en met 0-ervaring gemonteerd. (Tenminste, montage wel verstand van, maar niet van lbs-jes, barretjes e.d.).
Dus: starten, lopen, fluiten, harder fluiten, bam - motor uit.
Starten, lopen, fluiten, harder fluiten, bam 0 motor uit.
Turbo iets teruggeregeld, starten, fluiten, harder fluiten, nog harder fluiten en in 4e versnelling met slippende banden wegtrekken.
Vet cool, maar inmiddels ligt de kop in tweeën:S
Wat ik geleerd heb:

- Ergens in de specificaties van de auto staat max. druk en lbs. - ehe nooit bovenkomen dus -
- Kleine turbo zo afregelen (daar komt chippen bij kijken) dat ie vanaf 2000rpm gaat trekken. Niet vanaf 1500 ofzo bij een benzine, want dan knalt je krukas in tweeën.
- Hoge toeren wekt al een groter koppel op. Door hier nóg een turbo bij te plaatsen, krijg je zoveel koppel (en dus druk) dat het scheuren in de kop van de motor oplevert (Ook mede door de enorme warmte).
- Door extra turbokracht moet je ook een grotere, danwel extra intercooler hebben omdat door de hogere perskracht de warmte van de airintake toeneemt.

Aanvullen van harte welkom, leer ik ook weer wat bij Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 5 Aug 2011, 16:06    Onderwerp: Reageer met quote

Zowiezo is het sterk aan te raden je motor volledig te reviseren vooraleer tot montage van een turbo over te gaan.
En zoals je zelf ondervonden hebt, zul je de nodige dingen moeten upgraden voor een duurzaam resultaat.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Vr 5 Aug 2011, 16:18    Onderwerp: Reageer met quote

amai wel leezaam hovic   Very Happy
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
hovic
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 12 Augustus 2010
Posts: 47
PostGeplaatst: Vr 5 Aug 2011, 16:25    Onderwerp: Reageer met quote

Ach, het was maar een 'vriendenprojectje'. De auto was €700.
En ja, dan denk je niet na. Krat bier erbij en vooral veel lachen.
Nu denk ik er heel anders over, want mijn Integra die ik nu aangeschaft heb, koste me een flinke duid. Met nadruk op 'flinke '.
Dus ik zal me verder vervoegen bij de honda dealer voor dit soort zaken.
Een oom van me heeft een Honda garage, totaal niet in de buurt.
Bij ons in de buurt zit wel een dealer, maar die is niet geheel positief gestemd over mijn ideeënRazz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 5 Aug 2011, 16:40    Onderwerp: Reageer met quote

Hmja, zo'n vriendenprojectjes zijn leuk, maar daar vind ik 1500 Eur toch wel een hele uitgave voor om gewoon eens te proberen of het goed gaat.

Je moet niet noodzakelijk naar een Honda dealer gaan. Er zijn genoeg bedrijven die gespecialiseerd zijn in motorrevisies, en je verder kunnen helpen. En zullen ongetwijfeld goedkoper zijn dan een merkdealer.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Louwie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 September 2010
Posts: 775
Woonplaats: Den Haag
PostGeplaatst: Wo 28 Sep 2011, 11:02    Onderwerp: Reageer met quote

ik denk dat je het beste antwoord kan krijgen op een skyline of supra forum. Cool
_________________
member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.

                 Proud To Be Different
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
limbra
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 September 2011
Posts: 57
Woonplaats: Nunhem
PostGeplaatst: Do 29 Sep 2011, 9:44    Onderwerp: Reageer met quote

Nog ff een reactie:
Turbo parallel plaatsen ten opzichte van elkaar via een soort van T-stuk(metaal of alluminium) ,er is vast wel iets in elkaar te knutselen wat sterk genoeg is.
De vraag is hoeveel wil je en kun je uit het blok persen aan vermogen , te veel is te veel en vol is vol.
De turbo druk zal flink oplopen , een overdruk klep/ventiel met de juiste afblazing is dan een optie evenals een turbo druk meter op/in je daschbord.om de zaak in de gaten te houden.
De verstuivers hebben een max. capaciteit, door de extra druk vulling zal er ook meer brandstof "ingespoten" moeten worden , grotere capaciteit verstuivers is dan ook zeker een optie.

Al met al denk ik dat het plaatsen van 1 grotere Turbo i.p.v. 2 , betere resultaten zal hebben , zeker als je de motor inwendig niet aanpast , nu zijn dit bere sterke motoren maar toch , ik denk eerder dat de Turbo druk de Turbo`s gloeiend heet laat worden met alle gevolgen van dien. extra koeling misschien?
De EGR klep loopt ook via de Turbo als ik het goed heb , 2 EGR kleppen gaat natuurlijk niet passen en beide Turbo`s op 1 egr klep hmmm??
maar deze EGR klep kun je afsluiten , alluminium plaatje er onder met een gaatje er in 6 a 8 mm.

Maar het is natuurlijk wel een leuk hobby object om het te proberen.

Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB