Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Andere turbo?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mar-CoZ
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2011
Posts: 38
Woonplaats: Hoevenen, Stabroek
PostGeplaatst: Di 22 Mrt 2011, 7:36    Onderwerp: Andere turbo? Reageer met quote

Besten,

Ik heb al enkele onderwerpen gelezen maar ik vrees dat het een ietswat specifieke meerledige vraag is. Welk type van turbo heeft een seat leon 2011 1.6 crtdi (heb al op specifieke forums gevraagd maar heb geen respons gekregen dus hoopte ik hier op meer succes), is er een mogelijkheid om met de huidige in-/uitlaat een turbo te laten plaatsen die een beetje meer vermogen kan brengen en dit ook aankan zonder al teveel aanpassingen? Zoja kan iemand me eventueel zeggen wat de mogelijkheden zijn en waar ik dit kan laten doen.

Bedankt!
_________________
Traag maar zeker XD
Opel Vectra 1.6
VW Golf Mk3 1.6i (75pk -> 100pk)
Seat Leon 1.6 crTDI (105 pk -> 110pk)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kaya Design
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 12 Januari 2011
Posts: 416
Woonplaats: Den Haag
PostGeplaatst: Di 22 Mrt 2011, 11:42    Onderwerp: Reageer met quote

ik weet niet welke turbo er standaard in zit, maar ik weet wel dat er voor elke standaard wagen wel een grotere turbo te verkrijgen is  Wink

anders zou je ff langs de dealer moeten gaan en daar wat info vragen
_________________
KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Di 22 Mrt 2011, 11:44    Onderwerp: Reageer met quote

Chiptuning schijnt ook wel aardig rendabel te zijn bij turbomotoren. Volgens mij omdat ze de turbodruk verhogen?
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Den Olli
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 28 November 2010
Posts: 578
Woonplaats: Beervelde (België)
PostGeplaatst: Di 22 Mrt 2011, 17:04    Onderwerp: Reageer met quote

nadeel 1
Kost reteveel geld  Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 22 Mrt 2011, 17:50    Onderwerp: Reageer met quote

Hou er ook rekening mee dat wanneer je voor een andere turbo gaat met als doel meer vermogen, je mogelijk toch nog andere aanpassingen gaat moeten doen. Ik ben geen specialist op dat vlak dus kan je niet zoveel meer vertellen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Kaya Design
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 12 Januari 2011
Posts: 416
Woonplaats: Den Haag
PostGeplaatst: Di 22 Mrt 2011, 19:03    Onderwerp: Reageer met quote

Den Olli schreef:
nadeel 1
Kost reteveel geld  Laughing

voordeel 1
goedkoper dan een turbo

Jesse schreef:
Hou er ook rekening mee dat wanneer je voor een andere turbo gaat met als doel meer vermogen, je mogelijk toch nog andere aanpassingen gaat moeten doen. Ik ben geen specialist op dat vlak dus kan je niet zoveel meer vertellen.


ligt er natuurlijk aan hoeveel groter de turbo zal worden.
ga je veel groter dan heb iets nodig als:
- brandstof rail
- injectoren
- brandstof pomp

dat zijn een paar van de dingen die je dan zowieso zal moeten doen bij een veel grotere turbo dan standaard Wink
_________________
KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Den Olli
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 28 November 2010
Posts: 578
Woonplaats: Beervelde (België)
PostGeplaatst: Di 22 Mrt 2011, 19:32    Onderwerp: Reageer met quote

ow ik bedoelde de turbo xD
chippen is niet zo hééél duur, weet ik zelf ^^
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mar-CoZ
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2011
Posts: 38
Woonplaats: Hoevenen, Stabroek
PostGeplaatst: Wo 23 Mrt 2011, 7:09    Onderwerp: Reageer met quote

Kaya Design schreef:
ligt er natuurlijk aan hoeveel groter de turbo zal worden.
ga je veel groter dan heb iets nodig als:
- brandstof rail
- injectoren
- brandstof pomp

dat zijn een paar van de dingen die je dan zowieso zal moeten doen bij een veel grotere turbo dan standaard Wink


Daarom vraag ik of het mogelijk is om dit zonder al teveel aanpassingen te doen.. Het moet geen extreem grote of bi/twin toestanden worden, gewoon eentje die optimaler zou reageren en kunnen presteren als de standaard.
Maar moet dit sowieso gebeuren indien ik van turbo zou veranderen? ik weet dat het mogelijk is, maar wil men motorblok niet kapotrijden (en de rest).

Heeft er iemand een goed adresje voor turbospecialist in België? Mag ook in Nederland hoor, maar bij voorkeur dan, het zuiden van Nederland Smile
_________________
Traag maar zeker XD
Opel Vectra 1.6
VW Golf Mk3 1.6i (75pk -> 100pk)
Seat Leon 1.6 crTDI (105 pk -> 110pk)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mar-CoZ
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2011
Posts: 38
Woonplaats: Hoevenen, Stabroek
PostGeplaatst: Wo 23 Mrt 2011, 7:17    Onderwerp: Reageer met quote

Chaoth schreef:
Chiptuning schijnt ook wel aardig rendabel te zijn bij turbomotoren. Volgens mij omdat ze de turbodruk verhogen?


Was ik sowieso al van zin, aangezien men beter eerst aanpassingen maakt vooralleer men gaat chiptunen wou ik hier ook eens informatie over inwinnen.
_________________
Traag maar zeker XD
Opel Vectra 1.6
VW Golf Mk3 1.6i (75pk -> 100pk)
Seat Leon 1.6 crTDI (105 pk -> 110pk)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kaya Design
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 12 Januari 2011
Posts: 416
Woonplaats: Den Haag
PostGeplaatst: Wo 23 Mrt 2011, 11:55    Onderwerp: Reageer met quote

Mar-CoZ schreef:
Kaya Design schreef:
ligt er natuurlijk aan hoeveel groter de turbo zal worden.
ga je veel groter dan heb iets nodig als:
- brandstof rail
- injectoren
- brandstof pomp

dat zijn een paar van de dingen die je dan zowieso zal moeten doen bij een veel grotere turbo dan standaard Wink


Daarom vraag ik of het mogelijk is om dit zonder al teveel aanpassingen te doen.. Het moet geen extreem grote of bi/twin toestanden worden, gewoon eentje die optimaler zou reageren en kunnen presteren als de standaard.
Maar moet dit sowieso gebeuren indien ik van turbo zou veranderen? ik weet dat het mogelijk is, maar wil men motorblok niet kapotrijden (en de rest).

Heeft er iemand een goed adresje voor turbospecialist in België? Mag ook in Nederland hoor, maar bij voorkeur dan, het zuiden van Nederland Smile


als de turbo niet veel gorter/beter is dan orrigineel dan hoeft dit niet. Wink
_________________
KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Wo 23 Mrt 2011, 13:45    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij moet je ook rekening houden met het volgende:

Kleine(re) turbo's geven meer vermogen in het lagere toerentalgebied, wat resulteert in snellere acceleratie van de auto.

Grote(re) turbo's geven meer vermogen in het hogere toerentalgebied en worden meestal geplaatst om sneller te gaan (topsnelheid).

Dit heeft te maken met de opspoeltijd van de turbo's.
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kaya Design
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 12 Januari 2011
Posts: 416
Woonplaats: Den Haag
PostGeplaatst: Wo 23 Mrt 2011, 17:52    Onderwerp: Reageer met quote

ja daar zat ik ook al aan te denken aan die opspoeltijd enzo.

maar zolang de luchttoevoer niet veel meer wordt als dat ie nu is, heb je de brandstofrail, injectoren en brandstofpomp niet nodig.
_________________
KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Den Olli
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 28 November 2010
Posts: 578
Woonplaats: Beervelde (België)
PostGeplaatst: Wo 23 Mrt 2011, 18:11    Onderwerp: Reageer met quote

in mijn ogen lijkt chippen het beste voor jou  Wink
maar je wagen word er helaas niet zo veel krachtiger op in tegenstelling tot een turbo; dat zal je wel snel merken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 24 Mrt 2011, 17:07    Onderwerp: Reageer met quote

Maar hij heeft al een turbo Olli, hij wilde deze juist vervangen door een andere Wink
Dus huidige turbo houden en chippen heeft wel degelijk zin. Hoeveel verschil het gaat maken hangt natuurlijk ook er vanaf hoe optimaal de wagen van de fabriek is afgesteld. Ga alleszins naar een degelijke chiptuner die op de rollenbank een chip op maat maakt voor jouw auto, en niet voor zo'n goedkopere standaardchip.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Den Olli
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 28 November 2010
Posts: 578
Woonplaats: Beervelde (België)
PostGeplaatst: Do 24 Mrt 2011, 17:37    Onderwerp: Reageer met quote

oww, ff vergete xd
een standaard turbo stelt niet veel vool hoor  Rolling Eyes
ik open de motorkap van de vectra, zoekend naar de turbo zie ik zo'n klein metalen spoeltje  Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB