Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Algemene vraag ivm tuning (motor/performance/optischtuning)

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mar-CoZ
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2011
Posts: 38
Woonplaats: Hoevenen, Stabroek
PostGeplaatst: Ma 17 Jan 2011, 8:35    Onderwerp: Algemene vraag ivm tuning (motor/performance/optischtuning) Reageer met quote

Besten,

Ik heb zeer recent mezelf een nieuwe wagen aangeschaft nml. een SEAT Leon 1.6 CRTDI Eco (model 2011), velen hun haren zullen nu wel rechtstaan, alle begrip .. Schrale troost maar ik heb er wel 18" velgjes op staan , it's not much maar het is alleszinds iets hé  
Voor deze wagen had ik een Golf3 1.6 benzine met nieuwe dubbele uitlaatlijn, enkele optische veranderingetjes, een k&n luchtfiltertje en nieuwe nokkenas.. Maar met de nieuwe auto heb ik zelfs meer pk'tjes dan men vorig tuutje  (ook al reageert de nieuwe al dan niet wat trager :s). Bovendien heb de financiële middelen niet om een duurdere wagen aan te schaffen, maar daarentegen hou ik wel wat centjes over in de personalisatie van de nieuwe wagen.

Ik wou via deze weg een informeren over wat de mogelijkheden zijn van tuning die zelfs op mijn wagen verschil zouden maken! Qua vermogen en eveneens beetje optisch verfijnen ..
Ik heb al meerdere garage's gecontacteerd en voorlopig bestaat er nog geen chiptuning voor mijn model (software nog niet gekraakt), nu tracht ik alternatieven te zoeken maar ik krijg de indruk dat OBD stekker, software tuning, powerbox,... meer nadelen hebben dan bv. chiptuning?
Ook hoor ik dat je beter eerst de rest doet (luchtfilter, luchtkoeling,...) voor dat je chiptuning doet?
Een turbo, is het geen groot risico om deze te laten vervangen door bv. een biturbo of twinturbo, of zijn hier ook alternatieven voor?
Ik weet dat een dumpvalve voor een diesel bestaat maar ook hier is blijkbaar niets positiefs aan, of zijn er andere alternatieven om een motor en/of turbo een uitgesproken geluid te geven ZONDER de uitlaat te veranderen?
Geen nood, ik ga momenteel heb nog eerst even paar maanden inrijden vooralleer ik "chip" -en/of andere tuning zou laten installeren...
Wat optisch tunen betreft had ik het op een bodykit, personalisatie van de wagen binnenin (vitessepook, zetels, eventueel spuiten van cockpit).

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen en dat ik jullie niet te hard overdonderd heb met mijn zee aan vragen .. Als iemand me een website en/of adresjes kan bezorgen waar ik de mogelijkheden kan kopen en/of installeren, mag dat gerust doen (indien het mag op dit topic, zoniet via pm?).

Hartelijk bedankt!!

Een "groene" autoliefhebber
_________________
Traag maar zeker XD
Opel Vectra 1.6
VW Golf Mk3 1.6i (75pk -> 100pk)
Seat Leon 1.6 crTDI (105 pk -> 110pk)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Ma 17 Jan 2011, 10:32    Onderwerp: Reageer met quote

1 topic is genoeg denk ik ?
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 17 Jan 2011, 18:14    Onderwerp: Reageer met quote

Idd, dubbelposten maak je geen vrienden mee Wink
Slotje erop bij deze, en we gaan hier verder.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB