Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Accu problemen door condensator????
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Di 11 Jan 2011, 22:28    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Alleen bij zware installaties wil je mogelijk voor een zwaardere dynamo gaan (levert meer stroom). Anders zal als je constant met muziek op hoog volume rijdt de accu niet voldoende bijladen omdat de dynamo niet genoeg geeft voor zowel install als bijladen.

@ Vlokman ik heb een Yellowtop gehad als hoofdbatterij maar was er toch niet heel tevreden mee. Enige voordeel dat ik ondervond is dat ze tegen volledige ontlading bestand zijn. Als je dat gewoon voorkomt, gaat 't met een normale loodaccu prima, maar wellicht wil je een zwaardere capaciteit.
Extreme installs even buiten beschouwing gelaten natuurlijk, maar ook die gebruiken de gelaccu's vaak enkel voor de install, en een normale loodaccu voor de boordelectronica en startmotor van de wagen.


gel accu heeft eigenlijk geen nadelen ook niet voor normaal gebruik tov een loodaccu. tog niet bij mijn weten. mss dat je me kan overtuigen  Wink
bij mij was het uiteindelijk zelf zo met men loodaccu zonder gel accu. (op het einde dat ik zonder instal reed. dat als ik men ramen bewoog of aan men stuur draaide terwijl ik stil stond dat men lichte dimde Smile oke accu was wel aan gort. en heb toen terug men gel even geplaatst (heel lichte zelf) en problems solved. wat ergens wel logisch is  Rolling Eyes
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 12 Jan 2011, 19:51    Onderwerp: Reageer met quote

Yellowtops zijn semi-tractie accu's, geen gelaccu's. Zijn juist gemaakt voor diepe ontlading, en daarna terug opladen. Wat je normaal met een auto nogal eens doet (starten, stukkie rijden, starten, stukkie rijden, dus herhaaldelijk beetje stroom gebruiken, beetje opladen) schijnt nogal slecht voor ze te zijn. Die wat ik als hoofdaccu heb gehad is ook niet zo lang mee gegaan als elke loodaccu die erin heeft gezeten.

mookbreda schreef:
Kennissen van me vertelde ook allemaal van ja gooi er een grotere accu in , maar heb er over na ztten denken , met ie orginele dynamo duurt het wel erg lang voor dat hij vol is toch schiet toch eigenlijk ook niets op ?

Of ik moet een grotere accu en een grotere dynamo in goien dan wel ?

Met 'n grotere accu kun je langer spelen met de motor uit, en in geval van extreme stromen zal die 't niet zo zwaar krijgen.
Grotere dynamo zorgt ervoor dat als je altijd met de muziek op hard volume rondrijdt, je er vanuit kunt gaan dat je accu nog steeds wordt opgeladen en niet alle dynamostroom rechtstreeks door je versterker opgeslobberd wordt Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB