Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Accu problemen door condensator????
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mookbreda
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Maart 2010
Posts: 92
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Ma 3 Jan 2011, 18:08    Onderwerp: Reageer met quote

Oja klopt , rood accu tekentje naast me teller die brand gewoon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
mookbreda
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Maart 2010
Posts: 92
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Ma 3 Jan 2011, 18:14    Onderwerp: Reageer met quote

Oja JESSE , een accu kan ik toch ook gewoon opladen met een accu lader dan toch ook een condensator?? alleen duur dan toch alleen wat langer ?

Maar die condensator had al wat dingetjes mee gemaakt , is ook wel beschadigd enzo .
Maar toen ik hem ongenveer een halfuur aan dat kaartje gehangen voor op te laden maar hij bleef in het begin op 10,08 staan daarna sprong die op LO terwijl ik er niets aan deed .

Toen dacht ik zal het is proberen op de acculader .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 3 Jan 2011, 19:25    Onderwerp: Reageer met quote

Een accu en een condensator zijn twee HEEL verschillende dingen.

Maar als ik jouw verhaal zo lees incl. alle info die naderhand pas boven
tafel komt zou ik heel die PowerCap eruit gooien, ik vertrouw 'm iig niet...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 3 Jan 2011, 19:38    Onderwerp: Reageer met quote

Als die cap 10,08V aangeeft, wat meet je op dát moment op de accu? Als die daar net zo laag aangeeft heb je een serieuze spanningsdip terwijl die condensator oplaadt, zou niet mogen gebeuren. Als je op de accu zelf wel 12V+ meet ga je naar de volgende stap, multimeter op de connectors bovenop de cap waar de kabels aankomen. Is het daar ook nog 12V is met de cap zelf iets mis, is 't daar 10V zit 't probleem in ofwel de voedingskabel ofwel de massakabel. Als dat laatste het geval blijkt, controleer dan ook even de zekeringhouder en hoofdzekering.

Op deze manier kun je wel precies de oorzaak van het probleem pinpointen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
mookbreda
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Maart 2010
Posts: 92
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Ma 3 Jan 2011, 20:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ik meet morgen alles zo op hoe jesse het verteld , al ik er niet aan uit kom breng ik de cap naar de audio boer .
Heb er geen gerantie meer op natuurlijk mij had hem gebeld en hij zei meteen van anders breng hem maar sturen we hem op dus .


En laat ik verder wel de waardes weten hier wat ik ik dan opgemeten heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 3 Jan 2011, 23:59    Onderwerp: Reageer met quote

Krijg je idd een meting zoals Jesse aangeeft, dus meer aan de accu dan op de Cap,
meet dan ook eens de spanning tussen de massa-aansluiting van de cap en een
blank stuk metaal (NIET de plaats waar je je massakabel hebt zitten).
Op die manier kun je de spanningsval over je massakabel/aansluiting meten.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mookbreda
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Maart 2010
Posts: 92
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Di 4 Jan 2011, 8:13    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe moet meet ik de spanning tussen de massa kabel en en stuk kaal metaal?
Heb een gewone voltmeter , kan er me accu mee meten enz maar verder weet ik het nie zo goed??

Maar ik denk niet dat het daar aan lig zo zit het al langer dan een jaar aangesloten, maar kan voor de zekerheid altijd op meten .

Oja toen hij zolang in de auto had gelegen de Cap , dat hij aan het opladen was had ik gewoon de voltmeter op 20V gezet en gewoon in de gaten gestopt van de cap (waar de stroom erin en erruit gaat.

Hij bleef gewoon terug lopen is ook niet helemaal goed denk ik ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
mookbreda
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Maart 2010
Posts: 92
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Di 4 Jan 2011, 8:14    Onderwerp: Reageer met quote

Liep gewoon  leeg met andere woorden,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
mookbreda
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Maart 2010
Posts: 92
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Di 4 Jan 2011, 13:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de accu opgemeten met draaiende moter en hij gaf aan 14,45 .
Ik dacht mischien zit de + kabel die naar de versterker gaat een breuk ofzo .
Dus die heb ik ook meteen opgemeten + kabel en de massa kabel en die gaf ook precies 14,45 aan .

Dus daar zit het probleem niet lijk mij .
Ik had de condensator weer aan gesloten met de oplaad kaartje en hij kwam nie bove de 10,4 volt uit op het display , ook na gemeten met de volt meter en het klopte .

Toen had ik hem afgekoppelt en meteen de voltmeter erraan gehangen en hij liep Vlot terug tot de 4,00 volt toen sprong hij op LO op het display van de condensator.

Maar ik heb hem afgeven bij de audioboer hij zal er vandeweek even na kijken dan hoor ik het nog wel.

Maar ik denk dat hij gewoon overleden is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 4 Jan 2011, 17:54    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt het wel op ja.
Weet niet wat voor installatie je hebt, maar indien het geen hele zware is heb je zo'n ding niet eens nodig. Indien wel, en je gaat voor 'n nieuwe, ga dan zeker voor een kwaliteitsmerk en let erop dat de interne weerstand zo laag mogelijk is, anders zal het meer kwaad dan goed doen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
mookbreda
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Maart 2010
Posts: 92
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Wo 5 Jan 2011, 7:19    Onderwerp: Reageer met quote

Die nu kapot is is van rockford dat leek me ook wel een goede toch?
Alleen hij heeft ongeveer 2halfjaar / 3 jaar in mijn auto gezeten .
En heb ook wat dingen mee gemaakt in me vorige auto (ongeluk mee gehad)

Maar denk niet dat het daar mee te maken heb , sinds dat het kouder werd begonnen de problemen te komen .

Er zat op de condensator een monoblock versterker en daar draaide 1200w RMs op .
Heb nu een tijdje gereden zonder condensator , me lampen beginnen goe te knipperen als ik me muziek hard zet , dus ik denk dat ik wel een condensator nodig heb .

Had er al een gezien van soundstream redelijk merk toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Wo 5 Jan 2011, 15:25    Onderwerp: Reageer met quote

je kan beter een accu plaatsen heeft je install meer aan
knipperende lichten licht vaker aan te dunne bekabeling dan aan een te zware install Wink
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 5 Jan 2011, 18:23    Onderwerp: Reageer met quote

Da's ook een feit. Eerst zorgen dat accu zwaar genoeg is (of tweede erbij), en dynamo ook. Bekabeling goed op orde, optimaal contact overal, en dik genoeg.
Heb je meestal geen problemen meer. Soms wel als je een zware install hebt en de voedingskabels erg lang zijn, of de massa niet optimaal (kan ook liggen aan het traject over de carrosserie van achter naar voor).

RF is een topmerk qua subwoofers, maar heb geen idee hoe hun condensators zijn. Zoek even de interne weerstand op, da's het belangrijkste gegeven.

Hoeveel watt rms is je hele install in totaal?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
mookbreda
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Maart 2010
Posts: 92
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Wo 5 Jan 2011, 19:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een monoblock daar draait een subwooffer op van 1200wat rms .
De composet van JBL is 55 wat rms 150 wat piek als ik het goed heb maar zit gewoon aan me radio en me achterspeaker zijn 75 wat rms en die zit ook op me radio aan gesloten .

Maar merk nu wel dat de condensator er tussen uit is .
Geknipper met me lampen en een beetje vervorming afentoe als hij echt lang door aan het blazen is .

En de wooffer speelt op 2ohm mischien ook wel handig omte weten .
Ja heb wel vertrouwen in de kabel dikte en dat alles goed aan is gesloten enz , altijd goed gewerkt tot dat ik met dit probleem kwam .

Voeding kabel is denk ik 50 cm lang korter kan ik hem niet maken .
Ik wil wel weer een condensator terug en het liefste ongeveer de zelfde weerstand enzo .

DE condensator die ik had had de specs :

Rockford Fosgate RFC1D

1-Farad Digitale condensator



1-Farad

Digitale voltmeter

Blauwe LED-verlichting ( digitale meter )

25mm² / 35mm² / 50mm² Power Input

25mm² / 35mm² / 50mm² Power Output

Lage ESR ( Equivilent Series Resistance )

Platinum plated aansluitingen

Verbeterd geluidskwaliteit

en de Condensator die ik heb gezien :

Ground Zero GZUC 1200X

1,2 Farad Hoogwaardige condensator



Uranium-serie

1,2 Farad Power Cap

16 Volt / 20 Volt Surge

Beveiligd Circuit

Overspannings beveiliging

Arbeidsspanning: 16 Volt ( Max. 20 Volt )

Arbeidstemperatuur: 40 graden ~ + 90 graden

Blauwe Flash LED verlichting

Digitaal 3 nummers High-End Display ( blauw verlicht )

DC Voltmeter dat in 0,01 DC volt stappen het voltage toont

Interne weerstand: < 0,0015 Ohm

Tolerantie: +/- 10%

Zwart / Chroom uiterlijk

Electronisch circuit met digitale voltmeter

Inclusief bevestigings- / montagebeugels




Oh de merk is groundzero in mijn vorig bericht had ik soundstream gezegd was een foutje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 5 Jan 2011, 21:35    Onderwerp: Reageer met quote

mookbreda schreef:
Hoe moet meet ik de spanning tussen de massa kabel en en stuk kaal metaal?
Heb een gewone voltmeter , kan er me accu mee meten enz maar verder weet ik het nie zo goed??


Ehm, als je zoiets al niet weet zou ik me maar eens afvragen
of het wel slim is dat je hier zelf aan zit te prutsen...

Je zet de ene meetdraadl op de massa-aansluiting van je cap,
de andere op een stuk blank metaal terwijl je systeem aanstaat.
Als je meter nu een waarde weergeeft is er wat mis met die kabel,
is de aansluiting goed dan moet ern 0V of hooguit een paar mV
op staan, welke ook nog eens afhenkelijk zijn van je stroomverbruik...

Dat de Cap zichzelf zo snel ontlaad is niet goed. Dattie maar tot 10,4V
komt zou ook wel een skunnen komen door je oplaad-kaartje.
Of was dat ook al zo als je de cap "goed" aansloot?
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 3 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB